Tää on nyt ihan turha "huoli", mutta vahvistakaa mun uskoa turhuudesta ;raskaus ja määräaikaisuus..

Eli jos olen solminut määräaikaisen sopimuksen ja ehdin sen tehdä juuri ja juuri loppuun saakka ennenkuin jään äitiyslomalle - eihän siinä ole silloin mitään "väärää" ? Eli siis eihän minun tarvitse nyt mainita HETI pomolle, että saan hei muuten lapsen sitten kuukausi tän sopparin päättymisen jälkeen ?
 
Hmm...
Ei työnantajalle periaatteessa kuulu mikään, mitä teet määräaikaisen työsopimuksen päättymisen jälkeen.

Mutta varmaan kohteliasta on kertoa viimeistään siinä vaiheessa, kun asia alkaa silmin näkyä. Helpottaa sekä sinun että pomon elämää, varsinkin jos teet fyysisesti rankkaa työtä tai tarvitset pitemmän sairauslomapätkän.
 
"Vohveli"
Omasta kokemuksesta annan vinkin, että kerro vasta koeajan päättymisen jälkeen raskaudestasi, meinasin saada keväällä vuokrafirmasta kenkää koeaikapurkuna, kun kerroin asiasta koeajan ollessa päällä. Toki jos kenkää olisi tullut, niin laitontahan se olis ollut, mutta aiheutti silloin ylimääräistä ressiä.
 
Ei kuulu työnantajalle millään tavoin, ellei raskaus vaikuta sun työhön. Eli jos et pysty tekemään jotain sulle kuuluvia töitä raskauden vuoksi. Itse olen kertonut työnantajalle aika alkuvaiheessa, ja silloin mun sopimusta jatkettiin niin että kesti äitiysloman alkuun ja vielä sen 2 kk yli että sain palkan siltä ajalta. :)
 

Yhteistyössä