Tänään nelosella klo 22.00: Suomi D - Äitivangit.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tasa-arvon vuoksi myös miesten tulisi saada ottaa lapsi vankilaan. :attn:
Jostain kumman syystä vankilaan joutuneet miehet harvemmin ovat pienten lasten yksinhuoltajaisiä.
Eikös sellaiselta äiskältä pitäisi ottaa lapset huostaan joka tekee rikoksia joista joutuu vankilaan?
En allekirjoittaisi samantien. Esim. petoksen tehnyt ei ole automaattisesti huono äiti lapselleen. Toki väkivaltarikolliset on asia erikseen.
Olen samaa mieltä tästä alimmasta kirjoituksesta. vähän kyllä surku tulee kun tuota katselee. tuo romaninainen oli jo toista kertaa tuolla?
 
diipy
Noilla on hienompaa kun meillä täällä kunnan vuokra-asunnossa, kiva keittiö ihanalla maisemalla.
Hieman katkera maku suussa nyt :-(
Mulla on muutenkin yhtä laajat ympyrätkin kuin noilla, lenkillä käyn yms
Ainoa ero kait et mä pääsen pari kertaa kuussa kaupunkiin ja joka kolmas päivä lähikauppaan.
vai pääsekö noikin, aika vapaalta näyttää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja diipy:
Noilla on hienompaa kun meillä täällä kunnan vuokra-asunnossa, kiva keittiö ihanalla maisemalla.
Hieman katkera maku suussa nyt :-(
Mulla on muutenkin yhtä laajat ympyrätkin kuin noilla, lenkillä käyn yms
Ainoa ero kait et mä pääsen pari kertaa kuussa kaupunkiin ja joka kolmas päivä lähikauppaan.
vai pääsekö noikin, aika vapaalta näyttää.
ikävää.:/ hyvät on kyllä oltavat noilla.
 
gd
mun mielestä ei mitenkään rankkaa, miten vois olla paremmin kun oman äidin kanssa turvallisessa paikassa, lelujen, kavereiden, hyvän ruuan ja kivojen ulkoilupaikkojen kanssa?
Muitakin sukulaisia näkee säännöllisesti.
Tuohan on paratiisi lapselle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gd:
mun mielestä ei mitenkään rankkaa, miten vois olla paremmin kun oman äidin kanssa turvallisessa paikassa, lelujen, kavereiden, hyvän ruuan ja kivojen ulkoilupaikkojen kanssa?
Muitakin sukulaisia näkee säännöllisesti.
Tuohan on paratiisi lapselle!
minä ainakin mietin noita vanhempia lapsia jotka kävivät äitiään katsomassa, siis tuon romaniäidin lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mua ahdistaa. En mä oikeen tiedä että miksi. Lapsillahan oli ihan kivat oltavat sinänsä :/

Jotenkin vaan ahdistaa silti...ja suututtaa sekä surettaa.
Munkin mielestä oli surullista katsottavaa. :| Etenkin ne isommat lapset, jotka näkevät äitiään vähemmän.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mua ahdistaa. En mä oikeen tiedä että miksi. Lapsillahan oli ihan kivat oltavat sinänsä :/

Jotenkin vaan ahdistaa silti...ja suututtaa sekä surettaa.
Ihan sama juttu! Herätti ajatuksi, ei vaan osaa pukea sanoiksi. Mutta ahdistamaan kävi. :/
 
sss
Kaiken kaikkiaan jäi ihan positiivinen ja toiveikas olo dokkarista.
Toivon, että jokainen näistä naisista pärjäilee jatkossa ja saa sen hyvän elämän mistä haaveilee.

Jokainen tekee virheitä ja olen iloinen että heillä on tuollainen mahdollisuus... koska se voi todella pelastaa osan elämän ja tietysti lapsienkin. Osa ei valitettavasti pääse rikoksistaan eroon mutta sellaista se....elämää...
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tasa-arvon vuoksi myös miesten tulisi saada ottaa lapsi vankilaan. :attn:
Jostain kumman syystä vankilaan joutuneet miehet harvemmin ovat pienten lasten yksinhuoltajaisiä.
Eikös sellaiselta äiskältä pitäisi ottaa lapset huostaan joka tekee rikoksia joista joutuu vankilaan?
En allekirjoittaisi samantien. Esim. petoksen tehnyt ei ole automaattisesti huono äiti lapselleen. Toki väkivaltarikolliset on asia erikseen.
Ei mene ihan noinkaan.
Voisitko itse sortua koskaan väkivaltaan (aikuista kohtaan) jos tämä uhkaisi lastasi vakavasti? Tarkoitan, että Suomessahan olet väkivaltarikollinen jos onnistut raiskausta estäessäsi vahingoittamaan raiskaajaa tai jos puolustat lastasi joltain erittäin vaaralliselta henkilöltä etkä onnistu kuin väkivallan keinoin... Ja siis toki on silloin väkivaltarikollinen mutta ei kaikki ole niin mustavalkoista =/
 
