Tänään julkaistaan uusi Me&I-mallisto!!!! Hyvä kun sain yöllä nukuttuakaan! =D

  • Viestiketjun aloittaja ihkuaaaa :) :) :)
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Niin, tokihan noita satasia mitä noihin rätteihin menee ENEMMÄN kuin normaaleihin vaatteisiin, ei voi millään laittaa esim. lapsen pankkitilille lomamatkoja, opiskeluita yms. varten?

Sanon vaan, että te Me&I-hullut elätte lapsen vaatteiden kautta jotain oman elämän/kauneuden puutetta. Se on asennevamma jos ei oikeasti näe lasta nätisti puettuna 6-15€ maksavissa normaaleissa lastenvaatteissa.

[QUOTE="jippii";27967670]No voihan sentään :D Mitenksä se sinä saat selville mitä vaatteita lapsesi haluaa? Minä ainakin kysyn isommilta ja vauva hymyilee näille kuoseille, mikä nyt sinänsä ei varmaan mitään sano, mutta pakkohan ne päätökset on jonkun tehtävä ja meillä ne on ainakin vanhemmat ketkä niitä päätöksiä tekee niin lasten pukeutumisesta ja syömisistä yms. Minun mielestäni rahat eivät ole muusta pois meidän perheessä, ehkä mässätään vähemmä roskaruokaa tai jotain muuta turhaa, mutta parempaa rahankäyttökohdetta en ole vielä keksinytkään, kuin lapset :)[/QUOTE]
 
"jippii"
[QUOTE="Vieras";27967688]Niin, tokihan noita satasia mitä noihin rätteihin menee ENEMMÄN kuin normaaleihin vaatteisiin, ei voi millään laittaa esim. lapsen pankkitilille lomamatkoja, opiskeluita yms. varten?

Sanon vaan, että te Me&I-hullut elätte lapsen vaatteiden kautta jotain oman elämän/kauneuden puutetta. Se on asennevamma jos ei oikeasti näe lasta nätisti puettuna 6-15€ maksavissa normaaleissa lastenvaatteissa.[/QUOTE]

Siis johan nyt on, olenko jossain vaiheessa sanonut että meille ei kelpaa 6-15e maksavat vaatteet? Ei minua haittaisi ollenkaan, jos nämäkin vaatteet olisi halvempia. Minä vain en päätä näiden vaatteiden hintoja. Nyt on vielä pakko mainita, että se asennevamma on kyllä ihan sinulla itselläsi. Uskomatonta hiihtäjää se maa päällään kantaa.
 
"Vieras"
[QUOTE="jippii";27967738] Ei minua haittaisi ollenkaan, jos nämäkin vaatteet olisi halvempia. Minä vain en päätä näiden vaatteiden hintoja. [/QUOTE]

:D

Päättääkö siellä joku sun puolesta että niitä on pakko ostaa?
 
Tykkään pukea lapseni nätisti
[QUOTE="Vieras";27967688]Niin, tokihan noita satasia mitä noihin rätteihin menee ENEMMÄN kuin normaaleihin vaatteisiin, ei voi millään laittaa esim. lapsen pankkitilille lomamatkoja, opiskeluita yms. varten?

Sanon vaan, että te Me&I-hullut elätte lapsen vaatteiden kautta jotain oman elämän/kauneuden puutetta. Se on asennevamma jos ei oikeasti näe lasta nätisti puettuna 6-15€ maksavissa normaaleissa lastenvaatteissa.[/QUOTE]

En ole Me&I -hullu, mutta se on minulle yksi merkkivaihtoehto muiden joukossa. Asennevammasta puheen ollen: mitä luulet, onko 6-15 euroa maksavan normaalin lastenvaatteen ommellut aikuinen vai lapsi?
 
  • Tykkää
Reactions: Cazze
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27967688]Niin, tokihan noita satasia mitä noihin rätteihin menee ENEMMÄN kuin normaaleihin vaatteisiin, ei voi millään laittaa esim. lapsen pankkitilille lomamatkoja, opiskeluita yms. varten?

Sanon vaan, että te Me&I-hullut elätte lapsen vaatteiden kautta jotain oman elämän/kauneuden puutetta. Se on asennevamma jos ei oikeasti näe lasta nätisti puettuna 6-15€ maksavissa normaaleissa lastenvaatteissa.[/QUOTE]

En itse muuten ole meandi merkkiin järin yli-ihastunut, mutta mulla on sellainen asennevamma että nään mielummin lapseni puettuna vaatteisiin joita ei ole tehneet toiset lapset kehitysmaassa tai naiset orjan asemassa. Ja tähän tarpeeseen meandi vastaa. Kuten myös mm. maxomorra, r-collection, jny design. Kyllä se maksaa enemmän, mutta siitä maksaa jo mielellään et teki9jöillä on siedettäävät olosuhteet ja palkka jolla elää. Ostan hm-vaatteitakin, mutta pyrin valitsemaan made in turkey/italy, niitäkin siellä joskus on. (ja tiedän et turkkikin on tekstiiliteollisuuden suhteen ns.riskimaa, mutta siellä ei ne olot ole kuitenkaan samalla lailla kamalat kuin esim. bangladeshissa)
 
Jeps, tämä vain vahvisti aiempaa käsitystäni. Ei tarvitse tilata enää mitään. Toistaa itseään. En pitänyt.

