Tämmöinen vastuujako olisi eduskunnassa hyvä

Tässä on vanhaa kliseisyyttä, mutta laajojen barometrien ja poikkitieteellisten ja -taiteellisten tutkimuksieni perusteella näyttäisi siltä, että eduskunnassa

-Kokoomus hoitakoon maanpuolustuksen
-Kepulle pm:n/vvm:n tehtävät
-demarit sosiaaliturvan ja työllisyyden yhdessä kepun kanssa
-sisäministeriö persuille
-KD hoitaa opetusministeriön ja perhepolitiikan

-vasemmistoliitolle ei mitään
-vihreitä lähinnä konsultoitaisiin ympäristöasioissa.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
vierailija
Tässä on vanhaa kliseisyyttä, mutta laajojen barometrien ja poikkitieteellisten ja -taiteellisten tutkimuksieni perusteella näyttäisi siltä, että eduskunnassa

-Kokoomus hoitakoon maanpuolustuksen
-Kepulle pm:n/vvm:n tehtävät
-demarit sosiaaliturvan ja työllisyyden yhdessä kepun kanssa
-sisäministeriö persuille
-KD hoitaa opetusministeriön ja perhepolitiikan

-vasemmistoliitolle ei mitään
-vihreitä lähinnä konsultoitaisiin ympäristöasioissa.
Ulkopolitiikka unohtui.
Mä en antaisi sisäministeriötä persuille (poliisilta leikataan just joku miljoon) enkä ympäristöasioita vihreille. Ympäristö vois mennä kepuille. Persuille en keksi mitään..
 
Ulkopolitiikka unohtui.
Mä en antaisi sisäministeriötä persuille (poliisilta leikataan just joku miljoon) enkä ympäristöasioita vihreille. Ympäristö vois mennä kepuille. Persuille en keksi mitään..
Juu, multa jäi ulkopolitiikka ja ulkomaankauppa. Kokoomukselle?

Persut leikkaavat nyt ihan kaikesta. Siis kaikesta. Siitä ei voi päätellä, olisivatko halunneet välttämättä poliiseista leikata.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
Persut kokonaan pois, niin on parempi.
Äärioikeistosiipi sieltä v-ttuun.

Mutta muutoin kyllä ne maahanmuuton sais hoitaa. Mutta sitä ennen saisivat muuttua itse harkitsevammiksi ja salonkikelpoisemmiksi.

Ei ole oikein, että valittaa mamuista, jos oma edustaja ammuskelee maahan baari-iltana nuoria, varattuja likkoja vongatessaan.

Suomalaisten on itse näytettävä esimerkkiä ja oltava parempia.
 
vierailija
Juu, multa jäi ulkopolitiikka ja ulkomaankauppa. Kokoomukselle?

Persut leikkaavat nyt ihan kaikesta. Siis kaikesta. Siitä ei voi päätellä, olisivatko halunneet välttämättä poliiseista leikata.
Ei se mun mielestä pyhtitä leikkauksia todellakaan. Päinvastoin, jos tekee jotain, mitä ei halua, niin sehän kertoo huonosta kyvykkyydestä tehdä noita töitä.
Jos niiden on pakko olla tuolla, niin osaisko ne hoitaa rajavalvonnan, maahantulon tai terveydenhuollon?
 
vierailija
Äärioikeistosiipi sieltä v-ttuun.

Mutta muutoin kyllä ne maahanmuuton sais hoitaa. Mutta sitä ennen saisivat muuttua itse harkitsevammiksi ja salonkikelpoisemmiksi.

Ei ole oikein, että valittaa mamuista, jos oma edustaja ammuskelee maahan baari-iltana nuoria, varattuja likkoja vongatessaan.

Suomalaisten on itse näytettävä esimerkkiä ja oltava parempia.
Ai kuka siellä on äärioikeistolaista, jos ei persut?
 
Ei se mun mielestä pyhtitä leikkauksia todellakaan. Päinvastoin, jos tekee jotain, mitä ei halua, niin sehän kertoo huonosta kyvykkyydestä tehdä noita töitä.
Jos niiden on pakko olla tuolla, niin osaisko ne hoitaa rajavalvonnan, maahantulon tai terveydenhuollon?
Mä taas ajattelen, että jos on laskusuhdanne tai jopa lama, niin kaikki osallistuvat talkoisiin.

Ja olen äänestänyt sellaisia puolueita jotka eivät ole just mun asioita ajaneet, koska haluan katsoa kokonaisuuksia.
 
