Täällä parturi-kampaaja, haluatko kysyä jotain?!

• Viestiketjun aloittaja hiusmuotoilua :)
  • Ensimmäinen viesti
"kampaaja"
[QUOTE="pottu";29752562]Mikä on syynä siihen, ettei lapsen tosi paksuja ja pitkiä hiuksia tunnu kampaajat saavan tasaiseksi? Ollaan kokeiltu eri kampaajia/kampaamoita ja aina sama tulos: hiukset on epämääräisen eri pituisia, varsinkin alta, siis ihan sellaisia tupsuja näkyy ja joutuu itse tasaamaan. Itse sen saan tehtyä, vie toki paljon aikaa.
Nyt kun tyttö on jo iso koululainen, haluaisi hän joskus jotain mallia hiuksiin, mutta en viitsi viedä kampaajalle, kun se aina vaatii kotona leikkaamisen kuitenkin et saa siistin näköiseksi.[/QUOTE]

No ohhoh, miten voi olla noin huono tuuri? Onko leikkaajat olleet edullisempia harjoittelijoita tms.? Pestiinkö hiukset? Lapsilla on pitkissä hiuksissa usein painaumia / jopa takkuja joita ei helposti saa oikenemaan ja myöhemmin näkyykin epätasaisuutena.

Joskus lapset heiluvat penkissä niin paljon että on miltei mahdoton leikata siistä jälkeä. Aluksi voi sujua hyvin mutta isompikin lapsi voi alkaa pyöritellä päätä ja katsella jatkuvasti ympärilleen hetken jälkeen tai unohtaa missä asennossa päätä piti pitää ja vanhemmat ei aina huomaa neuvoa lasta. Toki kampaaja mainitsee mutta silti... Itse koen että lasta leikatessa pitäisi olla mahd. nopea ettei asiakas ehdi kyllästyä.

En osaa muuta sanoa, taitotasoa on suomen kampaamoissa monenlaista ja lasten hiukset ovat yksi haastavimmista leikata.

kyykkyvatkaaja! harmaana
[QUOTE="kampaaja";29752573]

En ole kovinkaan testaillut luontaistuotekauppojen aineita joten harmi kyllä en osaa niitä kommentoida. Olen ollut tyytyväinen kampaamolaatuisiin siitä asti kun alalle tulin, omat hiukset ovat vuosia olleet aivan erilaiset kuin ennen vanhaan kaupan parin euron shampoilla. .[/QUOTE]

Mitä ovat "kampaamolaatuiset" tuotteet? Mitä eroa niissä on muka vrt ruokakaupan tavalliseen tuotteeseen?

Sanotaan vaikka tähän:
Pirkka shampoo 2 in 1 normaaleille hiuksille 250 ml | Pirkka

goip
Kiva että joku kampaaja viitsii täällä vastailla kysymyksiin. :)

Minä haluaisin tietää hiukan hiustenpidennyksistä, mikä SINUN mielestäsi on paras tekniikka hiustenpidennyksille? Minkä laittaisit omiin hiuksiisi, jos haluaisit pitkät hiustenpidennykset?

Itselläni on aika perustukka, ei paksu eikä ihan ohuin, piikkisuora ja melko "liukas ja itsepäinen", pituutta hiukan hartialinjan alle. minkälaista pidennystä suosittelisit?

Pohdin vaihtoehtoja teippipidennykselle, minkälaisia kokemuksia sinulla on esim. ompelupidennyksestä?

"kampaaja"
Mites jos asiakkaalla oikeasti on täitä? Lähettääkö kampaaja kotiin hoito-ohjeen kanssa ja sanoo, että tervetuloa myöhemmin?
Kyllä vaan, koska jokainen hetki lisää riskiä että tartunta tapahtuu. Työ lopetetaan kesken ja toivotetaan tervetulleeksi aikaisintaan kolmen viikon päästä (olettaen että ongelma hoidetaan heti apteekin ohjeilla). Ja asiakkaan postumisen jälkeen desinfioidaan joka paikka tuolia ja lattiaa myöten, kapat kuumaan pyykkiin jne.

