Tämäkö muka sairasta? Kaunistahan tämä on, katsokaa vaikka kuvaa :)

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
USKON SUOMALAISIIN ENNEMMIN, KUIN SUOSITUKSIIN JOSSAIN PIRUN AFRIKASSA
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL:n) ja useiden yliopistojen yhteistyönä valmistuneet tutkimustulokset tukevat nykyisiä suomalaisia imetyssuosituksia.

Kiinteän lisäruoan antaminen pitäisi suositusten mukaan aloittaa imetyksen ohella kuuden kuukauden iässä. Aikaisintaan lisäruokaa pitäisi antaa neljän kuukauden ikäiselle vauvalle.

Kiinteän ravinnon myöhempi aloitus saattaa olla yhteydessä astman ja allergian riskiin. Liian varhainen lisäruokien aloittaminen taas voi lisätä lapsuusiän diabeteksen riskiä.

THL:n ja yliopistojen tutkimuksissa seurattiin vuosina 1996-2004 syntyneitä 6 000:ta lasta. Heitä imetettiin keskimäärin kuusi kuukautta. Täysimetystä oli vain 1,4 kuukautta. Kiinteää lisäruokaa tutkimukseen osallistuneet vauvat alkoivat saada noin 3,5 kuukauden iässä.
Kas, tismalleen sama suositus kuin WHO:lla. Pelkkää tissiä 6 kk, ja sen jälkeen jotain muuta tissin ohella. Taaperoimetyksestä tuossa ei sanota mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
Onhan se hienoa että pitkällä imettämisellä torjutaan ennakkoon rintasyöpää. Itsekästä? ai niin, mutta kun LAPSI ITSE HALUAA.
Ja jotkut vatipäät imettää vauvaiän ohittaneita että pysyisivät laihoina. Syitä on yhtä monia kuin on vatipäitäkin siis. :xmas:
no mä en oo kyllä laihana pysyny! en sit kai oo vatipää :wave:

Lunatic
On myös olemassa käytöstavat ja etiketit pukeutumiselle, ei ole soveliasta paljastaa ylävartaloansa julkisella paikalla. vai unohtiko äitisi opettaa sinulle käytöstapoja???
Ilmeisesti on kaikki soveliasta kunhan toisten päälle ei vaan roiski mitään :D Tällainen teoria on hämmästyttävä, sehän takoittaa, että alapään kaivelukin housujen alla on ihan jees, kun siitä ei voi olla haittaa kellekkään. Ei ole pakko katsoa :xmas: Eikä haeta huomiota, voihan sitä ihanr auhassa raaputtaa, kun on omista tarpeista ja mielihyvän tunteesta kyse, eikä kenenkään päälle lennä mitään eritettä, eikä sukuelintä näe kukaan. Ja ennenkaikkea raapiminenhan on luonnollista :D
Juu.. :snotty: Täytyykin heti huomenna mennä keskelle toria kaivelemaan torttua.. pitää vaan ne housut edessä ni asia on ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL:n) ja useiden yliopistojen yhteistyönä valmistuneet tutkimustulokset tukevat nykyisiä suomalaisia imetyssuosituksia.

Kiinteän lisäruoan antaminen pitäisi suositusten mukaan aloittaa imetyksen ohella kuuden kuukauden iässä. Aikaisintaan lisäruokaa pitäisi antaa neljän kuukauden ikäiselle vauvalle.

Kiinteän ravinnon myöhempi aloitus saattaa olla yhteydessä astman ja allergian riskiin. Liian varhainen lisäruokien aloittaminen taas voi lisätä lapsuusiän diabeteksen riskiä.