No kyllä on, etunenässä.
On suuri valhe ja virhe väittää kaikkea maahanmuuttokriittisyyttä nasseiluksi tai äärioikeistolaisuudeksi.

Onko Tanska täynnä äärioikeistoa?
Onko Japani äärioikeistolaisia täynnä, kun eivät ota mamuja?
Onko aina vaan isompi osa ruotsalaisia nasuja ja Ruotsin valtio, kun alkaa suitsea maahanmuuttoa?


Se on tervettä ja rauhanomaista isänmaallisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
vierailija
On suuri valhe ja virhe väittää kaikkea maahanmuuttokriittisyyttä nasseiluksi tai äärioikeistolaisuudeksi.

Onko Tanska täynnä äärioikeistoa?
Onko Japani äärioikeistolaisia täynnä, kun eivät ota mamuja?
Onko aina vaan isompi osa ruotsalaisia nasuja ja Ruotsin valtio, kun alkaa suitsea maahanmuuttoa?


Se on tervettä ja rauhanomaista isänmaallisuutta.
On kai sen nettikirjoittelut riikka- nimellä nyt jotain muuta kuin maltillista kriittisyyttä?
 
vierailija
On suuri valhe ja virhe väittää kaikkea maahanmuuttokriittisyyttä nasseiluksi tai äärioikeistolaisuudeksi.

Onko Tanska täynnä äärioikeistoa?
Onko Japani äärioikeistolaisia täynnä, kun eivät ota mamuja?
Onko aina vaan isompi osa ruotsalaisia nasuja ja Ruotsin valtio, kun alkaa suitsea maahanmuuttoa?


Se on tervettä ja rauhanomaista isänmaallisuutta.
Toki mutta tässä on kyse muusta kuin silkasta kriittisyydestä. Mäkin voin suhtautua tiettyihin maahanmuuttoon liittyviin asioihin kriittisesti ja suhtaudunkin, mutta en ole persujen vihamielisellä kannalla. Terve maahanmuuttokeskustelu puuttuu. Eikä heillä se äärioikeistolainen linja liity pelkästään maahanmuuttoon, vaikka lempiaihe onkin.

En osaa sanoa Tanskasta, mutta varmasti sielläkin on äärioikeistoa ja onkin.

Kyllä Japanissakin on ulkomaalaisia mutta toki vähemmän kuin monissa muissa maissa.
 
On kai sen nettikirjoittelut riikka- nimellä nyt jotain muuta kuin maltillista kriittisyyttä?
Mutta eipä ole listinyt ketään puheistaan huolimatta, koska ne olivat vain puheita.
Riikka on viimeisten 5-6 vuoden ajan siistiytynyt.

Samalla logiikalla Näkkäläjärvi ja Lintti saisi saada monoa, mutta ei kaikkea menneisyydestä saa rankaista, jos nykymeininki on rauhanomaista. Ja Lintillä, kuten Riikalla oli kyse läpänheitosta.
 
Toki mutta tässä on kyse muusta kuin silkasta kriittisyydestä. Mäkin voin suhtautua tiettyihin maahanmuuttoon liittyviin asioihin kriittisesti ja suhtaudunkin, mutta en ole persujen vihamielisellä kannalla. Terve maahanmuuttokeskustelu puuttuu. Eikä heillä se äärioikeistolainen linja liity pelkästään maahanmuuttoon, vaikka lempiaihe onkin.

En osaa sanoa Tanskasta, mutta varmasti sielläkin on äärioikeistoa ja onkin.

Kyllä Japanissakin on ulkomaalaisia mutta toki vähemmän kuin monissa muissa maissa.
Ai äärioikeistoa Tanskan demareissa, jotka on mm-kriittisiä ja tekivät päätökset? Nyt tuli kova väite.
 
vierailija
Mä taas ajattelen, että jos on laskusuhdanne tai jopa lama, niin kaikki osallistuvat talkoisiin.

Ja olen äänestänyt sellaisia puolueita jotka eivät ole just mun asioita ajaneet, koska haluan katsoa kokonaisuuksia.
Ajattele vaan. Ei ketään se kiinnosta.
Mut nyt kokoomus leikkaa kaikesta, niin persut onnistuu leikkaan maahanmuutosta, ja poliisi menee siinä vahingossa mukana. Ei sitä voi oikeen meriitiksi laskea.
 

Yhteistyössä