Tässä lista sopivista joululahjoista opeille ja hoitajille, olkaa hyvät!

  • Viestiketjun aloittaja opettaja
  • Ensimmäinen viesti
opettaja
Kun sitä joka vuosi täällä kysellään, niin tein teille listan. Pidetään tätä ylhäällä jouluun asti, niin ideat ovat kaikkien käytettävissä. Ja lahjalista tulee tässä:

- viinipullo (joulun aikaan punaviini on varmempi valinta)
- laadukasta tummaa suklaata
- uutuuskirja (ehkäpä joku finlandiaehdokkaista tai muuten vaan joulun suosikki)
- iittalan/arabian/hackmannin astioita (myös lahjakortti käy)
- stockan herkun lahjakori
- lahjakortti paikalliseen kauneushoitolaan/hierojalle/kylpylään
- finnkinon lippupaketti

Esimerkiksi tällaisia. Tuossa on jo hintahaarukkaakin laidasta laitaan, löytyy joka kukkarolle sopiva lahja.
 
viaras
:LOL: :LOL: ope varmaan lähettää sähköpostilla luokkansa vanhemmille tuon listan mistä voi sitten pikku pilttien vanhemmat valita :LOL:
Opettajat ja päivähoidon henkilökunta saavat työstään palkkaa..
 
"ope"
Onhan se kaiketi ihan kiva, että muistetaan, mutta sen aidon ja sydämestä tulevan kiitoksen pitäisi kyllä riittää. Ja jos ei koe open tai hoitajan oleva kiitoksen arvoinen, voi senkin jättää väliin. Kuten joku aikaisemmin jo kirjoittikin, me saamme työstämme palkkaa. Tietenkään en jo ostetuista/tehdyistä lahjoista kieltäydy, mutta toivoisin kovasti, että näilläkin euroilla voitaisiin tehdä jotain muuta. Mietin, miten asettelisin sanani oppilaiden vanhemmille, etten vaikuttaisi tylyltä tai kiittämättömältä.
 
  • Tykkää
Reactions: BettyBoop ja LUSH
juu u
Kiitos vinkeistä, mutta itse en koskaan antaisi viinipulloa ellen varmasti tietäisi että kyseinen henkilö juo sen. Sen verran absolutisteja tuttavapiirissä...

Kirjaa myös mietin että eihän läheskään kaikki harrasta lukemista? Vai onko kaikki opet lukutoukkia?
 
Kun sitä joka vuosi täällä kysellään, niin tein teille listan. Pidetään tätä ylhäällä jouluun asti, niin ideat ovat kaikkien käytettävissä. Ja lahjalista tulee tässä:

- viinipullo (joulun aikaan punaviini on varmempi valinta)
- laadukasta tummaa suklaata
- uutuuskirja (ehkäpä joku finlandiaehdokkaista tai muuten vaan joulun suosikki)
- iittalan/arabian/hackmannin astioita (myös lahjakortti käy)
- stockan herkun lahjakori
- lahjakortti paikalliseen kauneushoitolaan/hierojalle/kylpylään
- finnkinon lippupaketti

Esimerkiksi tällaisia. Tuossa on jo hintahaarukkaakin laidasta laitaan, löytyy joka kukkarolle sopiva lahja.


Et ihan varmasti ole opettaja. Typerä provo.
 
  • Tykkää
Reactions: BettyBoop
Blue
Kiitos tästä mutta silti edelleen ostamme omalla maulla lahjamme opeille ja työssäni mun ei tulisi mieleenikään aliarvioida kenenkään asiakkaan tuomaa lahjaa. Päinvastoin, yleensä pääsen kehuskelemaan niillä facebookissa asti kun ovat niin ihania lahjuksia. :)
 
hmmmm
[QUOTE="ope";29222135]Onhan se kaiketi ihan kiva, että muistetaan, mutta sen aidon ja sydämestä tulevan kiitoksen pitäisi kyllä riittää. Ja jos ei koe open tai hoitajan oleva kiitoksen arvoinen, voi senkin jättää väliin. Kuten joku aikaisemmin jo kirjoittikin, me saamme työstämme palkkaa. Tietenkään en jo ostetuista/tehdyistä lahjoista kieltäydy, mutta toivoisin kovasti, että näilläkin euroilla voitaisiin tehdä jotain muuta. Mietin, miten asettelisin sanani oppilaiden vanhemmille, etten vaikuttaisi tylyltä tai kiittämättömältä.[/QUOTE]

voisiko koulun rehtori laittaa yleisesti viestin wilmassa, että rahat voi lahjoittaa kevätretkirahastoon tms?
 
