Täälähän ei saisi valittaa mutta valitan silti.

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Miksi mies ei voi ostaa suihkuverhoa ja pusseja imuriin? Tai maksaa pääsiäisen ruokia? Onko nekin jotain sun omia juttuja kenties? Kuulostaa epäreilulta.
Mä maksan myös kodin hankinnat ja "erikois"sapuskat.
Mies maksaa siis pääosin ruuat ja asumisen ja autojen kulut (paitsi mä ostan omat bensat). Kalliimmat lasten ja kodin jutut katotaan aina tapauskohtaisesti.
Molemmat maksaa omat kulunsa.

Meillä on alkuvuosina ollut yksi yhteinen tili ja yhteiset rahat eikä siitä tullu mitää.
 
"Sirkkeli"
Jokainen tyylillään. mUtta kyllä se sitten on kiva, kun pääset ostamaan ne vaatteet itsellesi. Ehkäpä jo ens rahoista :) Tsemiä, itse tässä viime aikoina ostellut itselle vaatetta ihan urakalla melkein.
 
Zombi
Askartele pienestä pahvilaatikosta pääsiäisen pyhinä laskuillesi kaunis laatikko. Tee siitä niin soma, että voit pitää sitä esillä sellaisessa paikassa, että näet sen päivittäin. Laita maksamattomat laskut laatikkoon eräpäiväjärjestykseen.
Mukavia askarteluhetkiä ja hyvää pääsiäistä Sinulle.
 
vierass
[QUOTE="Maisa";29793506]Kun luen näitä juttuja missä puolisoilla on ongelmia siinä kumpi vanhemmista maksaa mitä, niin mulla on äärimmäisen kiitollinen olo siitä että ollaan miehen kanssa menty yhteen silloin kun vielä opiskeltiin. [/QUOTE]

Ja minun tuntemistani juuri opiskeluaikaan yhteen menneillä oli tarkkaan jääkaapin sisältökin jyvitetty, mikä on kummankin ja mitä kumpikin maksoi :O

Miehen kanssa vastaavassa tilanteessa makseltiin vuorotellen, eikä niitä kuitteja niin käyty läpi, että kumpi nyt on sattunut maksamaan enemmän.
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
Koska ei oo töitä jonka terveys kestäis.

Osamaksuilla en ala ostella, se vasta oliskin loputon suo.

Kirppikseltä en koskaan löydä mitään. Ehkä en vaan osaa etsiä. Täytyy tosin taas käydä kattelees joskus, nyt ei jää edes kirppariostoksiin rahaa.
No, mikä sua vaivaa? Et siis kestä henkistä, etkä fyysistä työtä? Aika jännää, että pystyt kuitenkin kirjoittamaan tänne, mutta et pystyisi tekemään työtä tietokoneen ääressä? En halua olla tyly, mutta kuullostaa kummalta.

Erittäin hyvä, ette osta osamaksuilla, jos rahatilanne ei ole paranemassa.
Käy tosiaan kirppiksellä. Mua ihmetyttää kun tuilla elävät ostavat vaatteet uutena.
 
  • Tykkää
Reactions: PaskanMarja
"noh"
No, mikä sua vaivaa? Et siis kestä henkistä, etkä fyysistä työtä? Aika jännää, että pystyt kuitenkin kirjoittamaan tänne, mutta et pystyisi tekemään työtä tietokoneen ääressä? En halua olla tyly, mutta kuullostaa kummalta.

Erittäin hyvä, ette osta osamaksuilla, jos rahatilanne ei ole paranemassa.
Käy tosiaan kirppiksellä. Mua ihmetyttää kun tuilla elävät ostavat vaatteet uutena.
Ei ap.llä riitä äly henkiseen työhön.
 
  • Tykkää
Reactions: PaskanMarja
"vierailija"
Siis tämä ap maksaa omansa, lasten kulut ja mitä vielä? Ilmeisesti ruokiakin, kun tossa oli mainittu jauheliha. Ja hän on työtön. Mies käy töissä ja maksaa siis palkastaan, niin mitä kuluja hän maksaa? Ei kyllä käy minun ymmärrykseeni tällainen, aivan älytöntä.

Kyllä tässä pitäisi nyt katsoa maksukyvyn mukaan nuo maksamiset, eikä sen mukaan että laitetaan vaan puoliksi. Se on sitten eri asia, jos kummatkin olisivat töissä ja tulot suunnilleen samat.
 
Peyote
[QUOTE="noh";29793679]Ei ap.n mies halua auttaa, onhan se ennenkin näistä asioista täällä valitellut.[/QUOTE]

Aika kurjaa, jos ap on nytkin halunnut olla kiva ja ostellut vähän parempia ruokia ja muita yhteisiä kodin asioita. Minusta tuo kuulostaa väärältä.
 
"vierailija"
Hyvä diili sille miehelle. Eipä tarvi juuri paljoa enempää maksella kuin omat menonsa, mutta arvaan että palvelu pelaa kuin hotellissa. En ikinä suostuisi tollaiseen ja ihmettelen, miksi jotkut suostuvat.
 
vieras*
Musta on tosi surkea ajatus, että ihminen joutuu miettimään, voiko ostaa itselleen alushousuja, vaikka aviopuolisolla olisi rahaa :( Mulle ei tulisi mieleenkään olla ostamatta toiselle, jos mulla olisi rahaa ja sillä ei.
 
Blue
Niin mitä se mies sitten maksaa kun sä maksat pääosin lasten jutut, kodin jutut, laskut, käyt kaupassa kolme kertaa kuussa ja vielä päälle maksat "erikoisruoat", autostakin tietty suurimmman menoerän eli bensan.... Sinä työtön, mies käy työssä.