"kirsi"
Millaista kampausta suosittelet oikein ohuthiuksiselle 40-vuotiaalle, joka ei halua näyttää liian vanhalta mutta ei halua lyhyttä poikatukkaa vaan haluaa olla naisellinen?:)

"kampaaja"
Kiva että joku kampaaja viitsii täällä vastailla kysymyksiin. :)

Minä haluaisin tietää hiukan hiustenpidennyksistä, mikä SINUN mielestäsi on paras tekniikka hiustenpidennyksille? Minkä laittaisit omiin hiuksiisi, jos haluaisit pitkät hiustenpidennykset?

Itselläni on aika perustukka, ei paksu eikä ihan ohuin, piikkisuora ja melko "liukas ja itsepäinen", pituutta hiukan hartialinjan alle. minkälaista pidennystä suosittelisit?

Pohdin vaihtoehtoja teippipidennykselle, minkälaisia kokemuksia sinulla on esim. ompelupidennyksestä?
Suosittelen itse teippipidennyksiä, koska niistä hyvin laitettuna ja huolettuna sekä itsellä että asiakkailla hyvät kokemukset. Olen nähnyt karmaisevaa tuhoa jota esim. sinetit ovat tehneet, kaljuja kohtia jne. Ompelupidennykset olen vain muutaman kerran nähnyt ja hygienia jäi mietityttämään, en oikein niistä mitään muuta osaa sanoa.

Sun hiuslaatuun teipit täytyy laittaa pari kertaa syväpuhdistavalla pestyyn (ei hoitoainetta!!!) hiukseen esim. b long super teipillä ja katsoa että hiusta ei ole liian paksusti teippien välissä. Teippien nostaminen on olennaista 1-2 kuukauden välein jotta omat hiukset ei katkeile ja kohtaa voi aina vähän vaihtaa. Teipeillä saa aika luonnollisesti liikkuvan ja hyvän lopputuloksen, laitto ja huolto nopeaa.

pottu aiempi
[QUOTE="kampaaja";29752635]No ohhoh, miten voi olla noin huono tuuri? Onko leikkaajat olleet edullisempia harjoittelijoita tms.? Pestiinkö hiukset? Lapsilla on pitkissä hiuksissa usein painaumia / jopa takkuja joita ei helposti saa oikenemaan ja myöhemmin näkyykin epätasaisuutena.

Joskus lapset heiluvat penkissä niin paljon että on miltei mahdoton leikata siistä jälkeä. Aluksi voi sujua hyvin mutta isompikin lapsi voi alkaa pyöritellä päätä ja katsella jatkuvasti ympärilleen hetken jälkeen tai unohtaa missä asennossa päätä piti pitää ja vanhemmat ei aina huomaa neuvoa lasta. Toki kampaaja mainitsee mutta silti... Itse koen että lasta leikatessa pitäisi olla mahd. nopea ettei asiakas ehdi kyllästyä.

En osaa muuta sanoa, taitotasoa on suomen kampaamoissa monenlaista ja lasten hiukset ovat yksi haastavimmista leikata.[/QUOTE]

Kampaajat olleet ihan taitavia, mun ohuemmat hiukset on yksi heistä aina leikannut tosi hyvin. Lapsen hiukset on muistaakseni kasteltu, ei varsinaisesti pesty. Lapsi on pitänyt pään aina hyvin paikallaan, saanut karkkiakin palkinnoksi.
Mä olen itse ajatellut et onko se vaan paksuus joka tuon tekee, hiukset paksut ja lasimaiset, eivät esim. kastu suihkussa alta ollenkaan ellei niitä nostele ja siirtele.
Harmi, ja kun en tiedä mitä pitäis sanoa kampaajalle että tuo epätasaisuuden sais vältettyä.