THL:n ja yliopistojen tutkimuksissa seurattiin vuosina 1996-2004 syntyneitä 6 000:ta lasta. Heitä imetettiin keskimäärin kuusi kuukautta. Täysimetystä oli vain 1,4 kuukautta. Kiinteää lisäruokaa tutkimukseen osallistuneet vauvat alkoivat saada noin 3,5 kuukauden iässä.
Kas, tismalleen sama suositus kuin WHO:lla. Pelkkää tissiä 6 kk, ja sen jälkeen jotain muuta tissin ohella. Taaperoimetyksestä tuossa ei sanota mitään.
Tässä ohessa vielä THL:n kansallinen toimintaohjelma edistämään imetystä. Ihan samat suositukset löydät sieltä kun esim. WHO:lta...

http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/98969f64-05de-41d9-9aa6-7e34d8d6d6ba

JA OMAA JÄRKEÄSI ET AIO KÄYTTÄÄ LAINKAAN.

Vai miten selitätitsellesi että lehmänmaito on ihmiselle terveellisempää ku ihmisen oma maito? Ja mikä se suuri haitta on, jota vuoden jälkeen imetetty lapsi joutuu kokemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Tiedättekö muuten että maailman terveysjärjestö WHO ja Unisef suosittavat imetyksen jatkamista vähintään kaksivuotiaaksi.
Näinpä. Mutta kyllähän tämän palstan imetyksen vastustajat tietää tämänkin paremmin kuin asiantuntijat...
etenkin rieputarallaa on asiantuntija asiassa, suurella omalla kokemuksellaan. :D

hän myös takuulla osaa neuvoa miten vauva synnytetään ja mihin suuntaan ponnistetaan. ja osaa kyllä kertoa mikä on tarpeetonta ja ällöttävää synnytyksessä. :D
:D
Voisko sanoa, että parin vuorokauden kokemuksella mä tiedän synnyttämisestä ehkä jopa enemmän kuin ne, joiden ipanat on tulleet ulos muutaman tunnin puskemisella :D.

Ilmeisesti on kaikki soveliasta kunhan toisten päälle ei vaan roiski mitään :D Tällainen teoria on hämmästyttävä, sehän takoittaa, että alapään kaivelukin housujen alla on ihan jees, kun siitä ei voi olla haittaa kellekkään. Ei ole pakko katsoa :xmas: Eikä haeta huomiota, voihan sitä ihanr auhassa raaputtaa, kun on omista tarpeista ja mielihyvän tunteesta kyse, eikä kenenkään päälle lennä mitään eritettä, eikä sukuelintä näe kukaan. Ja ennenkaikkea raapiminenhan on luonnollista :D
Meinaat ettei käsiin tartu mitään sieltä alakerrasta?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

Ja missä tässä sanottiin, että on ällöä imettää yli 1-vuotiasta?
Täysimetys ei ollut ketjun aihe.
tsekkasin vaan ketkä hörhöt haluaa olla aina oikeessa ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
Onhan se hienoa että pitkällä imettämisellä torjutaan ennakkoon rintasyöpää. Itsekästä? ai niin, mutta kun LAPSI ITSE HALUAA.
Ja jotkut vatipäät imettää vauvaiän ohittaneita että pysyisivät laihoina. Syitä on yhtä monia kuin on vatipäitäkin siis. :xmas:
Miksi sä olet noin ilkeä? Typerä? Vaikka joo, sullahan tais olla niitä mielenterveydellisiä ongelmia :(

Eikös kukaan tiedä vastausta siihen kysymykseen että miksi äidinmaitoa vastaanotetaan maitokeskukseen vain kuusi kuukautta? Eikö yksikään täällä ymmärrä että myös äidin ruokavaliosta riippuu maidon B-C-vitamiinien ja rasvan määrä.
Jos se on vuosikaudet käypäistä, muuttumattomana pysyvää ravintoa niin miksi se kelpaa vain 6kk sairaalalle?
Täällä kun yökötellään pullosta syöviä vauvoja niin varmaan vihaatte nenämahaletkulla "syöviä" keskosia.