[QUOTE="Vieras";27967688]
Sanon vaan, että te Me&I-hullut elätte lapsen vaatteiden kautta jotain oman elämän/kauneuden puutetta. Se on asennevamma jos ei oikeasti näe lasta nätisti puettuna 6-15€ maksavissa normaaleissa lastenvaatteissa.[/QUOTE]

Toki lapsen voi pukea nätisti halvemmillakin vaatteilla, ei kai kukaan niin ole sanonut. Ensimmäistäkin puin cirafilla, naperolla ym, jos vaate vain oli kivan näköinen. Nyt ostan näitä merkkejä todella harvoin, sillä kokemus opetti. Jos haluaa vaatteen kestävän 2-3 käyttäjääkin, niin ei voi pöljempää ostosta olla. Ne eivät kestäneet. Nukkaantuivat, haalistuivat todella nopeasti. Eli kalliimpi vaate haukkuu hintansa äkkiä takaisin. Laadukkaammat vaatteet menee myös paremmin kaupaksi kirppareilla, eli eivät jää nurkkiin pyörimään.

Ihan ihme analyysiä kyllä heität niistä, jotka lastenvaatteisiin panostavat. Juu, kaikki me äidit / isät, jotka haluamme ostaa lapselle laadukkaita vaatteita, olemme oikeasti tosi häiriintyneitä ja paikkaamme omia syviä sielun haavojamme... Iltaisin peittelemme lapsemme ja sanomme hyvää yötä myös vaatekaapin helmille. Oih, menenkin katsomaan, onko multiraitapaitakokoelmani vielä yhtä sileä kuin eilen... :vampire:
 
"jippii"
[QUOTE="Vieras";27967760]:D

Päättääkö siellä joku sun puolesta että niitä on pakko ostaa?[/QUOTE]

Siis mitä sinä oikein luet? En ole myöskään missään vaiheessa sanonut että minun on niitä pakko ostaa :D
 
Tykkään pukea lapseni nätisti
Aika tylsä mallisto mielestäni. Mutta edelleen hämmästyttää, miten jonkun mielestä 35-40 euroa sisähaalarista tai jumpsuitista on niin törkeän kallista.

Hyvä velour maksaa kangaskaupassa hyvinkin 20-25 euroa metri.
 
tyy
Alkuperäinen kirjoittaja Tykkään pukea lapseni nätisti;27967941:
Aika tylsä mallisto mielestäni. Mutta edelleen hämmästyttää, miten jonkun mielestä 35-40 euroa sisähaalarista tai jumpsuitista on niin törkeän kallista.

Hyvä velour maksaa kangaskaupassa hyvinkin 20-25 euroa metri.
Niin hyvä velour,mutta kuvitteletko että noi hikipajoissa tehdyt vaatteet ovat kankaaltaan mitään priimaa,päinvastoin.
 
Pitipä itekkin käydä vilkasemassa mallistoa, en oo koskaan aikasemmin kattonu, joten vertailupohjaa ei siinä mielessä oo, että mitä edellisiin verrattuna nää olis. Mun mielestä ainakin nyt oli tosi tylsiä, siis ei mitään sellasta mitä odotan et esim. 30€ tunika olis. Edelleenkään en arvostele jos joku haluaa käyttää ja ostaa, ei se mua haittaa. Lähinnä ihmettelen vaan tota antaumusta millä jotain vaatemerkkiä odotetaan :LOL: ja miten jotkut oikeesti jaksaa vaahdota et meillä on pojalla miikkarin paita ja housut ja ostan vielä piponkin samaa merkkiä kun mun mielestä sillä merkillä ei oo paskan väliä. Ja niitä laadukkaita vaatteita on ihan vaikka "halpis" merkeissä, ainakin meillä kahdella lapsella kestäneet hyvin ja myyntiinkin vielä menneet suurin osa hyväkuntoisina.

Mitä tulee sitten tähän ajatteluun kuka vaatteet tehny. On hienoo mun mielestä miettiä sitäkin ja olis hyvä kun tällästä ei tapahtuis ja lapsilla olis hyvät olot ja sais viettää lapsuuden leikkien ja koulua käyden, mutta mitä sitten niille lapsille tapahtuu jotka tekee esim. hennesin vaatteita ja jos myynti lakkaa eikä niillä oo töitä?ne lapset elää sillä mitä ne saa sieltä tehtaalta rahaa, jos ne ei saa sieltä rahaa (vaikka onkin ihan paska määrä varmasti enkä puolustele tai pidä sitä edes hyvänä asiana kuhan pohdin) niin mitä niille sitten käy?kuolevat nälkään?tulee varkaita?syövät roskiksista? Siis tää ei todellakaan ollut puolustuspuhe näitä tehtaita kohtaan, vaikka osa sen nyt niin ottaakin. Olot on huonot ja raha pieni, mutta ilman sitä mihin ne joutuis?
 

Yhteistyössä