miten
Miten saan hiuspohjan kuntoon? hiuspohjaani tulee pikkufinnejä sellaisia ihan pieniä vaaleita mätäpäitä ja kutisevia ihonalaisia pineiä patteja.
Olen aikaisemminkäyttänyt kaupan hair ans shoulders shampoota ja se auttoi. Pysyi hyvin pois kunnes pesin jollaine muulla shampoolla. Palasi takaisin tosiaan vaikka kokeilin monia erilaisia kampaamon ja kaupan tuotteita. Hävisi taas kun aloitin hair and shouldersia käyttämään.
Nyt sitten ei lähde silläkään :( Mikä neuvoksi?
Miten Bio+ auttaisiko se vai olisiko joku muu hyvä aine. Minulla on värjätty tumma suht lyhyt ohuehko tukka

wannabe punapää
Toivottavasti kampaaja on vielä linjoilla :)
Eka kysymys: haluan otsatukan, mulla on aika pitkät mutta kuitenkin sopusuhtaiset kasvot ja korkeat poskipäät. Tukka on melko paksu mutta korkean otsan takia potentiaalista otsatukkaa on vähän :D Leikkaisitko tasapitkän, revityn, vinon vai sellaisen kasvojen ympärille kerrostetun? (Sori, terminologia hukassa) Hiukset nyt melkein puoliselkään.
Toinen: osaatko sanoa jonkun tietyn hiusvärimerkin punaisen sävyn, joka sopisi suomalaiselle kalpealle/punakalle iholle? Himoitsen sellaista Christina Hendricksin kuontaloa, mitä mieltä olet?

"kampaaja"
Mitä ovat "kampaamolaatuiset" tuotteet? Mitä eroa niissä on muka vrt ruokakaupan tavalliseen tuotteeseen?

Sanotaan vaikka tähän:
Pirkka shampoo 2 in 1 normaaleille hiuksille 250 ml | Pirkka
Vastaan sen perusteella mitä ammattikoulussa ja tuotteiden maahantuojien koulutuksissa on kerrottu ja mitä itse olen todennut incin (eli raaka-aineluettelon) sekä oman käyttökokemuksen perusteella.

Lyhyesti sanottuna kaupan tuotteet on laimennettu vedellä, eli ostat vettä purkissa. Vaikuttavia aineita on vähemmän, joudut ehkä käyttämään tuotetta enemmän.

Raaka-aineet ovat kaupan aineissa halvempia (eli huonompia) koska tuotteet myydään niin halpaan hintaan. Hinta-laatusuhde voi toki olla kutakuinkin kohdallaan.

Päivittäistavarashampoissa voi olla sitä silikonia ja muuta jota ei löydy kampaamon tuotteista. Hajusteet ja säilöntäaineet voivat olla enemmän allergisoivia. Erityisesti täsmätarpeisiin voi olla vaikeaa löytää ruokakaupan hyllyltä tarpeeksi toimivaa tuotetta.

Itse rakastan sitä että voi pesemällä kirkastaa hiusten värin (hopeashampoo), toisena päivänä luoda kuohkean tukan volyymishampoolla, välillä rakennepaikata hiusta, poistaa sähköisyyden, mitä hius milloinkin tarvitsee... kampaamotuotteet tekee mitä lupaa, yleensä niillä on aika spesifi funktio. Jos värjäät tukan punaiseksi ja peset kampamon värishampoolla tai kaupan (vaikkakin värjätyn hiuksen) shampoolla voi värin kestossa olla aikamoinen ero.

Mutta jotkut pesee hiukset mäntysuovalla ja ovat tyytyväisiä, toiset syö sika-nautajauhelihaa kun joku pelkkää sisäfilettä jne. Makuasia :)

"kirsti"
Mitä mieltä olet TIGI:n shampoista?

Aiempi kampaajani niitä suositteli, mutta eivät sopineet minun hiuksilleni. Toinen kampaaja taas "haukkui" merkkiä, hänen mielestään yhtä laadukkaita shampoita saa marketista puolet halvemmalla.

Mitä mieltä sinä olet?

