tänne ovulaatiotesti kuvia.

http://i.imgur.com/gcGWGnN.jpg
Heippa. Haluaisin vähän neuvoa ovistestien tulkinnasta. Ollaan nyt oltu mieheni kanssa 6kk ilman ehkäisyä, ja haaveiltu lapsesta. Oon yrittänyt olla stressaamatta ja tulinkin raskaaksi, mutta se meni kesken kesäkuun alussa, viikkoja oli noin 7. Itse en tunnista ovulaatiota. Ei tuu nipistelyä eikä valkovuotokaan oikein muutu. Nyt Elokuun ja syyskuun oon kovin yrittänyt ovista bongata.

Ostin pregcheckin ovisliuskoja ja aloitin testaamisen kp10, ja oon tehny päivittäin. Tolloin viiva oli tosi hailakka ja sen jälkeen on vahvistunut, nyt kp13 tuli melkein kontrolliviivaa vastaavan värinen, mutta ei mun mielestä tummempi. Tänään tein vielä kp14 uuden ja mun mielestä se viiva on haaleampi kuin eilinen tulos.

Sitä ihmettelen kun oon lukenut että testiviivan pitää olla kunnolla kontrolliviivaa tummempi että se olis positiivinen. Mutta mulla ei oo ollu niin tummaa, mut sitten tän päiväinen on haaleampi kuin eilinen.

Koitan laittaa kuvan jos osaan. Hieman testiliuskasta on se eilinen viivakin haalentunut vuorokaudessa, mut testi ajan sisällä oli mun mielestä kyllä aika vastaavanlainen kun kontrolli. Pulma siinä etten nyt tiedä onko mulla vielä ovista ollut.

Ylhäällä on siis testit, kp10, 12 ja 13. Kuva otettu miltein heti kp13 tekemisen jälkeen.
Alemmassa kuvassa on jokainen, ja kuva otettu tänään. (Siinä hieman ajan kanssa väri on haaleentunut tosta kp13 testistä.)
Tä kp 14, on kyllä selvästi haaleampi kuin eilinen. Voiko tä tarkoittaa että mulla olis ollut ovulaatio eilen?

(Mulla myös tosi epäsäännöllinen kierto, vuoden sisällä on ollut pääsääntöisesti 27-33)
 
Viimeksi muokattu:
En nyt saanu kuvia auki, mutta testiviivan pitäö olla joko vahvempi testiviivaa tai sit yhtä vahva. Samanvahvuinen viivakin siis tarkoittaa ovista, mutta jos epäilet ettei ovis ehkä tuu normaalisti niin susottelen gynekäyntiäm ongelma on kuitenkin yleensä suht helposti korjattavissa lääkkein.
 
Se viiva ei tummu tasaisesti ovista kohti, vaan voi välillä muuttua haaleammaksi. Mutta yhtä vahva tai vahvempi pitää olla, että on plussa. Itselläni ainakin sen kyllä erottaa niin selvästi, ettei tarvitse miettiä. Mulla tulee ovisplussa lähes poikkeuksetta kp13, kun kierto on 28 pv. Kerran sain todella vahvan viivan jo paljon aiemmin, kun aloitin tikuttamisenkin normaalia aiemmin. Mutta viiva tosiaan vaaleni välillä ja plussa tuli ajallaan. Ei siis kannata välittää viivasta ennen kuin se on se selvä plussa. Tietenkin toisilla se ovishuippu kestää pidempään kuin toisilla eli periaatteessa plussa voi jäädä testaamisten väliin.


Lisäys. Tässä vielä yksi minun testisarja http://aijaa.com/RqwP9z . Tuossakin ylin on tummempi kuin sitä seuraava ja plussa alimmassa tai kahdessa alimmassa. Ne on saman päivän aamulta ja illalta.
 
