Tässä meidän viikon ruokaostokset,mitäs sanotte=)

näin
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja ¤:
muovikassit aivan turhaa tuhlausta! samoin mehujuomat!
Ne riittääkin meillä yli viikoksi. Ja meillä ei ollut niin paljon kangaskasseja matkassa,mut pitää ostaa vielä pari varastoon =)
jos mehuja pitää olla, laimennettavat mehut ajavat saman asian... esim. mehukatti.
 
pia
Mä tein just kauppalistan, kun lähden tonne kaupunkiin isoille ostoksille :whistle: (isompaan kauppaan 3okm.
4lasta ja 2 aikuista
vaippoja
omenoita
ananas
banaani
maustekurkku
tomaatti
kurkku
paprika
salaatti
peruna
porkkana
sipuli
punasipuli
valkosipuli
purjo
kahvi
sokeri
kuivahiiva
kardemumma
mausteita
vehnä-ja ruisjauhoja
kaura-ohra-ja helmipuuroa
pastaa
riisiä
kinkkua
metvurstia
jauhelihaa
kanankoipia
kana fileesuikaleita
lihasuikaleita
lohisuikaleita
voita
oivariiniä
juustoa
turkkilaista jugua
ruokakerma
maito
jugurtti
viili
piimä ja
pakastevihanneksia erilaisia
:D

saa nähä paljonko menee B)
mutta pakkaseen lihoja ostan, kun harvemmin käyn tuolla isossa kaupassa, leivät ja pullat leivotaan ite, maitoa ja hedelmiä sitten täydennetään lähikaupasta. ja nyt on taas kaikki kuiva-aineet lopussa kun viimeksi kävin kolmisenviikkoa sitten kaupas ja pakastimeskin on vaan valo :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Tuolla rahalla ostan 2+3:lle hengelle ruoat viikoksi, tänään just pitäs töiden jälkeen suunnata kauppaan.
Mistä mun pitäisi muka vielä tosta säästää?
eiks maidonki voi ostaa normimaitoo ja lantrata sen vedellä kannuun :snotty: :xmas:
No thänks :x :xmas: Toi likka tykkää vaan rasvattomasta,kuin minäkin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Mulla vilahti satku kauppaan ja ostin vaan tälle illalle pizzatarpeet ja vähän ale-lihoja pakkaseen. Niin joo ja tytölle vähän alerekistä vaatteita. :whistle: :heart:
Sähän se tuhlari sitten oot :D
Ostin mä säästöpakkauksen pyykinpesuainetta. :D :saint:
Meillä on kanssa joku hehtopakkaus tuolla kaapissa :eek: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Tuolla rahalla ostan 2+3:lle hengelle ruoat viikoksi, tänään just pitäs töiden jälkeen suunnata kauppaan.
Mistä mun pitäisi muka vielä tosta säästää?
eiks maidonki voi ostaa normimaitoo ja lantrata sen vedellä kannuun :snotty: :xmas:
No thänks :x :xmas: Toi likka tykkää vaan rasvattomasta,kuin minäkin :p
mutta mä oon lukenu palstalta et se lantrattu maito on ihan samaa ku rasvaton :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja ¤:
muovikassit aivan turhaa tuhlausta! samoin mehujuomat!
Ne riittääkin meillä yli viikoksi. Ja meillä ei ollut niin paljon kangaskasseja matkassa,mut pitää ostaa vielä pari varastoon =)
jos mehuja pitää olla, laimennettavat mehut ajavat saman asian... esim. mehukatti.
Hmm,oliskohan se päärynä mehukatti hyvää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Tuolla rahalla ostan 2+3:lle hengelle ruoat viikoksi, tänään just pitäs töiden jälkeen suunnata kauppaan.
Mistä mun pitäisi muka vielä tosta säästää?
eiks maidonki voi ostaa normimaitoo ja lantrata sen vedellä kannuun :snotty: :xmas:
No thänks :x :xmas: Toi likka tykkää vaan rasvattomasta,kuin minäkin :p
mutta mä oon lukenu palstalta et se lantrattu maito on ihan samaa ku rasvaton :xmas:
Hellalettasko sua taas on neuvonut :LOL:
 
niin?
Täällä budjetti 100 euroa/viikko (siis ma-su, sisältäen vkonlopun herkut ja paremman ruuan) ja syömässä viikolla kaks aikuista ja neljä lasta ja vkonloppuna kaks aikuista ja yks lapsi......
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja ¤:
muovikassit aivan turhaa tuhlausta! samoin mehujuomat!
Ne riittääkin meillä yli viikoksi. Ja meillä ei ollut niin paljon kangaskasseja matkassa,mut pitää ostaa vielä pari varastoon =)
jos mehuja pitää olla, laimennettavat mehut ajavat saman asian... esim. mehukatti.
Hmm,oliskohan se päärynä mehukatti hyvää?
Ei oo, mut se sininen törppö ja violetti törppö ovat ihan jees :)

 
holtitonko?
=D Minä lähdin eilen kauppaan tarkoituksena ostaa viikon ruuat.En voinut ostaa kuin yhden kassillisen,riittäneekö edes yli viikonlopun,kun meni muut rahat lasten vaatteisiin.Oli kaupassa kaikki alehintaiset vaatteet alehinnoista -50%.Tässä vasta vastuullinen äiti =D
 
Marja
Miten voitte pärjätä noin vähillä kasviksilla viikon? Meillä menee esim. 1 kurkku, paprika, 0,5kg tomaatteja plus salaatti pussi per päivä hedelmien ja juuresten lisäksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Miten voitte pärjätä noin vähillä kasviksilla viikon? Meillä menee esim. 1 kurkku, paprika, 0,5kg tomaatteja plus salaatti pussi per päivä hedelmien ja juuresten lisäksi
Meillä on porkkanoita yllin kyllin ja marjoja pakkasessa,ei maksa mitään.
Ja voi olla että mandariineja joutuu ostamaan lisää,kotona oli vielä jonkun verran jäljellä jotain hedelmää.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Tuolla rahalla ostan 2+3:lle hengelle ruoat viikoksi, tänään just pitäs töiden jälkeen suunnata kauppaan.
Mistä mun pitäisi muka vielä tosta säästää?
eiks maidonki voi ostaa normimaitoo ja lantrata sen vedellä kannuun :snotty: :xmas:
No thänks :x :xmas: Toi likka tykkää vaan rasvattomasta,kuin minäkin :p
mutta mä oon lukenu palstalta et se lantrattu maito on ihan samaa ku rasvaton :xmas:
Hellalettasko sua taas on neuvonut :LOL:
häntä on eräs palstalainen neuvonut. Tosin tämän kyseisen palstalaisen säästövinkit ei näy hänen omassa kauppalistassa..
 
kkk
Ihailen teitä palstailijoita terveellisistä ja edullisisrta ruokailutottumuksista. Meillä menee (2 aikuista ja 1-v lapsi) noin 150 euroa viikossa ruokaan ja ostetaan paljon vähemmän vihanneksia+hedelmiä. Me ostetaan lapselle lähinnä purkkiruokaa ja itselle valmisruokia.
 

Yhteistyössä