.
Aion ottaa itselle ja vajaa 3v lapselle. Olisin valmis sen vaikka itse kustantamaankin mutta nyt ei ees rahalla saa vaan täytyy vaan odottaa omaa vuoroa.
Olen itsekin raskaana, joten taisin sitten loukata itseänikinAlkuperäinen kirjoittaja raskaana:törkeä kysymys.. tosi loukkaava.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Itse olen kahden vaiheilla rokotuksen kanssa. Olisin vain kysynyt teiltä, jotka aiotte rokotuksen ottaa, että eikö teitä pelota rokotuksen vaikutukset kehittymässä olevaan sikiöön? Vai onko teille ihan sama?
voi kun tietäisit kuinka vaikea päätös tämä on ollut
riskeitä pienin täytyi valita. teki niin tai näin niin jonkinlaisen riskin otat kuitenkin. luuletko että äidille on helppoa ottaa riski niin että mahdollisesti vahingoittaa sisällään kasvavaa lastaan? luuletko etten minä tule itseäni syyttämään mahdollisista oppimisvaikeuksista tms joita lapselle saattaa muutenkin tulla? minulla on velvollisuuksia myös esikoistani kohtaan. ja tärkein velvollisuuteni on pysyä hengissä ja olla äitinä lapsilleni. eli ei, se ei todellakaan ole ihan sama. tämä on ollut vaikein päätös jonka olen elämässäni joutunut tekemään. ja tein sen koko perheeni parasta ajatellen
peesi 100%..eli otan rokotteenAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Totta kai otan. Suurempi riski on kaikkien lukemieni tutkimusten ja asiantuntijoiden lausuntojen mukaan sairastua vakaviin jälkitauteihin tai menehtyä suoraan sikflunssaa rokottamattomana kuin rokotettuna. Tässäkin tapauksessa kysymys on siitä, että suuri enemmistö ei ota kantaa, vaan hakee rokotuksen ja ne muutamat kellokkaat, jotka ovat kaikkeen kriittisiä, saavat taas tilaa ja aikaa julkisuudessa. Kaikein älyttömintä on tämä joidenkin sairaanhoitajien kanta olla ottamatta rokotetta ja ovat kuitenkin sitten levittämässä työpaikoillaan trtuntoja juuri riksiryhmiin, jotka tulevat sairaalaan valmiiksi altistuneina. Täysin itsekästä ja typerää ajattelua. Sellaisille hoitajille pitäisi antaa suoraan potkut.
Itse raskaana ja tulet tänne kirjoittelemaan tuollasita. Varsinkin lause "vai onko teille ihan sama" on törkeä. Olisit sen voinut jättää kirjoittamatta.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Olen itsekin raskaana, joten taisin sitten loukata itseänikinAlkuperäinen kirjoittaja raskaana:törkeä kysymys.. tosi loukkaava.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Itse olen kahden vaiheilla rokotuksen kanssa. Olisin vain kysynyt teiltä, jotka aiotte rokotuksen ottaa, että eikö teitä pelota rokotuksen vaikutukset kehittymässä olevaan sikiöön? Vai onko teille ihan sama?
riskeitä pienin täytyi valita. teki niin tai näin niin jonkinlaisen riskin otat kuitenkin. luuletko että äidille on helppoa ottaa riski niin että mahdollisesti vahingoittaa sisällään kasvavaa lastaan? luuletko etten minä tule itseäni syyttämään mahdollisista oppimisvaikeuksista tms joita lapselle saattaa muutenkin tulla? minulla on velvollisuuksia myös esikoistani kohtaan. ja tärkein velvollisuuteni on pysyä hengissä ja olla äitinä lapsilleni. eli ei, se ei todellakaan ole ihan sama. tämä on ollut vaikein päätös jonka olen elämässäni joutunut tekemään. ja tein sen koko perheeni parasta ajatellen
No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.Alkuperäinen kirjoittaja oho:Itse raskaana ja tulet tänne kirjoittelemaan tuollasita. Varsinkin lause "vai onko teille ihan sama" on törkeä. Olisit sen voinut jättää kirjoittamatta.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Olen itsekin raskaana, joten taisin sitten loukata itseänikinAlkuperäinen kirjoittaja raskaana:törkeä kysymys.. tosi loukkaava.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Itse olen kahden vaiheilla rokotuksen kanssa. Olisin vain kysynyt teiltä, jotka aiotte rokotuksen ottaa, että eikö teitä pelota rokotuksen vaikutukset kehittymässä olevaan sikiöön? Vai onko teille ihan sama?
Sulla on aika provosoiva tuo tyyli. Miksi näin? Tuskin tässä kukaan on "tärkeämpi" kuin kukaan toinen, mutta oletko perillä siitä, että niitä sikiövaurioita tulee ihan kovasta kuumeestakin jo? Monella meistä on sitä paitsi jo olemassa olevia lapsia, jotka tarvitsevat äitiään. Haluatko perustella, miten laitetaan sikiö, äiti ja elävä lapsi "tärkeysjärjestykseen"?Alkuperäinen kirjoittaja piikki:No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.
Aika ovelaa. Olet kirjoittavanasi objektiivisesti asiaa mutta aina löytyy jokin pieni piikki kirjoituksesta. Olet nikkisi ansainnut.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.
juuri tuo lause oli se joka minua loukkasi. koska tämä on oikeasti ollut todella vaikea päätös.. enkä halua etä kukaan ajattelee vauvan terveyden olevan ihan sama äidille joka valitsee rokotuksenAlkuperäinen kirjoittaja oho:Itse raskaana ja tulet tänne kirjoittelemaan tuollasita. Varsinkin lause "vai onko teille ihan sama" on törkeä. Olisit sen voinut jättää kirjoittamatta.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Olen itsekin raskaana, joten taisin sitten loukata itseänikinAlkuperäinen kirjoittaja raskaana:törkeä kysymys.. tosi loukkaava.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Itse olen kahden vaiheilla rokotuksen kanssa. Olisin vain kysynyt teiltä, jotka aiotte rokotuksen ottaa, että eikö teitä pelota rokotuksen vaikutukset kehittymässä olevaan sikiöön? Vai onko teille ihan sama?
