tänne ovulaatiotesti kuvia.

mymosa
Ei meillä kyllä ees tuoreeltaan peuhattu joka toinen päivä :D
Mutta ei edes ovisaikoihin, kun mies tekee 2-vuorotyötä jopa 13h päivää, on osan viikosta omassa kodissa, lapset ja nukkuminen olohuoneessa. Nyt sattui ovisaikaan meidän oma loma-viikonloppu ;) ja sillon ovis+ päivänä kaadoin miehen puoliunessa, tyyliin "et kyllä nukahda ennekuin on talletettu" :D

Mutta nyt voi vaan kaiholla muistella niitä aikoja.. plussa tuli, halut katosi :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Jadey
Nyt mä sit menin ihan sekasin!:D Ensimmäistä kertaa elämässäni teen näitä ovistestejä ja ajattelin, et hyvältä näyttää..mut sit noi pregcheckin liuskat loppuikin. (Olen testallut ap ja ip)
Ylhäältä alas:
kp 10 ap, 10 ip
kp 11 ap, 11 ip
kp 12 ap, 12 ip
kp 13 ap, 13 ip
kp 14 ap
ja sitten lopuksi clinicin ovistesti kp 14 ip

[/URL][/IMG]

Sitten tarvisinkin teidän apua! Näyttäiskö nuo pregcheckin viimeiset plussalta??? Ärsyttävä kun ne loppui, niin en voinut enää testata lisää samalla!!! Sit miten voi olla noin, että clinicin näyttikin sit noin hailua? Menikö se ovis jo? Vai onko eri herkkyydet, jos joku tietää?
No anyway talletus on tehty eilen ja huomenna varmsistus, muttei muita kertoja sit ehittykään!:xmas:
Kiitos teille jos jaksatte vastailla ja valaista mua!:)
 
Viimeksi muokattu:
Chamon mulle tuo clinicin testi on ihan uus tuttavuus, siitä en osaa sanoa mitää. Mut merkkikohtaisesti saattaa vahvuudet vaihdella, esim. David näyttää aina paljon hailumpaa kuin pregcheck. Vois hyvin mun mielestä olla plussa jo tuo kp14 ap pregcheck (mulle olis ainakin). Kannattaisko talletella/varmistella? Meinaatko huomen testata vielä? Sillähän se selviää, jos viiva haalistuu..

Tärppionnea! +++++++:whistle:
 
Chamon Mulla toissapäivänä iltapäivällä (kp 16) oli Pregcheckin testi saman näkönen ku sulla toi kp 14 ap. Eilen iltapäivällä (kp17) testasin myös noin klo 18 (pissa ollut rakossa 2 h, enkä ollut juonut mitään) ja aikas haalea viiva tuli. Olisiko mullakin siis ollu o-plussa silloin kp 16 ip...

Tänään iltapäivällä kun testaan, on viiva varmaan taas vahva. Jos toi PCO taas kiukuttelee ja pitää sitä lutenisoivaa hormonia koko ajan koholla.

Tiedä näitä. Tärkeintä on tehdä säännöllisesti talletuksia :)

Mie aattelin isännän kellistää vielä huomenna ja sitten hän saa kyllä huilia muutaman päivän...
 
Kiitti vastauksista!:)

Nyppy Joo siis olis kannattanut jatkaa samalla testillä ja edes tänään tehdä tolla samalla, mut mä en kerkee ostaan niitä tänäänkään... Sen sijaan tein ton Clinicin uudelleen ja siinä oli tänään vieläkin haaleampi viiva, joten eiköhän se ovis ollut ja mennyt! Ja varmaan eilen siis oli ap se ovis+, eli kp 14. Kp 13 tehtiin talletus ja tänään viel uusiks!! Eilen ei millään keretty!:D

Hennu86 Varmaan sulla oli ovis+ sillon kp 16! Ja joo tärkeintähän olis tehdä talletuksia tyyliin joka toinen päivä kierron keskivaiheilla... niin tehtiin viimeksi kun yritettiin ja heti kyl tärppäskin!:) Mutta tuulimunaksi todettiin ja ennen sitä toinen keskenmeno, joten nyt vaan ihan huvin vuoksi näitä kokeilin... eikä ole oikeastaan mitään ressiä asian kanssa nyt..tai siis sellasta pakonomaista yrittämistä kuin oli tuossa aiemmin. Nuo keskenmenot tekee vähän turraksi ja nyt on mentaliteetti, et tulee jos tulee... ehkä ensi kuussa on sitten taas enemmän fiilistä täräytellä joka toinen päivä!;D Kyl mä kans tänään kuitenkin aion miehen vielä kellistää!;D
 
