Tämä päivä hipoi täydellisyyttä :) <3

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
kivalta ja kodikkaalta touhulta kuulosti! :) Taidatte olla ulkoilma ihmisiä kuten mekin.. :D
Mullakin oli kiva päivä, me käytiin syömässä ravintolassa ja kaikkea muuta kivaa.

Tuon menun olisin minäkin kysynyt, mutta joku ehti ensin.

Oisko liikaa vaivaa kertoa tuo kakun ohje ja varsinkin limetäytteen ohje? Kuulostaa niin namilta. ;)
No rehellisyyden nimissä täytyy myöntää että mies ja pojat on kyllä paljon enemmän ulkoilma ihmisiä kuin mä. Kyllä mäkin tykkään, mutta nuo edellä mainitut rakastaa olla ulkona :).

Musta on usein ihana seurata niiden touhuja just tuolta keittiön ikkunasta käsin samalla kun leivon jotain tai teen ruokaa :).

Sen moussen ohje on yhdestä blogista, sokeriperhosen sellaisesta. Se menee näin:

6 liivatelehteä
3 limettiä (2:n raastettu kuori, 3:n mehu)
1 prk (200 g) maustamatonta tuorejuustoa
2 dl sokeria
1 rkl vaniljasokeria
4 dl kuohukermaa

Pane liivatelehdet likoamaan kylmään veteen. Pese limetit huolellisesti ja raasta kahdesta limetistä kuoren vihreä osa. Purista limeteistä mehu. Sekoita kuori ja mehu juuston joukkoon. Purista liivatelehdistä liika vesi pois ja liuota ne kiehuvaan vesitilkkaan. LIsää seos ohuena nauhana täytteen joukkoon. LIsää sokerit ja lopuksi vaahdotettu kerma. Täytä kakun välit moussella ja anna hyytyä seuraavaan päivään jääkaapissa.



Muoks: niin ja ihanaa että teilläkin oli kiva päivä :heart: :flower:
 
AkkA
siellä tönössä vietettiin tämäkin päivä. hieno oli ja opettava monin tavoin. Maalattiin tauluja, kuunneltiin lastenmusiikkia ja tehtiin animaatioteatteria. Lämmintä vettä ei ollut, mutta saunalla peseydyttiin...
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja AkkA:
siellä tönössä vietettiin tämäkin päivä. hieno oli ja opettava monin tavoin. Maalattiin tauluja, kuunneltiin lastenmusiikkia ja tehtiin animaatioteatteria. Lämmintä vettä ei ollut, mutta saunalla peseydyttiin...
Ihanaa että teillä oli hieno päivä myös :). Mutta ihan oikeasti mä voin vannoa ja vakuuttaa että teidän koti, oli se sitten millainen tahansa, on takuulla kaukana tuosta tönöstä. Meidän tönö kun oli "talviasuttava" kesämökki, joka oli kaukana talviasuttavasta. Mä en todellakaan valittaisi ihan pienestä, sen verran monessa "tönössä" on tullut asuttua.
 
AkkA
on se sellainen kesämökki--- talvi onneksi nyt takana ja ihan elitisestikin ollaan asuttu, oma valinta, en kadu. Oppiipahan muksutkin arvostamaan asioita. En kaipaa juurikaan "hienouksia" mutta lämmin vesi ja sähkövalot on kivoja kun toimii..
 
Ennanniina
Se on upea tunne kun tykkää omasta kodistaan. Mä tuun aina hyvälle tuulelle kun ajan työpäivän jälkeen kotipihaan ja ihailen miten kaunis talo meillä on! Ja juu...vanha (-88) tavis tiilitalo tää on, mut meille paras! :D Elämä on silloin onnellista kun osaa iloita niistä asioista mitä on!

Saako kysyä, että minkä valmistajan talo teillä on?
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ennanniina:
Se on upea tunne kun tykkää omasta kodistaan. Mä tuun aina hyvälle tuulelle kun ajan työpäivän jälkeen kotipihaan ja ihailen miten kaunis talo meillä on! Ja juu...vanha (-88) tavis tiilitalo tää on, mut meille paras! :D Elämä on silloin onnellista kun osaa iloita niistä asioista mitä on!

Saako kysyä, että minkä valmistajan talo teillä on?
Ihana viesti :). Ja joo, just noin että oma koti on itselle paras, oli se sitten millainen tahansa :heart: .

Kastellin talo löytyypi meiltä :)
 

Yhteistyössä