Miksi hermostut, jos sinulle on selvää, miksi rokotteen otat? Minä sitä vielä harkitsen, koska tiedän että eri tahoilla on eri intressit suositella rokotusta. Oikeista vaikutuksistahan tiedetään sitten vuosikymmenien päästä vasta. Perheeni parasta minäkin ajattelen.Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Sulla on aika provosoiva tuo tyyli. Miksi näin? Tuskin tässä kukaan on "tärkeämpi" kuin kukaan toinen, mutta oletko perillä siitä, että niitä sikiövaurioita tulee ihan kovasta kuumeestakin jo? Monella meistä on sitä paitsi jo olemassa olevia lapsia, jotka tarvitsevat äitiään. Haluatko perustella, miten laitetaan sikiö, äiti ja elävä lapsi "tärkeysjärjestykseen"?Alkuperäinen kirjoittaja piikki:No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.
Tuon elohopean vaikutuksista voit käydä lukemassa vaikka THL:n sivuilta, jos arveluttaa.
no minun vastaukseni tuohon oli, että tähän perheeseen kuuluu 4 jäsentä. minä, mieheni, esikoisemme ja sisälläni kasvava vauva. ja minun täytyi päättää asia koko perheen parhaaksi. voisin tietysti olla ottamatta riskiä ja jättää rokotuksen ottamatta, mutta sitten saattaa kaksi lasta jäädä ilman äitiä ja mies yksin surun ja kahden pienen kanssa. kyllä tuo on mun mielestä pahin vaihtoehto.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.Alkuperäinen kirjoittaja oho:Itse raskaana ja tulet tänne kirjoittelemaan tuollasita. Varsinkin lause "vai onko teille ihan sama" on törkeä. Olisit sen voinut jättää kirjoittamatta.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Olen itsekin raskaana, joten taisin sitten loukata itseänikinAlkuperäinen kirjoittaja raskaana:törkeä kysymys.. tosi loukkaava.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Itse olen kahden vaiheilla rokotuksen kanssa. Olisin vain kysynyt teiltä, jotka aiotte rokotuksen ottaa, että eikö teitä pelota rokotuksen vaikutukset kehittymässä olevaan sikiöön? Vai onko teille ihan sama?
Vitsi kun sulla on käytöstavat unohtuneet.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Miksi hermostut, jos sinulle on selvää, miksi rokotteen otat? Minä sitä vielä harkitsen, koska tiedän että eri tahoilla on eri intressit suositella rokotusta. Oikeista vaikutuksistahan tiedetään sitten vuosikymmenien päästä vasta. Perheeni parasta minäkin ajattelen.Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Sulla on aika provosoiva tuo tyyli. Miksi näin? Tuskin tässä kukaan on "tärkeämpi" kuin kukaan toinen, mutta oletko perillä siitä, että niitä sikiövaurioita tulee ihan kovasta kuumeestakin jo? Monella meistä on sitä paitsi jo olemassa olevia lapsia, jotka tarvitsevat äitiään. Haluatko perustella, miten laitetaan sikiö, äiti ja elävä lapsi "tärkeysjärjestykseen"?Alkuperäinen kirjoittaja piikki:No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.
Tuon elohopean vaikutuksista voit käydä lukemassa vaikka THL:n sivuilta, jos arveluttaa.
Rokotehan juuri suojaa myös syntyvää lasta. Alle puolivuotiaita ei edes rokoteta, joten se on ainoa keino saada vauvalle suoja.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.
Luitkohan sinä tuota otsikkoa ollenkaan? Tämä ketju oli tarkoitettu niille, jotka ovat päättäneet ottaa piikin. Ja jos joku urpo epäilee, että tällainen päätös on kellekään äidille helppo, siitä kyllä saa hermostua. Varsinkin kun ihan tietoisesti tullaan provosoimaan - ihan kun näitä provosointiketjuja ei tälläkin palstalla olisi jo tarpeeksi ollut.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:Miksi hermostut, jos sinulle on selvää, miksi rokotteen otat? Minä sitä vielä harkitsen, koska tiedän että eri tahoilla on eri intressit suositella rokotusta. Oikeista vaikutuksistahan tiedetään sitten vuosikymmenien päästä vasta. Perheeni parasta minäkin ajattelen.
tässä myös iso syy sille miksi rokotuksen otan. vauva syntyy talvella eikä sitten tarvitse pelätä vauvan puolesta jos sikainfluenssa jyllää voimakkaanaAlkuperäinen kirjoittaja o:Rokotehan juuri suojaa myös syntyvää lasta. Alle puolivuotiaita ei edes rokoteta, joten se on ainoa keino saada vauvalle suoja.Alkuperäinen kirjoittaja piikki:No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.
voi kunpa tääläkin saisi tuon jo pian. tällä viikolla tuskin vielä saa, kun tänään on alete rokottaa vasta terveydenhuollon henkilökuntaa, josko ens viikolla. toivotaan..Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:Noin, nyt on rokote otettu. Sanoin th:lle etten tiedä kumpi pelottaa enemmän; rokote vai tauti. No jospa tuo tauti nyt kuitenki vakavampi on sairastaa tässä vaiheessa raskautta. Nyt kun suomessakin ensimmäinen kuolonuhri..
Myräkkä ja keiju 33+4