Taasko raskausmyrkytys???

Kolmatta odottelen päälle 36 viikolla ja nyt RR huiteli jo selväti korkeemmalla lähtötasoon nähden. 124/94 oli paras arvo. Nyt sitten mittaillaan säännöllisesti paineita ja jos nousee niin yhteys neuvolaan tai äitipolille. Mutta mikäs se raja sitte olis, että tarvii alkaa soitella?
 
"sama"
samat oireet.nytkin pääkipeä ja alapaine huidellu joka neuvolakäynnilla 90-96:( viikkoja vasta 19+5..2 aikasempaa raskausmyrkytystä ( raskaudet ihan peräkkäin molemmat lapset syntyneet 04
 
Kyllä mä soittaisin sinuna synnärille.
Mun ystävälle kehittyi raskausmyrkytys todella nopeasti, jos ei olisi ollut jo sairaalassa niin huonosti olisi käynnyt molemmille. Nyt kävi vauvalle:'(
Tosin viikkoja oli reilusti vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:
proteiini ollu jo kuukausia +/- eli häivähdys, ei muuta. mulla oli kumminkin viime viikolla neuvola torstaina myös ja illoin paineet samaa luokaa ja vielä pari päivää sen jälkeen. sitten on ollu hyviäkin paineita... mietin vaan, että jos olot sahailee hyvästä huonoon ja taas hyvään, niin onko sitten kuitenkaan kiiru? jännittää paljon, niin koetan nyt varmaan saada kommenttia, että älä huoli -huomenna neuvolas todetaan että kaikki ok.
 
"vieras"
Soita nyt kuitenkin sinne synnärille, osaavat sieltä neuvoa, pitääkö lähteä käymään vai voiko seurata vointia kotona huomiseen. Oliko päänsärkyäkin jo silloin viime neuvolassa?
 
vähän jäi hölmistynyt olo, kun täti ei kyselly mitään lisäkysymyksiä vaan sanoi, ettei yötä vasten kannata tarkastaan tulla, että ei varmaan kumminkaa myrkytystä edes kuulemma ole. hyvä niin, jos on oikeassa. lääkärineuvolasta vain käskettiin soittaa jos tulee edellämainittuja juttuja. taisin häiritä puhelimessa olijaa.
 
-.-
Viime raskaudessa mulle iski kamalat verenpaineet (ja proteiinit virtsaan), ja ne huomattiin neuvolassa, .. siinä sattu olemaan semmoi nuori nainen neuvolatätinä, ja hän joutu oppikirjasta tarkastamaan, että onko tässä nyt hätää vai ei. Sieltä se sit lueskeli, että jos ylä tai alapaine nousee 30pinnaa raskauden aikana, niin kannattaa lähtee synnärille asti tarkastamaan tilannetta.
Tosin mulla se 30 oli jo ylittyny huomattavasti ja monena viikkona, ... En oikein ymmärrä miksei aikasemmin otettu huomioon kun valittelin huonoo oloa ja verenpaineet oli huikeat. 170/95 ne oli, kun lähetti sitten mut synnärille, jossa jouduin käynnistykseen.

Niinjuu, ja mulla kyllä olo sahas monta viikkoa hyvästä todella huonoon, välillä en tahtonu pystyssä pysyä. Paineetkin heitteli, päivän aikana saatto yläpaine olla mitä tahansa 140-170 välillä. Ota noista nyt selvää , mulle ei ainakaan neuvolassa osattu sanoa oikeen juuta eikä jaata ennenkun oli siinä pissassakin häikkää..
 
Jessus.
Jopas on palvelua. Minä menisin käymään ja kyllä puhuisin suuni puhtaaksi. Juuri sinua varten he synnärillä ovat. Yölläkin.Toivottavasti kaikki ok, mutta minä en riskiä ottaisi.
 
Ihme touhua! Minulla on ollut myrkytys molemmissa raskauksissa. Kakkosesta oli pahempi. Paineet olivat suurin piirtein samaa luokkaa kuin sinulla ja proteiinia virtsassa ei yhtään. Kävin polilla tarkistuttamassa tilanteen, kun oli pää nii kipeä. Lääkäri meinasi lähettää jo kotiin, mutta tulin kysyneeksi mistä johtuu useita päiviä jatkunut käsien tärinä. Lääkäri testasi refleksit, jotka olivat aika vilkkaat. Kodin sijasta päädyinkin osastolle. Onko sinulla ollut jotain epämääräistä vapinaa tai tärinää? Entä ylävatsa kipua? Silloin saattaa olla tosi kyseessä.

Kouristusvaaran vuoksi jouduin sitten kiireelliseen sectioon, kun ei tärinä meinannut enää magnesium tipallakaan loppua. Sinuna lähtisin kyllä kiireen vilkkaa näytille, ainakin jos olo tuosta yhtään huononee.
 

Yhteistyössä