ap
Siis ETTÄ NE VÄLITTÄÄ, sorry kirjoitusvirheAlkuperäinen kirjoittaja ap:siis onko joku teistä niin tyhmä, ettei tajua, ettei ne hoitajat jne välitä jos meet sinne viinalle haisten?
Siis ETTÄ NE VÄLITTÄÄ, sorry kirjoitusvirheAlkuperäinen kirjoittaja ap:siis onko joku teistä niin tyhmä, ettei tajua, ettei ne hoitajat jne välitä jos meet sinne viinalle haisten?
No toi on sitten uusi juttu, että vanhemmatkin puhallutetaan. Olen mä joutunut parin viinilasillisen jälkeen viemään esikoista lääkäriin, mutta ei mua ole silti puhallutettu.Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Joo, vaikka ei itse ajaisikaan sinne sairaalaan, niin itsestäänselvästi on ls-ilmon paikka, jos kännissä (tai vaikka vaan hiprakassa) vie lasta sairaalaan.
En usko että todella voit sanoa noin lastensuojelutyöntekijöiden puolesta!Alkuperäinen kirjoittaja Lex:No jos kahden kaljan ottamisesta tulee lastensuojeluilmoitus, niin varmaankin asia sitten voidaan arvioida ammattilaisen näkökulmasta myös.
Omat lastensuojelussa työskentelevät kaverini eivät kyllä näe asiassa ongelmaa.
Tää on totta, kyllä ne siellä puhalluttavat jos yhtään vaikuttaa siltä että vanhemmat ovat alkoa ottaneet.Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:Uskomatonta, että ihmiset ei oikeasti ajattele nokkaansa pidemmälle :headwall: :headwall: :headwall:
Joo, vaikka ei itse ajaisikaan sinne sairaalaan, niin itsestäänselvästi on ls-ilmon paikka, jos kännissä (tai vaikka vaan hiprakassa) vie lasta sairaalaan.
Tästä pystyt asiantuntijana linkittämään tänne sen lainkohdan jossa näin sanotaan.Alkuperäinen kirjoittaja toinen sossu:En usko että todella voit sanoa noin lastensuojelutyöntekijöiden puolesta!Alkuperäinen kirjoittaja Lex:No jos kahden kaljan ottamisesta tulee lastensuojeluilmoitus, niin varmaankin asia sitten voidaan arvioida ammattilaisen näkökulmasta myös.
Ei kahdesta kaljasta puhuttu tässä, vaan yleisesti juomisesta. Jos ensiavussa - tai missä vain lääkärissä - hoitohenkilökunta epäilee, että lapsen hoidosta vastuussa oleva on selkeästi humalassa, hänellä on VELVOLLISUUS tehdä lastensuojeilmoitus, jolloin tämä vanhempi puhallutetaan. Yleensä käytetään rajana rattijuopumusrajaa, vaikkei ole autolla ajanutkaan. Lasta hoitavan tulee olla siis alle rattijupumusrajan olevassa kunnossa.
Sehän hyvä, sulla asiat sit sen puoleen kunnossa =)Alkuperäinen kirjoittaja poikien äiti:mäen ikinä juo lasten ollessa kotona. en vaan osaa/ole opetellut ottaa istä kahta sidukkaa. jos mä ryyppäämään tahdon, niin kyl lapset menee sit yökylään. harvoin nykyään edes käyn juhlimassa(n 2-3kertaa vuodessa)
Näistä kertomistani esimerkeistäkin molemmat vannoivat, että ovat ottaneet vain muutaman ja varmasti pystyisivät autoa ajamaan ja että ihan kunnossa ovat lasta hoitamaan. Mutta meillä käytetään ainakin rajana tuota rattijuoppouden rajaa, joten ihan sama onko vanhempi ottanut muutaman vai kymmenen, jos menee yli rattisrajan, sosiaalihuolto puuttuu asiaan. Tietysti se puhalluslukema vaikuttaa tilanteen vakavuuteen, mutta kyllä perheen tilanne selvitetään aina, jos lapselle ei ole "ajokykyistä" huoltajaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ensinnäkin kuka juo niin känniin itsensä jos on ainoana vastuuhenkilönä lapsestaan. Edes nukkumaanmentyä ei ole kauhean sopivaa niin päissään sitten olla.
Minä otan kotosalla joskus kolmekin siideriä kun lapset nukkuu, mies on täysin selvinpäin aina.
Niin, ei sinne sairaalaan sovi päissään mennä lapsen kanssa, kyllä ne sen huomaa puhalluttamattakin.