"jooh"
Ei todella mitaan noin kalliita! Tuo suklaa joo hyva, mutta jarki kateen nyt! Oon ite ope ja olisin tosi vaivautunut jostain kalliista lahjakorteista, kirjoista tms. Kukat, tee/kahvi, suklaat yms jouluherkut on hyvia. Viinia itse mielellani nauttisin, mutta jos ei hyvin tunne opea, en osaisi sita omien lasten opeille vieda.
 
"Ope"
Opena voinen minäkin ilmaista mielipiteeni tähän ketjuun :). Edeltävälle kirjoittajalle totean, että lapsi ei varmasti joudu ikinä mustalle listalle, jos ei lahjo opettajaansa - ei kai lapsi joudu mustalle listalle mistään muustakaan vanhempiensa tekemistä/tekemättä jättämisistä...
"Viaras" kirjoittajan kommentti, että ei muista opettajaa, koska tämä saa palkkaa, on kumma. Saammehan me kaikki työssäkäyvät ihmiset palkkaa, mutta silti voimme toisiamme ilahduttaa erilaisilla muistamisilla. Ei kai lapsen tuomassa joululahjassa ole kyse mistään lisäpalkasta opelle....
Ehkä ap kirjoitti listan siksi, että opettajat saavat jouluisin valtavan määrän erilaisia kynttilöitä ja kynttilänjalkoja. jokainen voi laskea, kuinka paljon niitä kertyy, jos niitä tulee joka vuosi kymmenen-kaksikymmentä erilaista... Toinen ovat erilaiset yksittäiset mukit. Ne ovat tietenkin kivoja ( ja oikeasti minä ainakin olen jokaisesta iloinen), mutta kun niitä tulee kymmeniä, niin se tuntuu turhan paljolta.
Ehkä siis vinkkilista näistä syistä. Vaikkakin ehkä hieman ajattelemattomasti esitetty...
Viinipullo olisi tosin mustakin mukava saada :D. Omat lapseni ovat vieneet viiniä opettajilleen. Tosin olen tiennyt, että on sopiva lahja heille. Jos ei open alkoholinkäytöstä tiedä, niin mun mielestä kaupan glögipullokin on hyvä lahja. Ainakin meillä juodaan jouluisin paljon glögiä :).
 
"hoitaja"
me kyllä töissä puhutaan jo etukäteen, että keneltä tulee lahjoja ja keneltä ei. ei ne lapset nyt millekään mustalle listalle joudu, joilta ei mitään tule, mutta kyllä se on huomattu ketkä muistaa ja ketkä ei. ja sitten tiedetään myös etukäteen ne, joilta tulee jotain ihan älytöntä, kuten esim. jauhopussi tai lahjanarua. :LOL:
 
viaras
Mitä outoa on kommentissa, että opettaja saa työstään palkkaa? Ei tulisi mieleenkään ostaa opettajalle lahjuksia, vaikka se näyttää olevan yleinen käytäntö. Ostaako arvon opettaja postinkantajalle, lähikaupan tädille, kampaajalle jne. lahjan jouluna ja keväällä tietty myös? Itse hankin lahjoja läheisille :) palkkatyölaisille en.
 
Blue
Mitä outoa on kommentissa, että opettaja saa työstään palkkaa? Ei tulisi mieleenkään ostaa opettajalle lahjuksia, vaikka se näyttää olevan yleinen käytäntö. Ostaako arvon opettaja postinkantajalle, lähikaupan tädille, kampaajalle jne. lahjan jouluna ja keväällä tietty myös? Itse hankin lahjoja läheisille :) palkkatyölaisille en.
No mä olen onneksi enenmmän asiakkailleni kuin satunnainen palkkatyöläinen vain. Samoin mun lasten opettajat meille. Mutta ymmärrän että kaikki eivät näin ajattele. Siksipä ei kukaan katso kieroon vaikket lahjaa ostaisikaan.
 
