Tässä itkua väännän......

• Viestiketjun aloittaja mustanamuteinyt
  • Ensimmäinen viesti
mustanamuteinyt
...soitin äsken lähikiskaan, että voiko niille perustaa tilin. Ei kuulema käy. Viimeksi kun asuin exäni kanssa, niin kävi. Ex aina tuhlasi rahat ja jos ei ollut ruokaa, ostin jotain pientä sinne tilille.
Sama olis ollut nytkin, mut ei sit. Olis vaan mielenkiintoista tietää, mistä vois saada lainaa tms, että sais ruokaa, esim just pari päivää ennen tiliä.
Näin yh:na menee niin tiukille välillä, jos on yllättäviä menoja.
Nytkin on tilanne, ettei rahaa sairaskulujen takia.

mustanamuteinyt
kavereilla on yhtä tiukkaa tällä hetkellä, joten heiltä ei saa apua.
Toi kiska-juttu oli oikeesti hyvä, kun voin maksaa kerran kuussa velat. Nyt olen ihan tyhjän päällä, ei mitään apua.

aina auki
kannattaisko avata semmonen hätävaratili,jonne menis suoravelotuksena joku summa per kk,ni sieltä vois ottaa sit äkillisiin menoihin!Jos kerran vielä oot yh,ni sun kyllä kandeis hiukan suunnitella sitä talouttas

riistämistä
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Pikavippi?
Ei missään nimessä! Ihme että tuollainen koronkiskonta on sallittua. Kannattaa varmistaa, että on hakenut kaikkia tukia joihin on oikeutettu (mm. toimeentulotuki) ja muutenkin yrittää saada talous sellaiseen tasapainoon, että aina olisi muutama satanen varoiksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja aina auki:
kannattaisko avata semmonen hätävaratili,jonne menis suoravelotuksena joku summa per kk,ni sieltä vois ottaa sit äkillisiin menoihin!Jos kerran vielä oot yh,ni sun kyllä kandeis hiukan suunnitella sitä talouttas
hirveen vaikee suunnitella, koska ex jätti maksamatta oman lapsensa päiväkotimaksut ja ne meni mun nimissä perintään.
Käytiin oikeutta niistä, silti osa jäi mulle.
Luottotietoni eivät ole siis kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja mustanamuteinyt:
kavereilla on yhtä tiukkaa tällä hetkellä, joten heiltä ei saa apua.
Toi kiska-juttu oli oikeesti hyvä, kun voin maksaa kerran kuussa velat. Nyt olen ihan tyhjän päällä, ei mitään apua.
Tyhjän päällä kun et saakaan tehtyä velkaa tulevaisuudessa maksettavaksi? Hassua tämä nykylogiikka...
Mitäs jos maksaisit ostaessasi, etkä tekisi syömävelkaa? Vielä kätevämpää.

opiskelija
Kuinka ihmiset pääsevät sellaiseen tilanteeseen ettei ruokaa ole esim. viikoksi? Itsellänikin on rahallisesti tiukkaa, mutta ostan aina sieltä missä ruoka on halvinta ja esim. pakettitarjouksia. Siksi kaapit ja pakastin ovat aina täynnä ruokaa ja vaikka rahat loppuisivatkin vaikka viikko tai jopa kaksi ennen seuraavaa tiliä ei ruoka lopu meillä koskaan.

Köyhällä ei ole varaa ottaa luottoa eikä ostaa esimerkiksi kioskista!

Yhteistyössä