Tänne kaikki äidit ja isät, jotka vietätte raittiin vapun lastenne kanssa!!!

  • Viestiketjun aloittaja kuuden mamma yhden vaimo
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
:wave: wappu on perheen juhla, miksi viettää kaikki juhlapyhät erossa lapsista..
En minä ainakaan ole ollut erossa lapsista jouluna, juhannuksena, pääsiäisenä. Sinäkö siis olet?
Omatuntoko se siellä soimaa.. vähennäppä juomista jos noi tiukkalla on jo pipo.. Lähinnä tuohon ketjuun kommentoin, että kun trendi on tyrkkiä lapset joka juhlapyhä hoitoon, että pääsee itse "rentoutumaan"
Eikö tässä ketjussa ole puhuttu lähinnä vapusta, ja tietääkseni vuoteen mahtuu muitakin juhlapyhiä. Sinä puhuit kaikista juhlapyhistä. Aika harva täällä tietääkseni esim jouluna on erossa lapsistaan.
Niin, että ihan jouluna lasten kanssa, no onhan sekin alku.. siitä se lähtee.. kokeile joskus vähän usempaakin juhlapyhää..
 
narikka83
Raitis vappu! 4 vappua olen ollu täysin selvillä vesillä. Ei lasten tarvi nähä vanhempien ottavan etes sitä sauna olutta. Ei ruukata ottaa muutenkaan, ainoastaan 1 häät olema käyny, niissäki tuli otettua vain pari lasillista boolia. Periaatteena on että sitte otetaan ku on lapset on yökylässä mummolassa. Ehkä omissa häissä voi pari lasi ottaa? =D
 
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
Raitis vappu! 4 vappua olen ollu täysin selvillä vesillä. Ei lasten tarvi nähä vanhempien ottavan etes sitä sauna olutta. Ei ruukata ottaa muutenkaan, ainoastaan 1 häät olema käyny, niissäki tuli otettua vain pari lasillista boolia. Periaatteena on että sitte otetaan ku on lapset on yökylässä mummolassa. Ehkä omissa häissä voi pari lasi ottaa? =D
No mä olen sitä mieltä,että esim. yksi pieni pullo olutta saunan jälkein on ok. Tai ruuan kanssa viini/olut/siideri on ok. Vaikka olisi lapsi/lapset sinä. Humalan hakuista juomista en hyväksy.
 
Tei
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tei:
Onko se raitis vappu, jos vanhemmat lasten seurassa juovat 2-3 olutta/siideriä klo 18-01 välisenä aikana?
Ei!
Musta raitis vappu on vappu täysin ilman alkoholia.
Ai, mä kun olen aina kuvitellut olevani raitis ihminen, koska en koskaan juo itseäni humalaan, en yksin, kaksin, enkä lasten seurassa. Siksi kysyin. :) Mutta meillä ei siis tuon mukaan ollut raitista vappua, vaikka kukaan ei humalassa ollutkaan.

Meillä vaan on katsottu järkevimmäksi olla tekemättä alkoholista numeroa, ja näyttää esimerkillämme mallia normaalista, kohtuullisesta alkoholinkäytöstä. Jos alkoholia saa juoda vain ja ainoastaan poissa lasten silmistä, ja silloin sitten, kun kerran mahdollisuus on, vedetään lärvit, niin millaisen mallin kuvittelette tuolla lapsille antavanne? Tällöinhän alkoholista nimenomaan tehdään asia, joka on jotenkin likaista ja epäilyttävää - ja kiellettyä. Siksi se varmaan sitten niin monia teini-ikäisiä kiinnostaakin....

 
...
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
raittiina ollaan. vähäaikaa sittentultiin seurakunnan tapahtumasta, jossa oli kasvomaalausta,ongintaa,ilmapallomaalausta ja munkkiiaja simmaa m pientä iltapalaa. JA kaikki oli ilmaista.Vapaata leikkiä oli myös pienille. Porukkaa oli paljon.
mitään ilmaista ei ole olemassakaan...
 
tsipi
Alkuperäinen kirjoittaja Tei:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tei:
Onko se raitis vappu, jos vanhemmat lasten seurassa juovat 2-3 olutta/siideriä klo 18-01 välisenä aikana?
Ei!
Musta raitis vappu on vappu täysin ilman alkoholia.
Ai, mä kun olen aina kuvitellut olevani raitis ihminen, koska en koskaan juo itseäni humalaan, en yksin, kaksin, enkä lasten seurassa. Siksi kysyin. :) Mutta meillä ei siis tuon mukaan ollut raitista vappua, vaikka kukaan ei humalassa ollutkaan.

Meillä vaan on katsottu järkevimmäksi olla tekemättä alkoholista numeroa, ja näyttää esimerkillämme mallia normaalista, kohtuullisesta alkoholinkäytöstä. Jos alkoholia saa juoda vain ja ainoastaan poissa lasten silmistä, ja silloin sitten, kun kerran mahdollisuus on, vedetään lärvit, niin millaisen mallin kuvittelette tuolla lapsille antavanne? Tällöinhän alkoholista nimenomaan tehdään asia, joka on jotenkin likaista ja epäilyttävää - ja kiellettyä. Siksi se varmaan sitten niin monia teini-ikäisiä kiinnostaakin....
tällä palstalla useimmilla on hiukkasen vääristynyt käsitys juomisesta. Lapset hoitoon 500 kilometrin päähän kun äiti juo puoli pulloa punkkua ja käy yhdeksältä nukkumaan. Niin olen samaa mieltä tuosta, että lärvien vetäminen on perseestä. SE että alkoholista tehdään tabu on vanhempien omaa tyhmyyttä. Tiedän yhden perheen jossa ei voi puhua alkoholista normaalista ja se on jotenkin kieroutunutta. Tämän perheen puheenaiheet juhlissa on kuinka monta lasillista kukin vieras joi juhlissa. Sairasta sanon minä!

 

Yhteistyössä