Viimeksi muokattu:
Saakos tänne laittaa myös yhden pienen kysymyksen ovistesteistä ilman kuvaa? :)

Eli tilanne mulla nyt se, että viimeiset 8 vuotta olen syönyt pillereitä, viimeisimpänä Cerazetteja, jotka jätin pois 13.8. Tänään nyt menossa kp3 eli menkat alkoivat vihdoin ja kierron pituudesta ei ole mitään tietoa. Muistelisin kuitenkin teinivuosilta, että suht säännöllinen olisi ollut. Haluaisin nyt tässä kierrossa alkaa tikuttamaan ovista. Milloin suosittelisitte, että aloitan oviksen tikuttamisen, kun tosiaan kierron pituus on toistaiseksi täysi mysteeri? Heti, kun menkat loppuvat varmuuden vuoksi, vaiko milloin?
 
Tässä mun tän hetkinen testisuora kp12-17 . Osaisko joku enemmän testaillut sanoa arviolta milloin tuon viivan pitäisi plussaksi piirtyä? huomenna vai ylihuomenna? Täällä ollaan kyllä kp9-16 oltu todella aktiivisia, eli siis lähes päivittäin ollut tallettelua. Ajattelin siis, että kannattaisiko tänään vai ennemmin vasta huomenna vielä viimeisen kerran yrittää ehtiä tähän ovikseen?

Lisäyksenä vielä, että ovulaatiolaskurin mukaan hedelmällinen ajan jakso ois ollut nyt 4.-9.10 eli mun kp 12-17.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään kokemusta one step ovulaatiotesteistä? Tilasin raskauskeijulta.

Ovista pääsin vasta eilen testailemaan joten, ovishan on voinut kyllä mennäkkin jo.. :/

onko noista mikään plussa? ja voisiko ovulaatio olla vasta tulossa..:confused:

20141010 121554

En osaa tulkitä näitä testejä..

*muoks nyt siis kp 14/28

**muoksmuoks mulla mennyt noi väärin.. Eli siis alhaalla kp 13 ja ylhäällä tämän aamuinen :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Mulla menossa KP15/28-31. Oon nyt tikutellu KP9 asti 2x/päivässä. Eilen yöllä tikuttelin ennen nukkumaanmenoa keskiyöllä ja oli toosi haaleaa viivaa. Tänään aaamupäivällä (klo 11) tommonen: Ovis KP15 Mitäs ootte mieltä? Ei ihan plussaa varmaan mut odotettavissa, huomenna?
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin testaamisen torstaina, lauantaista maanantaihin testasin 2 x päivässä ja kolme päivää tuon jälkeenkin kun testejä oli vielä. Melko vahvaa viivaa oli tuolta torstaista asti ja heti lähti tuon maanantaiaamun testin jälkeen haalistumaan. Eka kerran kokeilin ovistestejä, yk 3 menossa. Jos tuo plussa nyt pitää paikkansa niin ovulaatio tuli viikkoa ennemmin kuin ajattelin. Kierto kuitenkin heittelee niin paljon ettei se mikään ihme olisi.
 
Mä äsken testasin, kun töistä pääsin. Tuli ihan hirveet limat n. tunti sit töissä, ihanku housuu olis kussu :D No mut testi on nyt taas haalentunu jo aamusta, mitäh!? kp15 ilta
Ehkä se on tän yöhormonien takia sitten! Huomenna päivällä uudestaa mittailuun. Tänään kuitenkin luvassa pupuilua, jos huomennaki niin kai se pitäs tärpätä. Äh. Vaikeaa on
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan...

Täällä vasta-alkaja näiden tikkujen kanssa... oon nyt testaillut kp12, 13 ja 14, kaikki negaa... Mutta limailut ja vatsan nippailut kertonee oviksen olevan tulossa, vai onko se ny sitte jo menny? Onko kivut pahimmat ennen ovista vai oviksen aikana?

Just kävin tosin hakemassa Pregnyl piikin, mutta mietinkin että onko jo liian myöhäästä...? :/ Tänään siis kp14, kierto heittää 24-33... terot aloitan keskiviikkona, kunhan saadaan tämä ovis tästä ohitettua...
 
Marya mulla ainakin kipeimmät juuri oviksen aikana ja limat tulee aina ennen ovista. Ei vielä oo myöhäistä. Jos sulla vaikka tulossa 30 päivän kiertoon niin ovishan tulee kp 16. Jatka vielä testailua ja mieluiten aamuin illoin.
 

Yhteistyössä