Ja vielä siitä oviksesta.. et eikö se ole niin, että kun testi on + niin se tarkoittaa, että se munasolu irtoaa 24-48h kuluessa. Ja eikö siitä irtoamisesta vielä se munasolu seikkaile 24h??? Eli periaatteessa voi olla ovis+ jälkeen kolmekin vuorokautta aikaa peuhata?
 
Niin ja piti sitäkin vielä sanoa, että eilen muuten illalla mulla oli NIIN kipee alavatsa ja munasarjoja vihloi ja selkään saakka sattui! Et oiskohan se irronnut sit sillon??? Ou nou! Nyt on sit kiire kellistellä tota miestä!:D Hmm...pitää esikoisen unien aikaan yrittää!:D

Tärppionne sulle kans Hennu86!!!:)
 
Pitääpä tulla omakin esittelemään. :)

katso liitettä 14450

katso liitettä 14449

Ylemmässä koko tän kierron tikuttelut alkaen kp 9.
Alemmassa eilen kp 22 iltapäivästä saatu oikea oppinen plussa (ensimmäinen laatuaan mulla!). :)

Testiviiva lähti tummumaan heti, kun väriä alkoi tulemaan tikkuun. Olin pidätellyt kaksi tuntia ja myös juonutkin vähän. Kuva otettu noin 5 min testin ottamisen jälkeen.

Testinä Pregcheck :)

Pikkuinen12 ja puuhis25 Onnea ovisplussista! :)
 
^mulle on sanottu että se ensimmäinen ovisplussa pitäisi ajatella plussana eli Dpo -1. Voisko se sittenkin olla vasta myöhemmin eli esim se viimeisin ennen kuin alkaa liuska himmenemään? Olen tätä pähkäillyt aina kovasti kun mulla esim yksikin kierto tuli kontrolliviivaa vahvempaa 2 vuorokautta. Kun ei aina ehdi pupuilemaan just koko oviksen ympärystä niin olisi kiva tietää että tekee kaikkensa oikean ajoituksen suhteen.
 
mä oon mandala tuntenu oviksen sinä päivänä kun liuska alkaa haalenee, ja seuraavana aamuna lämmöt nousee. Yleensä mun plussa kestää 2-3vrk mutta nyt alkaa olee jo vähän pitkästyttävän pitkä. Ekan kerran tässä kierrossa tuli tasavahvaa kp11 ja siitä pian haaleni, viikko sen jälkeen alkoi taas tasavahvaa ja nyt pari päivää tummempaa plussaa. Olisko sitten kroppa yrittäny ovuloida jo pari viikkoa sitten mutta pieleen meni.
 
Siis mitä ihmettä Pikkuinen, en mä ole ikinä kuullutkaan että r-testit reagoisi ovikseen! :O Ei niiden pitäisi! Ootko varma ettet ole raskaana? Koska toisinpäinhän ne toimii eli raskaana ollessa ovistestit voi näyttää plussaa...

Lisäys vielä: tuo haalea r-testin plussa kävisi yksiin kiertopäivienkin kanssa - n. 10 päivää oviksesta voisi hyvinin näyttää tuolta. Kyllä mä melkein sua nyt onnittelisin ihan muusta kuin OVISplussasta!!!
 
Viimeksi muokattu:
Mua harmittaa oikein etten itse tunne kipuiluna ovista ollenkaan, että sen perusteella osaisi mitään päätellä. Limatkin tulee miten sattuu ennen ovisplussaa. Parissa kierrossa vain tullut samana päivänä vielä ovislimaa kun on plussa tullut testiin, muuten tullut ja mennyt ennen ovista. Olen siis tikuttanut ovista alle 10krt yhteensä ettei ihan hirmun paljon empiirisiä tutkimustuloksia saanut vielä aikaiseksi. Mutta tosiaan tuo ovistesti on ainoa keino millä varmiiten pystyn ovista ennustamaan. Lämmöt ja nännien arkuus on se millä pystyn oviksen tapahtumisen todentamaan mutta se ei oikein pupuilujen ajoittamisessa auta kun on jo liian myöhäistä ;)

Arminen todellakin voi r-testi reagoida ovikseen. LH sekä HGC ovat saman sukuisia hormoneja, sen takia voi molemmat testit reagoida molempiin. Tämän vuoksihan jotkin testaavat myös raskautta ovistesteillä. Ei luonnollisesti ole vaan niin tarkkaa testailua se.
 