Olitko sitten selvinpäin?Alkuperäinen kirjoittaja jeps:Puhuin eilen mökillä tästä asiasta. Oltiin miehen kans sovittu, että minä otan tänä jussina ja mies ottaa vain pari, että on kunnossa. Niin tietty isäni ja veljeni alkoivat tuputtaa viinaa miehelleni ja haukkuivat minut lapselliseksi kun mietin tuollaisia asioita. Sanoivat, että taksilla tai lanssilla pääsee. Kun sanoin, että vanhemmat voidaan puhalluttaa jos vaikuttavat liian humalaisilta ja voi tulla ls-juttu. "Vitut tulee!" oli vastaus. Eli minä olin lapsellinen ja vittumainen tyyppi kun tuollaisia puhuin.
Viilaisin pilkkua vielä sen verran, että tuo "ajokykyinen" on hyvä termi sille rajalle, mutta eihän ihmisen oikeasti tarvitse olla autolla liikenteessä tai edes ajokorttia omata. Tuo on vain se raja, jota ls-ilmoitusten tarkastamisessa käytetään, kun arvioidaan onko vanhempi sopiva hoitamaan lasta.Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:Näistä kertomistani esimerkeistäkin molemmat vannoivat, että ovat ottaneet vain muutaman ja varmasti pystyisivät autoa ajamaan ja että ihan kunnossa ovat lasta hoitamaan. Mutta meillä käytetään ainakin rajana tuota rattijuoppouden rajaa, joten ihan sama onko vanhempi ottanut muutaman vai kymmenen, jos menee yli rattisrajan, sosiaalihuolto puuttuu asiaan. Tietysti se puhalluslukema vaikuttaa tilanteen vakavuuteen, mutta kyllä perheen tilanne selvitetään aina, jos lapselle ei ole "ajokykyistä" huoltajaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ensinnäkin kuka juo niin känniin itsensä jos on ainoana vastuuhenkilönä lapsestaan. Edes nukkumaanmentyä ei ole kauhean sopivaa niin päissään sitten olla.
Minä otan kotosalla joskus kolmekin siideriä kun lapset nukkuu, mies on täysin selvinpäin aina.
Niin, ei sinne sairaalaan sovi päissään mennä lapsen kanssa, kyllä ne sen huomaa puhalluttamattakin.
No pääasia tässä ei olekaan se että omalla autolla menis, vaan että sä viet kännissä sen lapsen sinne sairaalaan. Ja jos sattuu muuta, tulipalo tms onnettomuus?Alkuperäinen kirjoittaja jeps:Puhuin eilen mökillä tästä asiasta. Oltiin miehen kans sovittu, että minä otan tänä jussina ja mies ottaa vain pari, että on kunnossa. Niin tietty isäni ja veljeni alkoivat tuputtaa viinaa miehelleni ja haukkuivat minut lapselliseksi kun mietin tuollaisia asioita. Sanoivat, että taksilla tai lanssilla pääsee. Kun sanoin, että vanhemmat voidaan puhalluttaa jos vaikuttavat liian humalaisilta ja voi tulla ls-juttu. "Vitut tulee!" oli vastaus. Eli minä olin lapsellinen ja vittumainen tyyppi kun tuollaisia puhuin.
Niin, kun kaikki eivät alkoholia juotuaan ole humalassa. Olen täsmälleen samaa mieltä, että lapsilla tulee ilman muuta olla selvä hoitaja, mutta sauna- tai ruokajuomina nautitut annokset eivät johda sellaiseen humalaan että lapsistaan ei pysty huolehtimaan.Alkuperäinen kirjoittaja toinen sossu:En usko että todella voit sanoa noin lastensuojelutyöntekijöiden puolesta!Alkuperäinen kirjoittaja Lex:No jos kahden kaljan ottamisesta tulee lastensuojeluilmoitus, niin varmaankin asia sitten voidaan arvioida ammattilaisen näkökulmasta myös.
Ei kahdesta kaljasta puhuttu tässä, vaan yleisesti juomisesta. Jos ensiavussa - tai missä vain lääkärissä - hoitohenkilökunta epäilee, että lapsen hoidosta vastuussa oleva on selkeästi humalassa, hänellä on VELVOLLISUUS tehdä lastensuojeilmoitus, jolloin tämä vanhempi puhallutetaan. Yleensä käytetään rajana rattijuopumusrajaa, vaikkei ole autolla ajanutkaan. Lasta hoitavan tulee olla siis alle rattijupumusrajan olevassa kunnossa.