Me leivotaan ja koristellaan lasten kanssa jouluisin piparit opeille ja tarhaan. On rakkauvella tehty, mutta mitään ei jää nurkkiin pyörimään. Jos ope ei tykkää joulupiparista, syöttää sitten vaikka koiralle. :D

Itse ilahdun kaikista muistamisista. Kaikkein eniten lämmittää mieltä, kun lapset tykkää käydä kerhossa ja vanhemmat kiittävät ihan vaan sanoen olevansa tyytyväisiä.
 
hyi!!
Me leivotaan ja koristellaan lasten kanssa jouluisin piparit opeille ja tarhaan. On rakkauvella tehty, mutta mitään ei jää nurkkiin pyörimään. Jos ope ei tykkää joulupiparista, syöttää sitten vaikka koiralle. :D
yäk!! en ikinä söisi lapsen ite leipomaa ja koristelemaa piparia. :X tiesitkö ettei koiralle tai muullekaan eläimelle saa syöttää sokeria? eli tuo jos mikä menee takuuvarmasti roskiin.
 
kiertäjä
Kyllä puhutaan siitä, ketkä lahjoo ja ketkä ei. Ja sitäki hämmästellään, et hyvätuloiset tuo jonku tiimarin kynttilän. Niinku ihan oikeesti. Yks toi kerran sellaiset 5vrk palavat öljy kynttilät. Siis mitä ihmettä?

Eipä se lasten hoitamiseen toki vaikuta, kuka tuo tai mitä tuo, mutta siihen kyllä, mitä ajatellaan vanhemmista. Nii on kuulkaa silkkikielet ku, jopa täällä, puhutaan vanhemmista, mutta se todellisuus kahvihuoneissa ja palaveripöydissä on tarua ihmeellisempää. Puhumattakaan selän takana ilmeilystä.. Itsekin kymmenissä päiväkodeissa oon käynyt, eikä yhdessäkään ole jätetty vanhempia arvostelematta. ;)
 
"hehe"
jotkut vanhemmat jakaa lasten opeille ja hoitajille lapsen valokuvasta tehtyjä kortteja/mukeja/pyyhkeitä/mitä vittua nyt sit keksivätkin. :O OIKEESTI!!! kuka sellasen haluaa?? että kotonansakin voi tuijottaa sitä työtään?? kyllä sitä kuulkaa arkena näkee ihan riittävästi... roskiin vaan moiset!
 
"Minttu"
Itse ostin viime vuonna pojan opettajalle toisenlaisen lahjan http://www.toisenlainenlahja.fi/ ja opettajalta oli tullut vielä jälkikäteen wilmaan kiitosta tuosta. Maksoi 10€ ja juuri sen halvemmalla ei nykyään mitään krääsääkään saa..
 
Blue
[QUOTE="hehe";29222317]jotkut vanhemmat jakaa lasten opeille ja hoitajille lapsen valokuvasta tehtyjä kortteja/mukeja/pyyhkeitä/mitä vittua nyt sit keksivätkin. :O OIKEESTI!!! kuka sellasen haluaa?? että kotonansakin voi tuijottaa sitä työtään?? kyllä sitä kuulkaa arkena näkee ihan riittävästi... roskiin vaan moiset![/QUOTE]

Tuollaista valokuvataidetta mulle ei ole vielä siunaantunut mutta eräs mun isoimmista aarteista edelleen on vuosia sitten saatu hoitolapsen itsetekemä maljakko. Siellä se komeilee aaltomaljakoiden ja designmaljakoiden keskellä kirjahyllyssä. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Saaraaraa
"Ope"
No mä olen onneksi enenmmän asiakkailleni kuin satunnainen palkkatyöläinen vain. Samoin mun lasten opettajat meille. Mutta ymmärrän että kaikki eivät näin ajattele. Siksipä ei kukaan katso kieroon vaikket lahjaa ostaisikaan.
Minäkin uskon olevani oppilailleni jotain muuta kuin vain palkkatyöläinen.
Ja omien lasteni opettajat ovat merkittäviä henkilöitä heidän elämässään ja kasvussaan. Ja olen onnekas, että heillä on hyvät opettajat. Minä muistan opettajia jouluna ( ja keväällä), koska haluan kiittää heitä siitä työstä, mitä tekevät lasteni kanssa :). Se on minun tapani ajatella asiaa, eikä tietenkään tarkoita, että muiden pitäisi ajatella samoin. Mutta se, että joku ajattele opettajaa vain palkatyöläisenä, on jotenkin surullinen ajatus. Mulle tulee siitä tunne, että vanhempi ei oikeastaan edes välitä, millainen ihminen hänen lapsensa kanssa viettää päivänsä.
 

Yhteistyössä