"kampaaja"
Miten saan hiuspohjan kuntoon? hiuspohjaani tulee pikkufinnejä sellaisia ihan pieniä vaaleita mätäpäitä ja kutisevia ihonalaisia pineiä patteja.
Olen aikaisemminkäyttänyt kaupan hair ans shoulders shampoota ja se auttoi. Pysyi hyvin pois kunnes pesin jollaine muulla shampoolla. Palasi takaisin tosiaan vaikka kokeilin monia erilaisia kampaamon ja kaupan tuotteita. Hävisi taas kun aloitin hair and shouldersia käyttämään.
Nyt sitten ei lähde silläkään :( Mikä neuvoksi?
Miten Bio+ auttaisiko se vai olisiko joku muu hyvä aine. Minulla on värjätty tumma suht lyhyt ohuehko tukka
Usein nuo näpyt kertoo jollekin shampoon tai muotoilutuotteen kemikaalille herkistymisestä, ihan ruokavaliosta tai hiivasta elimistössä tai sitten sieni-ihottumasta johon lääkäristä saa lääkekuurin (sisäisen ja / tai ulkoisen).

Oletko siis nainen? Kuvailemasi näpyt ovat havaintoni mukaan huomattavasti yleisempiä miehillä kuin naisilla. Bio+ on mulla myynnissä ja punaisesta 3 osaisesta käsittelystä on moni hyötynyt. Varsinkin 2 eli hiuspohjan kuorintanaamio olisi hyvä, ja 3 eli rauhoittavat tipat poistavat useilta kutinan jolloin näppylöihin ei mene tulehdusta lisääviä bakteereita raapimisen takia ja pää saa parantua rauhassa.

Kävisin sun tilanteessa lääkärillä, mielellään ihotauteihin erikoistuneella. Tosin Bio+ kokeilisin ehkä ensin.

"kampaaja"
[QUOTE="kirsti";29752768]Mitä mieltä olet TIGI:n shampoista?

Aiempi kampaajani niitä suositteli, mutta eivät sopineet minun hiuksilleni. Toinen kampaaja taas "haukkui" merkkiä, hänen mielestään yhtä laadukkaita shampoita saa marketista puolet halvemmalla.

Mitä mieltä sinä olet?[/QUOTE]

Tuoksuvat voimakkaasti joten eivät sovi hajusteyliherkille, muuta en osaa sanoa koska merkki ei meillä ole myynnissä ja omat käyttökokemukset rajoittuu pariin kokeilukertaan.

Brändätty vahvasti trendikkäillä pakkauksilla, mutta eihän se välttämättä tarkoita että itse tavara sisällä olisi huonoa :) Vaikea sanoa, ei ole faktaa tästä merkistä, sorry.

Peyote
Vaikutatkin hyvältä kampaajalta. Mulla on vakiokampaaja, aika pitää tilata pitkälti aiemmin ennenkuin sinne pääsee. Yleensä haluun tukkaan ihan vaan ohuita raitoja (kaikki kampaajat ei osaa laittaa niitä niin hyvin) ja että leikataan kuivat pois latvoista ja etutukka yleensä sen pituiseksi että se menee korvan taakse ja ponnarille jos tarvitaan. Vaikka en tän kummempaa tartte, mulle on tärkeetä et se on just se kampaaja, kun se on aina ystävällinen ja kohtelias ja älyttömän taitava.

Oon joskus ollut ihan kauheella kampaajalla, se sano moneen kertaan et mun tukka on tosi ohut, kyseli, että käytänkö ees hoitoainetta, arvosteli mun hiustyyliä, leikkas kummallisesti mun tukan. Olisin halunnut vain tasoituksen ja etutukan lyhemmäksi. Mulla oli silloin tasaiseksi leikattu otsatukka, josta pidin silloin paljon ja joka kyllä sopi mulle hyvin. Tää kampaaja jopa kysyi, että kuka mun tukan on leikannut tälläiseksi. Se hyvä kampaaja oli sen leikannut. Tän episodin jälkeen en voinut moneen kuukauteen pitää tukkaa suorana, koska kauhukampaaja leikkas mulle tohon sivuihin sellaset "korvakkeet" veitsellä. Mun tukka on hiusrajasta kevyesti kihartuva, joten näytin sitten aika ransulta kun päälliosa oli suora ja sivuilla oli ne korvakkeet jossa joka ikinen hius sojotti ja leijui eri suuntiin karvaisen näköisenä. :(

