Täällä parturi-kampaaja, haluatko kysyä jotain?!

• Viestiketjun aloittaja hiusmuotoilua :)
  • Ensimmäinen viesti
"kampaaja"
[QUOTE="neppari";29752693]Kuinka usein kammat, harjat ja sakset putsataan tai steriloidaan?[/QUOTE]

Joka asiakkaan välissä desinfioidaan tai pestään, eli nakataan pyykkiin ja otetaan puhdas tilalle, paitsi sakset. Ne ei tykkää sellaisesta jos terävänä halutaan pitää. mutta saksethan ei osu asiakkaan päähän vain siihen kohtaan hiuksessa joka katkeaa :)
Toki saksista pyyhkäistään puhtaaksi hiuksista vaikka pienellä mikrokuituliinalla.

"kampaaja"
No toistanpa sitten kysymykseni, eli miten saisin helpoiten värjättyä hopeanharmaiksi vaalennetut hiukset ja pidennykset tummanvaaleiksi ilmankestovärejä? :)
Laittamalla kampaamossa lähtötilannetta paria astetta tummempaa luonnon/perussarjaa + jotain lämmintä sisältävää kevytvärisekoitusta päälle. Ensin tekisin hopeanharmaan vähentämiseksi pesupaikalla pikaisen kuumapoiston ihan kuuman veden, vaalennusaineen ja shampoon avulla, ei vie monta minuuttia ja saattaa tehota harmauden karkotukseen ettei uusi hieman tummempi väri sitten ole villasukka vaan ennemminkin hiekan beige?

[QUOTE="kampaaja";29753193]Laittamalla kampaamossa lähtötilannetta paria astetta tummempaa luonnon/perussarjaa + jotain lämmintä sisältävää kevytvärisekoitusta päälle. Ensin tekisin hopeanharmaan vähentämiseksi pesupaikalla pikaisen kuumapoiston ihan kuuman veden, vaalennusaineen ja shampoon avulla, ei vie monta minuuttia ja saattaa tehota harmauden karkotukseen ettei uusi hieman tummempi väri sitten ole villasukka vaan ennemminkin hiekan beige?[/QUOTE]

Semmonen hiekan värinen tukka olisikin aivan ihana! Mutta mun oman värin on kampaaja luokitellut muutama vuosi sitten 7.1:ksi, saattais silti tyvikasvusta tulla vähän tumma?

"kampaaja"
[QUOTE="joku";29752620]Kertooko asiakas koskaan niin henkilökohtaisia juttuja, että kampaaja vaivautuu? Entä jos vaikkapa miesasiakas kertoisi kuinka veteli vaimoaan turpiin? Soittaisitko tai olisitko jopa velvollinen soittamaan poliisit?[/QUOTE]

Tää oli mennyt ihan ohi. Kyllähän vaitiolovelvollisuus asiakkaan asioista on, mutta lain rajoissa. Kuuleepa pahoinpitelystä asiakkaalta, tuttavalta, naapurin seinän läpi... eikö silloin oo velvollisuus soittaa poliisit? Arvostelukykyä varmaan tarvii että mikä on niin vakavaa. Jokaisella kansalaisella loppupeleissä oma etiikka. Tiedän kyllä tapauksia että on asiakkaan puheiden perusteella pitänyt soittaa poliisit suoraan kampaamoon hakemaan tyyppi.

Tosin ei asiakkaat oo ainakaan mulle kertoneet mitään noin ikävää, harvoin itsestään puhuvat jotain järkyttäviä paljastuksia muutenkaan :)

[QUOTE="kampaaja";29752283]Oho ehditkin ekana :) Ei kukaan pärjää viittä päivää ilman hiusten pesua?! Apua, vaihda kampaajaa... Mutta aloitan tuotteiden valinnasta eli täytyy kysyä millä peset hiuksesi? Laitatko hoitoaineen ennen vai jälkeen shampoon? Käytätkö poishuuhdeltavaa vai jätettävää hoitista vai molempia? Entä käytätkö muotoilutuotteita?

Käytä syväpuhdistavaa shampoota kerran viikossa. Älä hiero hoitoainetta ollenkaan hiusten tyveen, vaan pelkkiin latvoihin. Välillä voit jättää huuhdeltavan hoitiksen pois ja siuhkauttaa vain jätettävää. Kuivashampoo ja hiuspuuteri toimii toisena päivänä. Hiukset on hyvä pestä joka toinen tai viim. joka kolmas päivä. Älä käytä liian hoitavia tuotteita vaan syväpuhdistavan rinnalla volume shampoota tms.

Ja EHDOTTOMASTI FÖÖNAA hiukset pesun jälkeen kuivaksi kohottaen tyvestä pyöröharjalla. Alle lämpösuojasuihke / lämpöaktivoituva muotoilutuote. Jos itse annan tukan kuivua päätä myöten on varmasti heti kohta taas lätässä ja likainen.[/QUOTE]

Mä kyllä pärjään sillä, että pesen hiukset nykyään vaan 1-2 kertaa viikossa. Ei rasvoitu.

