Tähänkö on tultu? Tyttäreni 12v. käyttää paljastavampia paitoja kuin minä

  • Viestiketjun aloittaja Yhden tytön hämmentynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
ap...
[QUOTE="Äiti";25344285]Minun tytär ei todellakaan käytä ala-asteella mitään paljastavaa. En osta. Meikata saa vähän :)[/QUOTE]

Mun tyttö ostaa vaatteensa itse. Monesti on käynyt kavereiden kanssa shoppailemassa ja kotona sitten esittelee ostoksensa. Ostettu mikä ostettu. Myöhäistä on kotona kieltää... :( Munkin tyttö meikkaa. Mut siis ne paidat on sellasii et rintavakokin näkyy!! :/
 
Mun tyttö ostaa vaatteensa itse. Monesti on käynyt kavereiden kanssa shoppailemassa ja kotona sitten esittelee ostoksensa. Ostettu mikä ostettu. Myöhäistä on kotona kieltää... :( Munkin tyttö meikkaa. Mut siis ne paidat on sellasii et rintavakokin näkyy!! :/
Ihan sama vaikka ois ostettu. Alle joko toppi, joka peittää tai sitten vaatetta ei käytetä.

Lapsi on lapsi ja tässä asiassa äiti päättää. Mun tyttö ei tule kulkemaan liian aikuisena lapsi-ikäsenä (kuten 12 v. on).
 
ap...
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25344311:
Ihan sama vaikka ois ostettu. Alle joko toppi, joka peittää tai sitten vaatetta ei käytetä.

Lapsi on lapsi ja tässä asiassa äiti päättää. Mun tyttö ei tule kulkemaan liian aikuisena lapsi-ikäsenä (kuten 12 v. on).
Siellä saattaa olla alla toppi, mut toppikin on liian avoin
 
"pöh"
miten niin tähänkö on tultu? eikö se aina ole ollut niin, että nuoremmalla on enempi pintaa esillä kuin vanhalla.. vai voisitko kuvitella jonkun 70vuotiaan mummon tuubitopissa ja minarissa kaupungilla. itsellä aibnakin on kaula-aukko pienentynyt sitä mukaa kun ikää on tullut.
 
iygbikgb
Mä en edes antaisi ton ikäisen mennä kavereidensa kanssa shoppailemaan, ellen olisi vähintään itse mukana asioilla viereisessä kaupassa, kävisin antamassa arvioni halutuista ostoksista, maksaisin ne ja veisin tytöt kotiin.

Justiinhan oli uutisissakin, että ton ikäiset tytöt myy suihinottoja/runkkausta/autopanoja kauppakeskuksissa, että saavat rahaa cd-levyihin, vaatteisiin ja muuhun krääsään.
 
Khimaira
[QUOTE="noh";25344297]Sen suuriaukkoisen paidan alle on tarkoitus laittaa leveäolkaiminen toppi. Näin ainakin opettamani oppilaat näyttävät suuriaukkoisia paitoja käyttävän.[/QUOTE]

näin juuri ;)
 
"vieras"
12v ikäisellä näkyy tissivako?!?! Mistä se vakokin on jo tuon ikäiselle tullut? Ja jos paita on liian avonainen niin marssitte kauppaan vaihtamaan sen tai sitten haette tarpeeksi peittävän topin alle. Jos et nyt voi vaikuttaa 12v ikäisen pukeutumiseenniin annatko sen kulkea 15vuotiaana perseen paljastavassa "hameessa". Eli siis siinä liian avonaisessa topissa mikä on vedetty hiukan pepun päälle.

Minä halusin 10vuotiaana mustan paidan, mutta en saanut koska äitini oli sitä mieltä että sen ikäiset ei mustissa vaatteissa kulje. Sain sitten mustan liivin, jonka laittaa jonkun muun värisen paidan päälle. Kompromissi.
 