Viimeksi muokattu:
Juu mutta raskaustestihän mittaa tuota hcg:tä joka nimensä mukaisesti on istukkahormoni - sitähän ei erity kuin vain siinä tapauksessa että on raskaana! Ovistestin mittaamaa luteinisoivaa hormonia sen sijaan erittyy paitsi ovista ennen myös raskaana ollessa, ja siksi ovistestiä voi käyttää raskaustestinä mutta ei toisinpäin!

Siis kumpikin testi mittaa ihan "omia hormonejaan" eikä raskaustesti näytä plussaa vaikka kehossa olisi kuinka paljon LH:ta jos siellä ei ole myös tuota raskauden paljastavaa hcg:tä. Ovistestiä tosiaan voi käyttää raskauden testaamiseen koska tuota LH:ta erittyy alkuraskaudessakin. :) Että kyllä se nyt vahvasti siltä näyttäisi että Pikkuisella on siellä pikkuinen kyydissä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollaisen nyt äkkiseltään löysin:
"HCG muistuttaa rakenteeltaan aivolisäkkeen luteinisoivaa hormonia (LH), jota on aina veressä. Sekä HCG että LH koostuvat kahdesta ketjusta: alfa- ja beetaketjuista, joista alfaketjut ovat samanlaisia ja beeta-ketjut erilaisia. Tämän vuoksi HCG-vasta-aineet reagoivat myös LH:n kanssa."

En asiasta itse ihan niin tarkalleen tiedä muuta kuin, että olen myös lukenut monien eri naisten testanneen oviksen aikaan r-testilläkin ja saaneet niihin selvät kaksi viivaa, kuten myös ovistestiin, ilman että on ollut mahdollistaettä ovat raskaana. Mutta kuten sanoin, en tiedä asiasta tarkalleen.
 
Juuri tuon takia r-testit reagoivat tuohon beetaketjuun joka on hcg:ssä erilainen:

"Raskaustestit mittaavat verestä tai virtsasta istukkahormonin (hCG, humaani koriongonadotropiini) pitoisuuksia. Suurin osa testeistä käyttää vasta-ainetta, joka sitoutuu istukkahormonin ?-alayksikköön."
 
tässä yksi esimerkki ovulaatiosta jossa r-testi reagoi lh-huippuun. Omalta syyskuun kierrrolta. Samoin lokakuun kierrossa r-testi haamutti ovulaatiota. Ei ihan noin vahvasti kuin eilinen testi mutta kuitenkin. Ja mulla ovis ollut jo 2 kiertoa peräkkäin kp23-26... kierron pituus 38.

Aijaa.com - 8738728.jpg

Testifirmastakin olen asiaa tiedustellut ja vastasivat että r-testi voi reagoida lh-huippuun jos lh-pitoisuus on korkea. Digitesti on ainoa joka on sen verran tarkka ettei (tietääkseni, en ole kokeillut..) anna plussaa ovulaation takia.
 
Viimeksi muokattu:
No onpas kyllä aika ihmeellistä ja varmasti ärsyttävääkin kun r-testi reagoi ovikseenkin! Toivon Pikkuinen että testi näyttäisi pian ihan oikeaakin r-plussaa! :heart: Ei kai se nytkään mahdotonta ole kun kerran ovistestikin on noin pitkään näyttänyt plussaa...
 
kiitos Arminen tsempeistä :) Plussan oon saanut jo kolmessa kierrossa peräkkäin mutta kesken menneet, mutta josko vielä joku ovis toisi pysyvämpää plussaa testiin :)

Parissa kierrossa oon tosiaan meinannut luulla että myöhäinen ovis olikin raskaus kun raskaustestit haamuili mutta oonpa ainakin oppinut tuntemaan oman kropan toiminnasta paljon. Ovulaatio-oireenikin on kovasti raskausoireita muistuttavia. Mutta loppuvat kuin seinään kun ovulaatio on ohi ja sitä hetkeä vielä odottelen tämän kierron osalta.
 

Yhteistyössä