:attn:Alkuperäinen kirjoittaja Blue:Tästä pystyt asiantuntijana linkittämään tänne sen lainkohdan jossa näin sanotaan.Alkuperäinen kirjoittaja toinen sossu:En usko että todella voit sanoa noin lastensuojelutyöntekijöiden puolesta!Alkuperäinen kirjoittaja Lex:No jos kahden kaljan ottamisesta tulee lastensuojeluilmoitus, niin varmaankin asia sitten voidaan arvioida ammattilaisen näkökulmasta myös.
Mies otti vaan ne kaksi olutta, kuten sovittiin. Minä otin muistaakseni 6-7 siideriä.Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:Olitko sitten selvinpäin?Alkuperäinen kirjoittaja jeps:Puhuin eilen mökillä tästä asiasta. Oltiin miehen kans sovittu, että minä otan tänä jussina ja mies ottaa vain pari, että on kunnossa. Niin tietty isäni ja veljeni alkoivat tuputtaa viinaa miehelleni ja haukkuivat minut lapselliseksi kun mietin tuollaisia asioita. Sanoivat, että taksilla tai lanssilla pääsee. Kun sanoin, että vanhemmat voidaan puhalluttaa jos vaikuttavat liian humalaisilta ja voi tulla ls-juttu. "Vitut tulee!" oli vastaus. Eli minä olin lapsellinen ja vittumainen tyyppi kun tuollaisia puhuin.
siis oikeestiko sä jaksat ruikuttaa jostain lainkohdasta? Miten olis lastensuojelulaki?Alkuperäinen kirjoittaja Blue::attn:Alkuperäinen kirjoittaja Blue:Tästä pystyt asiantuntijana linkittämään tänne sen lainkohdan jossa näin sanotaan.Alkuperäinen kirjoittaja toinen sossu:En usko että todella voit sanoa noin lastensuojelutyöntekijöiden puolesta!Alkuperäinen kirjoittaja Lex:No jos kahden kaljan ottamisesta tulee lastensuojeluilmoitus, niin varmaankin asia sitten voidaan arvioida ammattilaisen näkökulmasta myös.
Joku teistä asiaa tuntevista varmasti kaivaa nopeasti sen lainkohdan jossa näin sanotaan, ja varsinkin tuo tummennettu. Kiitos! :flower:
Joo. Tosi noloa olla vanhempi jolla ei ole korttia saati autoa.Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:mut olishan se melkosen noloakin jos ei vois ite ajaa ja lapsi pitäs kuskata sairaalaan.
Siksi ajokykyinen oli lainausmerkkien sisällä. Mitään tekemistä ei sinänsä ole sillä onko ajanut auto, omistaako autoa tai onko edes korttia. Mitään merkitystä ei myöskään ole nautitun alkoholin määrällä, useinhan ihmiset arvioivat itsensä vielä hyvinkin ajokykyisiksi, vaikka puhallusraja ylittyisikin. Monesti muutaman jälkeen on vielä omasta mielestään ihan selvä, vaikka muut humaltumisen huomaisivatkin. Varsinkin koulutettu hoitohenkilökunta huomaa kyllä, koska joku on ottanut "muutaman".Alkuperäinen kirjoittaja .:Viilaisin pilkkua vielä sen verran, että tuo "ajokykyinen" on hyvä termi sille rajalle, mutta eihän ihmisen oikeasti tarvitse olla autolla liikenteessä tai edes ajokorttia omata. Tuo on vain se raja, jota ls-ilmoitusten tarkastamisessa käytetään, kun arvioidaan onko vanhempi sopiva hoitamaan lasta.Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:Näistä kertomistani esimerkeistäkin molemmat vannoivat, että ovat ottaneet vain muutaman ja varmasti pystyisivät autoa ajamaan ja että ihan kunnossa ovat lasta hoitamaan. Mutta meillä käytetään ainakin rajana tuota rattijuoppouden rajaa, joten ihan sama onko vanhempi ottanut muutaman vai kymmenen, jos menee yli rattisrajan, sosiaalihuolto puuttuu asiaan. Tietysti se puhalluslukema vaikuttaa tilanteen vakavuuteen, mutta kyllä perheen tilanne selvitetään aina, jos lapselle ei ole "ajokykyistä" huoltajaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ensinnäkin kuka juo niin känniin itsensä jos on ainoana vastuuhenkilönä lapsestaan. Edes nukkumaanmentyä ei ole kauhean sopivaa niin päissään sitten olla.