Tähänkö on tultu? Tyttäreni 12v. käyttää paljastavampia paitoja kuin minä

  • Viestiketjun aloittaja Yhden tytön hämmentynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä sitä 12-vuotiasta kannattaa vielä opastaa vaateostoksilla, just niin että kuuntelee mielipidettä mutta käytte vaikka yhdessä ostamassa, jolloin pääset sanomaan "viimeisen sanan"...

Muistan nimittäin itse, kun olin niin innostunut 12-13-vuotiaana uusista naisellisista muodoistani(kaikilla kun ei niitä vielä ollut), että niitä piti sitten päästä esittelemään kaikissa vaatteissa. Ja kyllä oli kamalia, paljastavia vaatteita, nyt kun vanhoista valokuvista katsoo, en voi tajuta miksi äitini ei sanonut mitään tai opastanut minua vaatehankinnoissa... Napapaitoja(olivat silloin muodikkaita) ja järkkytyrkkyjä tissitoppeja spagettiolkaimilla, koulussa päällä... :x
 
"vieras"
Mä koitin kesällä löytää vaatetta 11-vuotiaalle pikkusiskolleni joka vietti meillä kesälomaa ja käytiin ostoksilla. Ei oikein löytynyt mitään, kun lasten tai teinien puolella vaatteet oli niin tiukkoja, että menivät ihan muotoja pitkin (sisko on todella hoikka, mutta rintaliivit pitää jo ostaa "aikuisten" puolelta) ja aikuisten ja nuorten puolella vaatteissa oli ihan liian avara pääntie, laihoille olkapäillekin niin leveä että näytti hassulta ja tosiaan rintavako näkyi vaikka ei kumartuisi... Talvella alla voi tietysti pitää toista paitaa, mutta kuumana kesäpäivänä sekään ei ole oikein mukava vaihtoehto. Harmitti, kun kierrettiin monia kauppoja ja juuri mitään ei löytynyt, malliltaan sopivimmat oli yleensä sitten tylsän värisiä, kun sisko olisi halunnut värikkäitä printtejä jne.

Viileämmille keleille löytyykin jo jo kivoja huppareita ja neuleita, mutta sopivat, ohuemmat lyhyt- ja pitkähihaiset olivat kyllä ihan kiven alla.
 
"hih"
Kyllä sitä 12-vuotiasta kannattaa vielä opastaa vaateostoksilla, just niin että kuuntelee mielipidettä mutta käytte vaikka yhdessä ostamassa, jolloin pääset sanomaan "viimeisen sanan"...

Muistan nimittäin itse, kun olin niin innostunut 12-13-vuotiaana uusista naisellisista muodoistani(kaikilla kun ei niitä vielä ollut), että niitä piti sitten päästä esittelemään kaikissa vaatteissa. Ja kyllä oli kamalia, paljastavia vaatteita, nyt kun vanhoista valokuvista katsoo, en voi tajuta miksi äitini ei sanonut mitään tai opastanut minua vaatehankinnoissa... Napapaitoja(olivat silloin muodikkaita) ja järkkytyrkkyjä tissitoppeja spagettiolkaimilla, koulussa päällä... :x
On siinä miesopeilla kestämistä :D
 
juuh
Omakin lapsi ostaa vaatteensa kavereidensa kanssa. Ihan tavallisia paitoja se on tähän saakka tuonut kaupasta. Noi topit ilmeisesti muotia nuorilla. Ihan normaali kaula-aukko niissä.
 
"Noo"
[QUOTE="vieras";25344754]Mä koitin kesällä löytää vaatetta 11-vuotiaalle pikkusiskolleni joka vietti meillä kesälomaa ja käytiin ostoksilla. Ei oikein löytynyt mitään, kun lasten tai teinien puolella vaatteet oli niin tiukkoja, että menivät ihan muotoja pitkin (sisko on todella hoikka, mutta rintaliivit pitää jo ostaa "aikuisten" puolelta) ja aikuisten ja nuorten puolella vaatteissa oli ihan liian avara pääntie, laihoille olkapäillekin niin leveä että näytti hassulta ja tosiaan rintavako näkyi vaikka ei kumartuisi... Talvella alla voi tietysti pitää toista paitaa, mutta kuumana kesäpäivänä sekään ei ole oikein mukava vaihtoehto. Harmitti, kun kierrettiin monia kauppoja ja juuri mitään ei löytynyt, malliltaan sopivimmat oli yleensä sitten tylsän värisiä, kun sisko olisi halunnut värikkäitä printtejä jne.