Tuntuu, että pitäisi olla joissain kampaamoissa tosi hieno ja paksu tukka, että uskaltaa mennä asiakkaaksi, ettei kampaaja ala ivata ja arvostella. Minusta on ok maksaa 140 euroa, kun minulle ollaan ystävällisiä, sen sijaan, että maksaisin 40 euroa ja saan inhottavaa kohtelua ja ilkeilyä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"kampaaja"
[QUOTE="kirsi";29752673]Millaista kampausta suosittelet oikein ohuthiuksiselle 40-vuotiaalle, joka ei halua näyttää liian vanhalta mutta ei halua lyhyttä poikatukkaa vaan haluaa olla naisellinen?:)[/QUOTE]

Hyvin vaikeaa sanoa näkemättä kasvojesi ja pääsi muotoa, pukeutumistyyliäsi... Suosittelen hyvää föönausta ja volyymituotteita pesuun ja muotoiluun, sekä huolellista värin valintaa (pohjavärillä ja ehkä joidenkin osioiden tehostevärillä voi erittäin paljon häivyttää ohutta vaikutelmaa ja viedä huomiota kasvoihin kun väri sopii ihoon).

Leikkauksella on hyvä korostaa kasvojen, niskan, kaulan hyviä kohtia ja häivyttää huonoja.
Suosittelisin ehkä kerroksellista pehmeää leikkausta, ei missään nimessä liian pitkää ja roikkuvaa! Lyhyehkö ja kevyt hius on melko helppo pitää kuohkeana ja naisellisena kun on oikea tapa viimeistellä. Pöyröharja kunniaan! Kuitenkin hiuksen luonnolliset kasvusuunnat kannattaa ottaa leikatessa ja föönatessa huomioon. Takaraivon yläosaan kannattaa aina jättää muhkeutta, tätä korostaa pieni istuva niska mutta ei liian hapsutettu eikä ohennettu. Korvia ei kokonaan kannata avata esille jos ei poikatukkaa toivo.

Mummomaisuuden välttää kun leikkauslinjat on selkeitä ja graafisia jolloin hius näyttääkin vahvemmalta. Viimeistely eli laittaminen voi silti olla pehmeää ja ilmavaa.

Onko normaalia, että kampaajat eivät usein tiedä mitään kasviväreistä, kuten hennasta tai indicosta? Minua varoitellaan niistä, kun ne aiheuttaa niin herkästi allergiaa jne. mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Niiden kemiallisten värien hengittäminenkin on jo tuskaa, joten luulisi järjen kertovan, että jauhettu kasvinlehti on tosi paljon hellävaraisempi vaihtoehto :)

Hennan vaarallisuus on urbaanimyytti, joka juontaa juurensa turisteille tehdyistä "mustista henna tatuoinneista", jotka on sisältäneet kemiallisista hiusväreistä tuttuja aineita, jotka ovat polttaneet ihon karrelle. Näillä ei siis ole todellisuudessa ollut hennan kanssa mitään tekemistä.

"kampaaja"
Kirsi, en tiedä oliko vastauksessani mielestäsi päätä tai häntää, koska on tosi vaikea sanoa mitään ykstyiskohtaista näkemättä ihmistä ja hiusta! Toivottavasti ymmärrät :)

Miten mä saan hopeanharmaiksi vaalennetut hiukset ja pidennykset (joissa on hieman liilaa joukossa) tummanvaaleiksi mahdollisimman helpolla? :D

*muoks* Ja vielä ilman kestovärejä!

Viimeksi muokattu:
"kikkura"
Mulla on käkkärä, melko paksu, kuiva luonnonkihara hius, joka ei kasva. Miten saisin sen jotenkin paremmaksi? koitan kosteuttaa öljyillä, mutta ei oikeen auta. Mitään kampauksia tms ei voi tehdä kun hius vääntää eri suuntaan, ellei suorista (joka kuluttaa hiusta enemmän). Oisko vinkkejä, miten hoitaa hiuksia parhaiten ja saada ne kasvamaan? Kiitos :)

Yhteistyössä