Tänään kun tankasin auton niin kuulin:D ei että... haha

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
noooo
Ei entisaikaan tullut kuuloonkaan, että lapset eivät tottelisi vanhempiaan..
Niin koska jos ei totellut, sai remmistä. Itse en ainakaan halua sellaista omille lapsilleni. Ennen lapsia ei pidetty tavallaan ihmisinä vaan alempiarvoisina joille sai tehdä mitä vaan.

Se että nykyään on paljon käytöshäisriötä johtuu siitä että niitä diagnosoidaan enemmän. Onhan nykyään enmmän syöpääkin kuin vaikka 200 vuotta sitten, mutta ei se tarkoita ettei sitä olisi ollut silloin ollenkaan tai että silloin olisi ollut paremmin asiat.
 
säpäle harmaana
Ei siinä menee mikään pieleen jos mies on joskus lasten kanssa yksin kotona. Sehän on vain sopivaa vaihtelua. =)
No eikö sopivaa vaihtelua ole sitten yhtä lailla se, että mies saisi myös luistaa siitä elatustehtävästään ja tehdä jotain niillä omilla rahoillaan ja vaatia tällöin vaimo osallistumaan perheen kuluihin. Siis jos nainen voin vaihtelun vuoksi jättää ne tehtävänsä hoitamatta, miksei sama oikeus sitten kuulu miehellekin sen elatustehtävän suhteen? Tähän kohtaan ei enää päde se, että elättäminen on miehen tehtävä, koska se perheestä huolehtiminenhan on naisen tehtävä.
 
Kepsis
Nykyinen perhemalli, jossa nainen on yhtä lailla miesmäinen kuin mies, on melko tuore. Silti samaan aikaan on yleistynyt moni muu asia. Juopottelevat lapset, ylipäänsä sellainen kurinpuute, ainakin itse huomaan tällaista. Ei entisaikaan tullut kuuloonkaan, että lapset eivät tottelisi vanhempiaan. Nyt tuntuu, että monet vanhemmat ovat aivan hukassa lastensa kanssa. Pakostakin alkaa miettiä sitä, onko kyse juuri tästä "tasa-arvosta". Siinä ei ole mennyt vain miehen ja naisen välinen ero, vaan myös vanhempien ja lasten. Kaiken pitää olla niin tasa-arvoista, ettei lapsille synny normaalia kunnioitusta vanhempiaan kohtaan.

Minä olen miettinyt tätä, että voiko nämä ongelmat johtua tästä. Nyt pitää lähteä ja palaan myöhemmin tänään vielä palstalle jos on jotain kommentoitavaa.
Joo, kyllä sinä olet suhteellisen itseksesi tuon johtopäätöksen kanssa että tasa-arvoisuus olisi syynä lapsien ongelmakäyttäytymiselle.

P.s. Entisaikaan oli lapset ihan samalla tavalla tottelemattomia ja teki typeryyksiä, silloin vain yritettiin paremmin piilotella niitä temppuja kun remmistä sai ihan oikeasti paljon todennäköisemmin kuin nykyään.

P.s.s. Ennen oli enemmän elukoita metsissä, liekö tasa-arvo syynä nykytilanteeseen.
 
Khimaira
Kerro Akaatti ( tai joku muu jolla on samanlainen ajatusmaailma tästä asiasta ) mitä sitten tehdään jos mies kokee ne kymmentuntiset työpäivät raskaina ja haluaisi välillä olla lastensa kanssa kotona, vaikka vuoden- pari. Onnistuisiko se?
 
"vieras"
Mulla on tuttavapiirissä pari tälläistä naista joilla erittäin hyvin tienaavat miehet ja joiden ei ole perheen taloudellisen tilanteen vuoksi pakko käydä töissä. Toinen tekee osa-aikaisesti oman alansa töitä ja toinen ei ollenkaan... ovatko he onnellisia parisuhteissaan? EIVÄT, ja se johtuu siitä etteivät nämä kyseiset miehet, joilla on kiinnostava, vastuullinen työ isojen firmojen johtotehtävissä ole pätkääkään kiinnostuneita lapsistaan vähäisellä vapaa-ajallaan (vain omat harrastukset ja omat tekemiset kiinnostaa kun täytyy saada rentoutua kiireisen työn vastapainoksi). Toinen ei voi edes jättää lapsiaan (4v ja 6 v) miehensä hoitoon koska mies ei osaa olla heidän kanssaan eikä pärjää. Ja siispä naiset joilla on kyllä mieheltä rahaa humputellakin, eivät ole onnellisia koska ovat niin tyytymättömiä siihen ettei lapsilla ole kunnollista isäsuhdetta.