Viileämmille keleille löytyykin jo jo kivoja huppareita ja neuleita, mutta sopivat, ohuemmat lyhyt- ja pitkähihaiset olivat kyllä ihan kiven alla.[/QUOTE]


Tähän iso peesi
 
ole äiti
Jo on äitiä älynlahjoilla siunattu, jos ei saa tuollaista ilmiötä loppumaan noin nuorelta tytöltä. Ei pidä antaa tissien hämätä, että tyttö voisi jo muka itse päättää vaatteistaan täysin.
 
"vieras"
Me ollaan aloitettu asennekasvatus pukeutumisessa jo hyvissä ajoin. Ostetaan lapselle Gantin, Lacosten, Hilfigerin ja muiden vaatetta, ja ko merkkien mallistoista ei juuri löydykään mitään itsensäpaljastustamineita:)

Kun lapsi tottuu korkeaan laatuun ja hillittyyn tyyliin, tuskin haluaa mennä ottamaan 12- vuotiaana akryylikynnet, värjätä tukan + huulet mustaksi ja siirtyä tissivakotoppiasiakkaaksi.
 
juuh
toisaalta, En kyllä ymmärrä että aikuiselle naiselle on ongelma lastensa vaatteet tai tissit. Omat tissithän ne on. Miksi ei saisi olla niistä ylpeä? tai miksi pitäisi edes huomata ne tai hävetä, omaa vartaloa? tai jotenkin varjella?
 
oikea 12.v girl
esinnkin eihan napapaita ole paljastava jos nakyyy napa??! jos on esin veneenpaatie kaula-aukko. tai normaali? nakyyhan uimahallissakin enemman joten miksi tuo on niin kamalaa? ja en itsekkaan tykkaa niista porsais jotka laittaaa sellasen vatsaan asti olevan kaula-aukon mutta minulla on pillifarkkuja ja paksuja housumaisia legginseja koska ne on mukavat ! pidan toppeja koska mukavammat kuin t paidat :/ ja viela etta onko teilla hyva syy etta lapsenne ei saa kayttaa napapaitaa tai vaikkapa sortseja kesalla jos on kuuma! voi herranjumala :// mika ongelma teil on tollasen kanssa ihme kukkahattu tateja moittimassa ei mulla on rinnnat jo iiha ok et biksut sopii mut silti pidan uimapukua koska se ei valahda taas mukavuus kysymys ! tai onko tullut mielee etta tytto pukeutuu nii etta sopisi muiden joukkoo ! puhukaa kylla me vastaamme!! Aidit... -.- valittaa sitten tallasesta netissa ja jos kukaan rupee mollaa mun aitii tasta ni on kunnon luuseri mun aiti on ihana ja tukee mua ja auttaa ettii oman tyylin!! jos haluun pukeutuu maastohousuihin niin aiti sanoo jos sinusta se tuntuu mukavalta ja on kaunista yllasi niin olet upea tai jot vastaavaa !!!!
 
opeta tyttöä!
[QUOTE="Kaarina";25353034]Jos välität tyttärestäsi, teet hänelle selväksi, että teidän perheessä ei pukeuduta hutsuvaatteisiin. Kumpi teillä määrää ?[/QUOTE]

Juuri noin.
 
vierailija
Oon ite 11.v. ja en käytä napapaitaa, kun kesällä eikä mulla ole kun vaan yks sellanen ja seki käy jo kohta pieneks, haluisin käyttää enemmän kesällä sellasta paitaa mutta äiti ei suostu ostamaan lisää.
 

Yhteistyössä