Tanja
On myös olemassa käytöstavat ja etiketit pukeutumiselle, ei ole soveliasta paljastaa ylävartaloansa julkisella paikalla. vai unohtiko äitisi opettaa sinulle käytöstapoja???
Juu.. :snotty: Täytyykin heti huomenna mennä keskelle toria kaivelemaan torttua.. pitää vaan ne housut edes ni on ok.
Tuo kertookin paljon sinusta... Tee niin jos koet tarvetta siihen. Mä en tunne yhtäkään taaperoa imettävää joka tekisi tuollaista, mutta sulle tuo on ilmeisesti sama asia kuin imetys... Hm...

Ja NinaTT:lle ja muille tiedoksi, että mä EN ole sanonut taaperoimettämisen olevan sairasta tai oksettavaa enkä ole verrannut sitä insestiin. Olen tietoinen WHO:n suosituksesta, mutta olen käsittänyt sen perustuvan pitkälti nimenomaan kehitysmaiden hankalaan tilanteeseen saada lapsille juotavaksi sopivaa nestettä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eikös kukaan tiedä vastausta siihen kysymykseen että miksi äidinmaitoa vastaanotetaan maitokeskukseen vain kuusi kuukautta? Eikö yksikään täällä ymmärrä että myös äidin ruokavaliosta riippuu maidon B-C-vitamiinien ja rasvan määrä.
Jos se on vuosikaudet käypäistä, muuttumattomana pysyvää ravintoa niin miksi se kelpaa vain 6kk sairaalalle?
Täällä kun yökötellään pullosta syöviä vauvoja niin varmaan vihaatte nenämahaletkulla "syöviä" keskosia.
Missä täällä on yökötelty pullovauvoja? Ja tuohon viimeisimpään en edes viitsi vastata mitään, koska elän ruusunpunaisessa pumpuliunelmassa ja kuvittelen, ettei kukaan NOIN tyhmä ole.

Tanja
Ei kukaan imettävä äiti vihaa keskosia niinkuin ei muitakaan lapsia, mutta sä ilmeisesti vihaat imetettävää taaperoa kun et soisi hänelle äidinmaitoa... :(

odottaa kans
Tätä mäkin olen odottanut, että nää viksut taapeoimettäjät vastaisi. Mutta eivät taida osata...

siis ootko sä päättänyt ninatt lapsesi puolesta ettei hän saa juoda lehmämaitoa??

Siis isonakaan? No nyt mä ymmärrän miten sä yksinhuoltaja äitinä oot saanut hyvin rahaa säästettyä. Tinkimällä lapsen perustarpeista, kuten maito. Pitäsköhän lähettää lahjakortti valiolle? Saisko lapsesi sitten juoda maitoa isompana?

vai onko se lehmänmaito henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Ja NinaTT:lle ja muille tiedoksi, että mä EN ole sanonut taaperoimettämisen olevan sairasta tai oksettavaa enkä ole verrannut sitä insestiin. Olen tietoinen WHO:n suosituksesta, mutta olen käsittänyt sen perustuvan pitkälti nimenomaan kehitysmaiden hankalaan tilanteeseen saada lapsille juotavaksi sopivaa nestettä.
Se suositus koskee kaikkia maita.

minä
Voisko sanoa, että parin vuorokauden kokemuksella mä tiedän synnyttämisestä ehkä jopa enemmän kuin ne, joiden ipanat on tulleet ulos muutaman tunnin puskemisella :D.
ai, etenit siis ponnistusvaiheeseen? :D etkö? eli et tiedä siitä mitään, sen enempää kuin imetyksestä. eli miksi viitsit esiintyä asiantuntijana, ja laukoa mututietoa faktana? kun asiasta et tiedä mitään.

Missä täällä on yökötelty pullovauvoja? Ja tuohon viimeisimpään en edes viitsi vastata mitään, koska elän ruusunpunaisessa pumpuliunelmassa ja kuvittelen, ettei kukaan NOIN tyhmä ole.
No täytyy sanoa, että NinaTT:n kommentit ainakaan eivät mitenkään imartele.

Se suositus koskee kaikkia maita.
Juu, tiedän sen.

Yhteistyössä