Akaatille vinkiksi että kannattaa tarkistaa se kumppanin halukkuus/innostus lasten hoitoon jo etukäteen, ettei tule moisia ikäviä yllätyksiä. Saattaa olla että lasten kehitykselle on aika paljon tasa-arvoista parisuhdetta vahingollisempaa se, että isä ei ole yhtään kiinnostunut heistä.
 
"suski"
niin mutta kun ne oli jotain teinejä:D pikkutyttö ja jotai 18v poika. Ei ne oo mikään pariskunta vaan ihan sillai vaan ovat, olen ihan varma:D. Tyttö vaan sellainen vielä nuori ja tyhmä.... mut mitäs tässä enää selittä. Mä niin kuin jo sanoin en maksaa ikinä miehille mitään. Paitis jos ollaan jo pariskunnassa kauan ja aloitan tienaa enemmn kuin mies, niin tietysti rahaat on meidät, eikä vaan minun
hieno päättelykyky sulla. mutta entäpä jos olivat aiemmin jo sopineet että tyttö maksaa. entä jos tyttö oli pojalle velkaa? entä jos poika on usein maksanut tytön kyyteihin menevät bensat? vaihtoehtoja on niin monia, etten ton perusteella alkais tyhmäks bimboks haukkumaan. sinä itse teet itsestäsi nyt hieman naurettavan...
 
[QUOTE="suski";26212328]hieno päättelykyky sulla. mutta entäpä jos olivat aiemmin jo sopineet että tyttö maksaa. entä jos tyttö oli pojalle velkaa? entä jos poika on usein maksanut tytön kyyteihin menevät bensat? vaihtoehtoja on niin monia, etten ton perusteella alkais tyhmäks bimboks haukkumaan. sinä itse teet itsestäsi nyt hieman naurettavan...[/QUOTE]

Milannallahan on oikeus tehdä omia päätelmiään vieaista ihmisistä ja haukkua heitä,mutta vartus jos joku häntä haukkuu omien päätelmiensä perusteella..:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26209389:
No eikö sopivaa vaihtelua ole sitten yhtä lailla se, että mies saisi myös luistaa siitä elatustehtävästään ja tehdä jotain niillä omilla rahoillaan ja vaatia tällöin vaimo osallistumaan perheen kuluihin. Siis jos nainen voin vaihtelun vuoksi jättää ne tehtävänsä hoitamatta, miksei sama oikeus sitten kuulu miehellekin sen elatustehtävän suhteen? Tähän kohtaan ei enää päde se, että elättäminen on miehen tehtävä, koska se perheestä huolehtiminenhan on naisen tehtävä.
Itse ajattelen niin, että on miehen kunnia-asia elättää perhe. Miksette voi ymmärtää sitä, että minun mielestäni nainen ja mies eivät ole sama asia. Minä en ole arvostellut sitä jos naiset käy töissä, mutta itselleni parempi perhemalli on se, että alle kouluikäiset lapset ovat kotona äidin kanssa ja että miehen tehtävänä on huolehtia perheen taloudellisesta tilanteesta.
 
"vieras"
Niin koska jos ei totellut, sai remmistä. Itse en ainakaan halua sellaista omille lapsilleni. Ennen lapsia ei pidetty tavallaan ihmisinä vaan alempiarvoisina joille sai tehdä mitä vaan.

Se että nykyään on paljon käytöshäisriötä johtuu siitä että niitä diagnosoidaan enemmän. Onhan nykyään enmmän syöpääkin kuin vaikka 200 vuotta sitten, mutta ei se tarkoita ettei sitä olisi ollut silloin ollenkaan tai että silloin olisi ollut paremmin asiat.
Itse tottelin aina isääni. Ikinä minua ei lyöty ja mull oli ihana isä. Hänellä vaan oli auktoriteettia ja kunnioitin yleensäkin vanhempia ihmisiä, enkä ollut aikuisten "kaveri".
 

Yhteistyössä