Oikeesti... Ja sä vielä nainen kuvittelet että homma menee reilusti. No onnea vaan miehelle hvästä diilistä.
 
"vieras."
Mulla on sellainen ikävä kutina että ap ei kerro nyt aivan kaikkea. Siis oletko sairaseläkkeellä vai työtönkö? Jos jälkimmäistä niin kaiketi ansiosidonnaisella, sillä perus tai sairaspäiväraha ei todellakaan riitä kattamaan noita kaikkia kustannuksia joista kirjoitat. Kokeiltu on joskus ja onneksi ei tarvitse enää ikinä potea rahapulaa kun on varma työpaikka, hyvä palkka ja mies jolla myös on hyvät tulot ja yhtä tavalla hyvä ja varma työ.
 
Blue
Niin mitä se mies sitten maksaa kun sä maksat pääosin lasten jutut, kodin jutut, laskut, käyt kaupassa kolme kertaa kuussa ja vielä päälle maksat "erikoisruoat", autostakin tietty suurimmman menoerän eli bensan.... Sinä työtön, mies käy työssä.

Oikeesti... Ja sä vielä nainen kuvittelet että homma menee reilusti. No onnea vaan miehelle hvästä diilistä.
Ja ok, ei kai siinä sitten mitään jos näin menee mutta miksi ihmeessä mies ei voi tämän kerran sulle heittää viisikymppiä jotta saisit ostettua niitä pikkareita itsellesi? Tietää kuitenkin tilanteesi ja enemmän kuin reilusti maksat kuitenkin joka kuukausi osasi...

Saatanan dorka ukko sulla, oikeesti!!! :mad:
 
Taitaa miehesi pitää sinua kotipiikana.. Aika perseestä tuommoinen. En ikinä katselisi mieheltä moista käytöstä vaikka aika höveli luonteeltani olenkin.. Kai se ukkosikin suihkussa käy? Ja mitä se siihen sanoo jos siivouspalvelu loppuu kun ei ole pölypusseja?
 
Kannattais varmaan miettiä noi rahankäyttöasiat uudelleen niin että omien rahojen käyttämisessä olisi jonkinlaista joustoa perheen tarpeiden mukaan. Kyllähän niillä omilla rahoilla kuitenkin voi toisen iloiseksi tehdä ;)
 
Sä ostat miehelle herkkulihaa pääsiäiseksi, koska haluat ilahduttaa hyvällä ruoalla. Mitä, jos antaisit miehellesikin mahdollisuuden ilahduttaa sua, avittamalla vaatehankinnoissa?

Mä en oikeasti tiedä, mitä sanoisin. Kun onhan se nyt jo aika monta kertaa sun kohdallasi nähty, että ehdottaa kuka tahansa mitä tahansa, ehdotus ei sulle sovi. Syitä on kymmeniä ja tekosyyt vielä siihen päälle.

Tottahan toki tämä vaateasia saa harmittaa. Muakin harmittaisi, mikäli mulla olisi samanmoinen tilanne. Meissä on vaan se ero, että mun harmitukseni ei kestäisi kovinkaan kauaa, koska mä tekisin sille asialle jotakin. Mä kertoisin miehelle akuutista vaatetarpeesta, jonka jälkeen mies tietenkin antaisi mulle vaatteisiin rahaa, koska olen hälle tärkeä ja rakas. Eikä hän haluaisi, että kulkisin kadulla ilman vaatteita...
 
Perusmatskuu
Oletko ap edes pyytänyt miestäsi antamaan rahaa? Jos vaan luulet, ettet voi pyytää ?
Vesi maksaa.
Sähkö maksaa.
Vakuutukset maksaa.
Asuminen maksaa.
Autot maksaa.

Mies ostaa myös ruoat yleensä.

Aapee saa paltiarallaa 680€ kätöseen.
+lapsilisät
Mitä tuosta summasta jää käteen kuukausittain menojen jälkeen?

Aapee voisi opetella säästämään!
Tuo laskulaatikon askarteluvinkki oli tosi hyvä!
 
vierass
Järkyttävää. Meillä on kaks lasta, olen hoitovapaalla ja ollut pois töistä esikoisen syntymästä lähtien. Mies maksaa vastikkeen, asuntolainan, ruuat, laskut (paitsi mun puhelinlaskun ja omat muut laskut), auton kulut jne. Mä maksan lasten vaatteet ja omat juttuni. Lasten joululahjat ostan yleensä minä koska oon paremmin kartalla mitä haluavat. Isommat lasten kulut (esim. turvaistuimet, vakuutukset) on maksanut mies.

Mun mielestä on KAMALAA jo puolisoilla on eri elintaso. Miksi maksat "erikoisruuat" ym jos sulla on paljon pienemmät tulot kuin miehellä? Miks mies ei osallistu lasten joululahjoihin tai muihin kuluihin? Sunko ne lapset yksin on?! Meillä on molemmilla omat tilit mutta sillä tavalla yhteiset rahat, että mies mukisematta antaisi mulle rahaa jos tarvitsisin (kysyin joskus palstan innoittamana kun siitä käytiin keskustelua ja mies oli hämmästynyt että miten niin lainaisiko rahaa, ei kai mun nyt takas tarvis maksaa..). Tähän tilanteeseen ei olla kyllä jouduttu koska ollaan molemmat aika säästäväisiä ja fiksuja rahankäyttäjiä.
 

Yhteistyössä