Khimaira
Mä en edes antaisi ton ikäisen mennä kavereidensa kanssa shoppailemaan, ellen olisi vähintään itse mukana asioilla viereisessä kaupassa, kävisin antamassa arvioni halutuista ostoksista, maksaisin ne ja veisin tytöt kotiin.

Justiinhan oli uutisissakin, että ton ikäiset tytöt myy suihinottoja/runkkausta/autopanoja kauppakeskuksissa, että saavat rahaa cd-levyihin, vaatteisiin ja muuhun krääsään.
Vähän on hätävarjelun liioittelua kieltää lasta tuollaisiin syihin vedoten menemästä kavereiden kanssa shoppailemaan..
 
"kolmen äiti"
[QUOTE="pöh";25344373]miten niin tähänkö on tultu? eikö se aina ole ollut niin, että nuoremmalla on enempi pintaa esillä kuin vanhalla.. vai voisitko kuvitella jonkun 70vuotiaan mummon tuubitopissa ja minarissa kaupungilla. itsellä aibnakin on kaula-aukko pienentynyt sitä mukaa kun ikää on tullut.[/QUOTE]

Onkin ihan sama asia verrata 70vuotiasta ja 12v ikäistä,joka on siis ALAIKÄINEN ja vanhempiensa vastuulla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25344396]12v ikäisellä näkyy tissivako?!?! Mistä se vakokin on jo tuon ikäiselle tullut?.[/QUOTE]

Tämä nyt on ihan OT, mutta kyllä minulla oli 12-vuotiaana tissivako. Jotkut kehittyy aiemmin ja isommin kuin toiset.

Mitä tulee teinien pukeutumiseen, niin ostetun vaatteet voi palauttaa, jos laput on paikallaa ja jos vaate ei äidin silmää miellytä ja on liian paljastava. Nuorta ei sovi pukea kaameisiin rytkyihin, mutta vanhemmalla on silti vastuu lapsen pukeutumisesta.
 
ap...
[QUOTE="vieras";25344396]12v ikäisellä näkyy tissivako?!?! Mistä se vakokin on jo tuon ikäiselle tullut? Ja jos paita on liian avonainen niin marssitte kauppaan vaihtamaan sen tai sitten haette tarpeeksi peittävän topin alle. Jos et nyt voi vaikuttaa 12v ikäisen pukeutumiseenniin annatko sen kulkea 15vuotiaana perseen paljastavassa "hameessa". Eli siis siinä liian avonaisessa topissa mikä on vedetty hiukan pepun päälle.

Minä halusin 10vuotiaana mustan paidan, mutta en saanut koska äitini oli sitä mieltä että sen ikäiset ei mustissa vaatteissa kulje. Sain sitten mustan liivin, jonka laittaa jonkun muun värisen paidan päälle. Kompromissi.[/QUOTE]

Tyttärelläni on kasvanut tissit ja se on ihan luonnollista. :)
 
"huh"
Mun tyttö on 12v, ja kyllä vaateostokset tehdään yhdessä. Tosin hällä on terve maku, eikä tykkää paljastavista. ( en tosin ostaskaan sellasia ), musta on karseeta nähdä tonikäiset pikkuaikuisina meikkeineen. Toivottavasti pysyykin pitkään tollasena heppatyttönä, jolle ulkonäkö on vielä sivuseikka. Kavereillaan kun on rakennekynnet ym
 
Siinä vaiheessa kun maksaa vaateostoksensa itse, saa itse päättää miten pukeutuu.

Kuuntelisin 12-vuotiaan mielipidettä (kuuntelenhan paljon nuorempienkin mielipiteitä) vaateasioissa, mutta pitäisin kiinni siitä että lapsi pukeutuu ikätasolleen sopivasti kuitenkin. Ei liian paljastavasti ja provosoivasti.

Meikkiäkään tuon ikäinen ei mun mielestä vielä todellakaan tarvitse, ainakaan jokapäiväisessä käytössä.
 

Yhteistyössä