Tänään ekaa kertaa lämmintä 23 astetta ja heti tuolla kaupungilla juoksennellaan puolialasti, lapsetkin!

• Viestiketjun aloittaja mun mielipide
  • Ensimmäinen viesti
mun mielipide
Me lähdettiin kaupungille ja itselleni laitoin neuletakin sisävaatteiden päälle, ei ollut yhtään liikaa, lapselle laitoin vk-takin ja sisävaatteet, eikä siinäkään yhtään liikaa. Mutta mutta... vastaan tuli aikuisia minihameissa ja topeissa, miehet pelkissä shortseissa ja lapsetkin vain hellemekoissa... :eek: En ymmärrä, ei nyt mikään kesä vielä ole! Kohta ovat kipeenä kun liian vähissä vaatteissa ovat... vai mitäs mieltä muut on?

Tinii harmaana
Noin mäkin ajattelin kunnes paukkasin ulos farkuissa ja topissa ja farkut oli aivan liikaa.
Tytölläkin oli vk-puku aamulla kun meni päikkäriin mutta olivat ottaneet sen pois kun oli aivan liian kuuma, oli sittem legginsseissä ja pitkähihaisessa tunikassa ja riitti vallan mainiosti!

Ei ole meillä kellään mitään takkeja eikä puseroita päällä tänään.
T-paidat ja shortsit on mulla sekä isommalla pojalla. Kuopuksella t-paita ja pitkät housut.
Kuumuuteen tuolla "kuolee" jos jotain takkia tai puseroa päälleen vetää.

vieras
No mä olen sitä mieltä että pitkät housut ja sukat pitää vielä olla, mutta teepaidan jo sallin omilla lapsillani jos ovat selkeästi sellaisessa "ei niin tuulisessa" paikassa :)

vee
Täällä itä-suomessa mä laitoin pitkähihaisen itelle ja lapsille kans, mut ihan siis verkkarihousut ja trikoopaita+hattu linjaa. Oli liian kuumat, kaikki hiessä ja hellemekko olis ollu tarpeeseen, ihan oikea kunnon kesäpäivä oli jo, mut tuntui et vasta oli niin viileä etten hirvinny ihan kesätamineita pukea. Olisi pitäny.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Ekaa kertaa lämmintä ja heti jotkut kehtaa nauttia KESÄSTÄ!?? Uskomattomia :LOL: Sittenkö siellä saa juosta hepeneineen kun on vikaa kertaa lämmin? :whistle:
No ku ei ole vielä kesä vaan järvetkin on osa vielä jäässä! Minulle on aina opetettu että ennen ku järvet sulaa ei saa olla kesävaatteissa koska voi tulla kipeeks ku vilustuu! Ja kyllä tässä on kesää aikaa vielä hepeneissä!

26.5astetta ja aurinko helottaa. Mä mietin, että pitäisikö tuohon kahluualtaaseen pistää vesi lämpiämään.

Jos maa olisi jäässä suhtautuisin asiaan hieman eri näkökulmalla, mutta koska tuo maa on lämmin, niin eiköhän kesävermeet ole se ainoa järkevä vaatetus keliin nähden.

vieras
Istuttiin ulkona syömässä varjossa ja siihen vielä tuuli. Mun oli silti vähän kuuma t-paidassa ja pitkissä farkuissa. Lapselle sentään laitoin pitkähihaisen siinä varjossa päälle, mutta auringossa hiki sen olisi tullut lämpimämmissä vaatteissa. (Oli mullakin takki mukana kun lähdin ulos, mutta autoon piti jättää.)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ekaa kertaa lämmintä ja heti jotkut kehtaa nauttia KESÄSTÄ!?? Uskomattomia :LOL: Sittenkö siellä saa juosta hepeneineen kun on vikaa kertaa lämmin? :whistle:
No ku ei ole vielä kesä vaan järvetkin on osa vielä jäässä! Minulle on aina opetettu että ennen ku järvet sulaa ei saa olla kesävaatteissa koska voi tulla kipeeks ku vilustuu! Ja kyllä tässä on kesää aikaa vielä hepeneissä!
No ei ole meillä ainakaan enää järvet jäässä! Pohjanmaalla asutaan. Haloo, mittari ja mututunne sanoo et nyt on helle! Pitääkö se vk-puku laittaa päälle kalenterin mukaan, ei säätilan mukaan??

unna
on meitä sit katottu varmaan kieroon.. mulla oli toppi + caprit
pojilla shortsit +t-paidat ja tytöllä mekko+legginssit ja valittivat että kauhee kuuma vaikka lämmin tuulikin puhalsi..

erja
Me mentiin lapsien kanssa ulos pitkähihaisessa paidassa ja verkkareissa ja oli just sopiva. En uskaltais minäkään vielä nyt vähemmillä kuteilla mennä kun vasta oli kylmä ilma. Ehkäpä ensi viikolla sitten, jos hyvät ilmat jatkuu! :)

Täällä ei ole mikään vesistö jäässä,niin saadaan varmaan pukeutua myös sen mukaan.

neljä-ilman-viidettä
Sori vaan, mut itä suomesta jäät lähti ainakin jo ajat sitten ja lapset on jo heittäneet talviturkinkin pois...

Onhan ne järvet toki lapissa vielä jäässä...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Istuttiin ulkona syömässä varjossa ja siihen vielä tuuli. Mun oli silti vähän kuuma t-paidassa ja pitkissä farkuissa. Lapselle sentään laitoin pitkähihaisen siinä varjossa päälle, mutta auringossa hiki sen olisi tullut lämpimämmissä vaatteissa. (Oli mullakin takki mukana kun lähdin ulos, mutta autoon piti jättää.)
Mä muuten yleensä paremminkin ylipuen lasta, mutta kyllä mä nyt olisin jo enemmän huolissani lämpöhalvauksesta kovin reippaalla vaatetuksella kuin vilustumisesta vähän vähemmällä. Ei pienen lapsen lämmönsäätely toiseenkaan suuntaan toimi yhtä hyvin kuin aikuisen: Eihän lasta saa saunassakaan pitää kuumassa kauaa, miksi sitten helteessä auringossa kuumat tamineet päällä?

Yhteistyössä