Tällainen on täydellinen äiti! Montako osuu sinuun?

  • Viestiketjun aloittaja non-perfect
  • Ensimmäinen viesti
kuu
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Alkuperäinen kirjoittaja epäsuhta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua kyllä ihmetyttää edelleenkin se mikä niissä kaupan vauvoille tarkoitetuissa sosepurkeissa on niin pahasta? Esim se nakkia ja perunamuusia pata, mikä on omien lasteni suosikki, on tehty nitriitittömistä nakeista. Kuinka moni äiti täällä vääntää nakkisoppansa nitriitittömistä nakeista?

Einekset on ihan eri asia kuin nuo teollisesti valmistetut lastenruoat. Niissä on tarkkaan katsottu ravintosisällöt. En sano että omatekoisest soseet eivät olisi terveellisiä, mutta en näe mitään epäterveellistä vauvoilel tarkoitetuissa Piltti jne soseissa.
Näinhän se on. Jos niiden käyttö helpottaa arkea niin antaa mennä vaan. Niissä ei muuta pahaa musta ole kuin suhteeton hinta, mut hei, elämä maksaa. Jännintä on se että lukee nyt vaikka sitten tätä palstaa niin tulee kuva että vain kelvottomimmat äidit ostaa purkkeja - ja sit kuitenkin kaupassa työskennellessäni olen nähnyt todellisen menekin. Niitä menee ja tosi paljon...mut kukaan niitä ei juuri käytä.
Mun ravintola-alalla oleva kaverini sanoi sen hyvin. Tuoreita tuotteita ostaessa sentäs tietää että mistä ne tuotteet on (maa, alue, toimittaja, onko luomu). Purkkisapuskoissa ei ole mitään tietoa koko asiasta. Minä oon kyllä tarkka siitä mitä lapseni suuhun menee.
Löytyi se täydellinen äiti, jee!
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja non-perfect:
Täydellinen äiti:

- täysimettää 6kk
- ei anna lapselle kaupan soseita eikä eineksiä
- käyttää kestovaippoja
- ei omista vaunuja eikä rattaita
- synnytti niin ettei huutanut kurkku suorana, ja otti ehkä epiduraalin mutta paras tietenkin olisi luomusynnytys niin, että se oli suunniteltu ja suunnitelmassa pysyttiin
- hoitaa lapset kotona pitkään

- pitää itsestään huolta liikunnalla, terveellisellä ruokavaliolla, säännöllisillä kampaajakäynneillä ja kosmetologikäynneillä
- painaa enintään 60kg
- harrastaa liikuntaa
- hänellä on paljon ystäviä ja lapsilla on paljon leikkikavereita



Arvatkaa olenko mitään noista? :D En!
Ei hitsi, vähänkö vaikea vastata :D.

-Imetin 5 kk antaen samalla lisäravintoa neuvolan kehotuksesta. Olisin todellakin imettänyt kauemmin mutta poika päätti toisin.

- En anna kaupan soseita enkä eineksiä.

- Käytän välillä kestovaippoja ja välillä menee pitkiä aikoja pelkillä kertiksillä.

- Synnytin luomusti, enkä karjunut. Murisin kuitenkin niin kovin että miehellä kuulemma sattui korva :D.

- Poika oli pienempänä paljonkin kantoliinassa kun en muuten voinut tehdä kotitöitä. Todellakin omistan kuitenkin rattaat ja kovin mielelläni pojan niihin sidon jotta pysyis edes hetken aloillaan :D.

- Mikä on pitkään? Poika täyttää parin viikon päästä 2 ja mä NIIN toivon että vuoden voisin vielä olla kotona. Se tuskin kuitenkaan onnistuu, sillä mies jää näillä näkymin ihan kohta työttömäksi.

- Mä en todellakaan pidä huolta ulkonäöstäni, en käy kosmetologilla tai mitään muutakaan. Kuljen rönttäisissä verkkareissa ja tukka pystyssä :D. Ruokavaliota olen kuitenkin terveellistänyt paljonkin, mutta ilmeisesti syön aivan tolkuttoman paljon, sillä painossa tuo terveellisyys ei näy :D. Eli lihava ja rupsahtanut eukko, joka suosii luomua, täysjyvää jne. jne.