"kampaaja"
Semmonen hiekan värinen tukka olisikin aivan ihana! Mutta mun oman värin on kampaaja luokitellut muutama vuosi sitten 7.1:ksi, saattais silti tyvikasvusta tulla vähän tumma?
Haluatko että tyvikasvu erottuu mahd. vähän? Silloin kandee laittaa sitä seiskan tummuusasteella olevaa sävyä tai ehkä kutosen koska kevytväri haalistuu vähitellen. Kutonen on mun mielestä jo vaalean ruskea.

Laittaisin kuitenkin ihan vaan esim 6 + 7 ja kultaa / kuparia jotain lämpöä tarvii vähän sen tuhkan pois taittamiseen jos haluaa neutraalin. Onhan 7.1 suoraan sanottuna aika maantien harmaa, tosin taitaa olla suomalaisten yleisin oma väri. Ethän loukkaantunut suorapuheisuudesta :)

Kevytvärin ois hyvä olla hyvä peittokyvyn omaava, kovin monen asteen värinnostot ei ehkä ees onnistu.

Miten saisi hienot kerrostukset? Mulla on alaselkään ulottuva, todella paksu tukka, josta on varaa vähän kerrostaakin. Kukaan kampaaja ei kuitenkaan ole kovin hyvin onnistunut kerrostamaan. :| Onko kerrostamistyylejä monia erilaisia? Onko sulla linkittää mitään kuvaa, jossa olisi onnistunut kerrostus?

"kampaaja"
Rikastuuko kampaajan ammatissa, kun teillä on niin pirun kovat hinnat? ;)
Vastaan vielä tähän ja ehkä tuun huomenna kirjoittelemaan lisää kun kaikkia kommentteja en varmaan ees huomannut. Tää olikin yllättävän kiva tapa viettää ilta, kiitos kysymyksistä!

Yrittäjällä on niin paljon maksettavia laskuja kuten liiketilan tai tuolipaikan vuokra, verot ja alvit, vakuutukset yelistä lähtien, kaikki aine- ja tarvikeostot, markkinointikulut, korttimaksuliikenne maksaa, kaikki maksaa... Asiakkaan maksamalla hinnalla katetaan kulut ja ostetaan lounaaksi karjalanpiirakka jos vielä on rahaa ja on aikaa syödä. Yleensä on vain jompaa kumpaa.

Ehkä ne rikastuu joilla oikeasti on ne kaupungin kalleimmat hinnat, en tiedä.

"kampaaja"
Miten saisi hienot kerrostukset? Mulla on alaselkään ulottuva, todella paksu tukka, josta on varaa vähän kerrostaakin. Kukaan kampaaja ei kuitenkaan ole kovin hyvin onnistunut kerrostamaan. :| Onko kerrostamistyylejä monia erilaisia? Onko sulla linkittää mitään kuvaa, jossa olisi onnistunut kerrostus?
Kirjotan huomenissa jotain kerrostuksesta :) Hyvää yötä!

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
[QUOTE="kampaaja";29753225]Haluatko että tyvikasvu erottuu mahd. vähän? Silloin kandee laittaa sitä seiskan tummuusasteella olevaa sävyä tai ehkä kutosen koska kevytväri haalistuu vähitellen. Kutonen on mun mielestä jo vaalean ruskea.

Laittaisin kuitenkin ihan vaan esim 6 + 7 ja kultaa / kuparia jotain lämpöä tarvii vähän sen tuhkan pois taittamiseen jos haluaa neutraalin. Onhan 7.1 suoraan sanottuna aika maantien harmaa, tosin taitaa olla suomalaisten yleisin oma väri. Ethän loukkaantunut suorapuheisuudesta :)

Kevytvärin ois hyvä olla hyvä peittokyvyn omaava, kovin monen asteen värinnostot ei ehkä ees onnistu.[/QUOTE]

Joo siis ku olen raskaana tällä hetkellä ni en halua vaalentaa/värjätä. Ja kun mulla on nyt jo mittä aivan täynnä tätä harmaaksi sävyttämistä niin en todellakaan jaksa tehdä sitä sitten pienen vauvan kanssa. Eli mahdollisimman lähelle omaa väriä olisi kiva päästä ihan sen takia ettei tartte sitten tehdä sille mitään, mutta kehtaa kuitenkin liikkua ulkosalla :D Että juu, saa sanoa just niin suoraan ku siltä tuntuu :D Oma jaksamiseni tässä vaan on taustalla (mulle ulkonäkö on hurjan iso asia, mielummin näytän pliisulta ja tylsältä kuin muuten vaan kamalalta koska se sitten jo alkaa helposti masentamaan).

Yhteistyössä