vieras
Kuka noista oli se Riina(?) jonka vankeus jatkui yhä? pisti miettimään tuo romaninainen, mitä on tehnyt kun ilmeisesti jo kolmatta kertaa tuolla. :/ Ja lapsia oli jo isompiakin.
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka noista oli se Riina(?) jonka vankeus jatkui yhä? pisti miettimään tuo romaninainen, mitä on tehnyt kun ilmeisesti jo kolmatta kertaa tuolla. :/ Ja lapsia oli jo isompiakin.
Riina taisi olla se joka räpläs sitä kitaraa :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka noista oli se Riina(?) jonka vankeus jatkui yhä? pisti miettimään tuo romaninainen, mitä on tehnyt kun ilmeisesti jo kolmatta kertaa tuolla. :/ Ja lapsia oli jo isompiakin.
Riina taisi olla se joka räpläs sitä kitaraa :)
Kiitos! Mietin että oliko se hän, vai se vaalea nainen jota siinä alussa paljon näytettiin.:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tasa-arvon vuoksi myös miesten tulisi saada ottaa lapsi vankilaan. :attn:
Jostain kumman syystä vankilaan joutuneet miehet harvemmin ovat pienten lasten yksinhuoltajaisiä.
Eikös sellaiselta äiskältä pitäisi ottaa lapset huostaan joka tekee rikoksia joista joutuu vankilaan?
En allekirjoittaisi samantien. Esim. petoksen tehnyt ei ole automaattisesti huono äiti lapselleen. Toki väkivaltarikolliset on asia erikseen.
Ei mene ihan noinkaan.
Voisitko itse sortua koskaan väkivaltaan (aikuista kohtaan) jos tämä uhkaisi lastasi vakavasti? Tarkoitan, että Suomessahan olet väkivaltarikollinen jos onnistut raiskausta estäessäsi vahingoittamaan raiskaajaa tai jos puolustat lastasi joltain erittäin vaaralliselta henkilöltä etkä onnistu kuin väkivallan keinoin... Ja siis toki on silloin väkivaltarikollinen mutta ei kaikki ole niin mustavalkoista =/
tämä minullakin tuli mieleen! ei pidä yleistää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mua ahdistaa. En mä oikeen tiedä että miksi. Lapsillahan oli ihan kivat oltavat sinänsä :/

Jotenkin vaan ahdistaa silti...ja suututtaa sekä surettaa.
Munkin mielestä oli surullista katsottavaa. :| Etenkin ne isommat lapset, jotka näkevät äitiään vähemmän.
Näinpä. :|
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mua ahdistaa. En mä oikeen tiedä että miksi. Lapsillahan oli ihan kivat oltavat sinänsä :/

Jotenkin vaan ahdistaa silti...ja suututtaa sekä surettaa.
Munkin mielestä oli surullista katsottavaa. :| Etenkin ne isommat lapset, jotka näkevät äitiään vähemmän.
Näinpä. :|
Onhan se surullista mutta sellaista tapahtuu mm. niissäkin tilanteissa, joissa äiti on esimerkiksi sairastunut, hoidossa sairaalassa, eikä voi tavata yhtä usein kuin tavallisesti lastaan/lapsiaan.

Tähän voisi joku todeta, että rikos on valinta, sairaus ei mutta lapsen kannalta asia on aika "sama" eli siis se kokemus mikä tulee kun ei ole vanhemman lähellä niin paljon kuin voisi olla.

Useinhan rikollisilla on tiettyjä piirteitä persoonallisuudessa, jotka voi ajaa rikoksiin yhä uudelleen ja uudelleen; minusta olisi tärkeää että ne henkilöt saisivat näiden laitosten ja vapauden menetysten lisäksi suurta henkistä tukea eri muodoissa.

En ihan tiedä missä jamassa on tämä henkisen puolen hoito, rikoksiin ajavien piirteiden/ominaisuuksien tutkiminen eli syiden selvittely, siis henk.koht tasolla, jokaisen kohdalla ja miten näitä ihmisiä tuetaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mua ahdistaa. En mä oikeen tiedä että miksi. Lapsillahan oli ihan kivat oltavat sinänsä :/

Jotenkin vaan ahdistaa silti...ja suututtaa sekä surettaa.
Munkin mielestä oli surullista katsottavaa. :| Etenkin ne isommat lapset, jotka näkevät äitiään vähemmän.
Näinpä. :|
Onhan se surullista mutta sellaista tapahtuu mm. niissäkin tilanteissa, joissa äiti on esimerkiksi sairastunut, hoidossa sairaalassa, eikä voi tavata yhtä usein kuin tavallisesti lastaan/lapsiaan.

Tähän voisi joku todeta, että rikos on valinta, sairaus ei mutta lapsen kannalta asia on aika "sama" eli siis se kokemus mikä tulee kun ei ole vanhemman lähellä niin paljon kuin voisi olla.

Useinhan rikollisilla on tiettyjä piirteitä persoonallisuudessa, jotka voi ajaa rikoksiin yhä uudelleen ja uudelleen; minusta olisi tärkeää että ne henkilöt saisivat näiden laitosten ja vapauden menetysten lisäksi suurta henkistä tukea eri muodoissa.

En ihan tiedä missä jamassa on tämä henkisen puolen hoito, rikoksiin ajavien piirteiden/ominaisuuksien tutkiminen eli syiden selvittely, siis henk.koht tasolla, jokaisen kohdalla ja miten näitä ihmisiä tuetaan...
Mä olen nimenomaan surullinen/vihainen/hämmentynyt siitä syystä että ihminen joka on vanhempi, menee ja tekee jotakin jonka vuoksi lapsi joutuu sopeutumaan tuollaiseen johon ei olisi ilman sitä vanhemman tekoa pakko sopeutua.

Täten sairastuminen on tosiaankin asia aivan erikseen. Sille ei mitään voi, mutta rikolliselle teolle voi.

Vaikka lopputulos lapsen näkökulmasta katsottuna on sama (sillä lapsi ei ymmärrä että teko oli vanhemman valinta) niin ajatukseni tällaista vanhempaa kohtaan ovat silti vihaiset/pettyneet.
 

Yhteistyössä