- Mulla on kyllä paljon ystäviä ja kavereita ja harrastan hyötyliikuntaa paljon. Enkä tule koskaan painamaan 60 kg tai alle. Nii ja lapsillakin on leikkikavereita ihan tarpeeksi.

Hah, aika heikoissa kantimissa taitaa olla meikäläisen äitiys :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Muaki kiinnostaa et mikä toi vaunujuttu on?? Miksei täydellisellä äidilla saa olla vaunuja??
Olen nyt jo monta kertaa törmännyt siihen että ilman vaunuja ollaan olevinaan parempia. Laiskat käyttää rattaita, hyvät ihmiset ei tarvi niitä ja lapsetkin kävelee kiltisti pitkät matkat äidin vierellä ;)




Harmi että jotkut ottivat tämän niin tosissaan! Minähän nauroin siinä ekan viestin lopussa :D En ole katkera enkä nyt toistaiseksi ainakaan tarvi lisää sisältöä elämään.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Muaki kiinnostaa et mikä toi vaunujuttu on?? Miksei täydellisellä äidilla saa olla vaunuja??
Mä luulen että siksi kun lapsen parhaaksi on kantaa liinassa, jotta lapsi saa olla lähellä vanhempaansa. Mutta ei kait enää isompaa lasta jaksa kukaan kanniskella?? Meillä tuo vajaa 2-vuotias painaa 16 kg. Olis aika tuskaa jos liinassa kantelisin :xmas:
 
- täysimettää 6kk Juu, sitä muksua jota sai täysimettää.
- ei anna lapselle kaupan soseita eikä eineksiä Osuu aika hyvin.
- käyttää kestovaippoja Juu.
- ei omista vaunuja eikä rattaita Omistettiin monetkin, mutta kantoliinakin oli kyllä kovassa käytössä. :)
- synnytti niin ettei huutanut kurkku suorana, ja otti ehkä epiduraalin mutta paras tietenkin olisi luomusynnytys niin, että se oli suunniteltu ja suunnitelmassa pysyttiin En huutanut kummassakaan synnytyksessä.
- hoitaa lapset kotona pitkään Aika pitkään, jep.

- pitää itsestään huolta liikunnalla, terveellisellä ruokavaliolla, säännöllisillä kampaajakäynneillä ja kosmetologikäynneillä Osittain joo...muttei niin paljon kuin pitäisi
- painaa enintään 60kg Hih...ei tod.
- harrastaa liikuntaa Jonkin verran kyllä.
- hänellä on paljon ystäviä ja lapsilla on paljon leikkikavereita Juu.

 
vieras
Täydellinen äiti:

- täysimettää 6kk
Toisen lapsen kohdalla imetin kyllä 6kk. mutta silloin oli suositus että 4kk eteenpäin annetaan jo kiinteää kaveriksi

- ei anna lapselle kaupan soseita eikä eineksiä
Ei osu kokonaan

- käyttää kestovaippoja
Ei ollut silloin muotia, vain viherpiipertäjät käyttivät kestoja

- ei omista vaunuja eikä rattaita
Ei osu

- synnytti niin ettei huutanut kurkku suorana, ja otti ehkä epiduraalin mutta paras tietenkin olisi luomusynnytys niin, että se oli suunniteltu ja suunnitelmassa pysyttiin
Synnytyssuunnitelmaa ei tehty, toinen ilokaasun kanssa ja toinen epiduraalilla - enkä kiljunut

- hoitaa lapset kotona pitkään
En hoitanut ekaa vaan menin töihin, toisesta ½v hoitovapaalla ja sitten hetki töitä ja sitten työtön

- pitää itsestään huolta liikunnalla, terveellisellä ruokavaliolla, säännöllisillä kampaajakäynneillä ja kosmetologikäynneillä
Liikun liian vähän, syön sitä mitä tahdon, en käy kampaajalla ja kosmentologilla noin kerran vuoteen

- painaa enintään 60kg
Ei osu

- harrastaa liikuntaa
Osuu

- hänellä on paljon ystäviä ja lapsilla on paljon leikkikavereita
Ei ole paljon ystäviä, lapsilla on kavereita riittävästi



 

Yhteistyössä