Taas voisitte puurokauhalla jakaa järkeä tänne suuntaan.. (vaunuasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Niinpä, eilisestä vaunukeskustelusta innostuneena mäpä sitten oikein aloin vakavissani miettiä uusia rattaita tolla tyttärelle. Mikä on ihan täysin järjetöntä nyt ihan senkin takia, että mulla on ihan täysin hyvät, uuden aikaiset, toimivat ja asialliset rattaat jo ennestään, vuodelta 2007, eli jätkälle alunperin ostetut.
Mutta sitten. Eikö totta, että järjetöntä se olisi siksikin että: kukaan lapsi ei istu 2 vuotiaana rattaissa enää selkä menosuuntaan, eihän? Ei varsinkaan, jos lapsi on isohkon kokoinen (jolloin on painava työntää niin päin bussiin, rotvallien yli jne ). Mitä mieltä?
Nimittäin nämä rattaat mitkä mä haluaisin vaatisivat talviajoja luultavasti juuri niin päin, selkä edelle. Ja puolentoista vuoden päästä talvella neiti täyttää tasan sen kaksi, eli toisin sanoen, ne kestäis käytössä tän yhden talven, ja sitt pitäis ens kesän päätteeksi jo vaihtaa. Eikö?? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Pönttö. Tosi ekologista ja järkevää. *auttoko yhtään?* :xmas:

Nooooo..... EI! |O :xmas:

Ok. No... hmmm... Sää kyllästyt niihin uusiin heti löydettyäsi jotkut ihkummat. Ne muuttuu yks kaks rumiksi, kömpelöiksi ja tyyliisi sopimattomiksi. Ne nytihkut. :xmas:

joitain asioita voi tehä vaikkei niissä nyt sitä järkeä ei oliskaan jos vähän haluua uutta tms. Mullakaan ollut mitään järkeä ostaa mein kolmoselle uutta syöttötuolia mutta ostin silti ja mieli on hyvä :D

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
no mun mielestä ei oo järkeä.. meillä käytössä edelleen esikolle ostetut vaunut vuodelta 2004 ja ovat edelleen kuin uudet.. kohta sinne pääsee jo kolmas mukula

Joo, niinpä. Mutt mä olen jonkin sortin vaunufriikki, ikävä kyllä. Mun kolmella lapsella on ollut yhteensä nyt.. hmm. Enemmän kuin kuudet, vähemmän kuin kymmenet, vaunut tai rattaat.
Eli ainoa syy millä mä voisin hylätä vaunujen oston on siis täydellinen epäkäytännöllisyys. :ashamed: Valitettavasti. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
millasia haaveilet? senku ostat ja pidät hyvin niitä sen 1,5v ni saat ne sit myytyä ja ostettua toisenlaiset..

Emmalj08_CityCerox360_Plati.jpg

Niin, no toisaalta, on tossakin pointti. Kun mä mietin että oishan ne niin kätevät seisomalaudan kanssa, aina kun ei nyt sellasta hankea oo, että vois niitä noin päin työntää fiksusti..

No mun mielestä vaunujen/rattaiden vaihtaminen nyt ei ole mikään niin iso juttu etteikö sitä voisi tehä vaikka kerran vuodessa.. tosi kivan näköset noi rattaat ei muutaku kaupoille huomenna,etenki jos tää on tein vika ni nyt jos koskaan pitää rattaita uusia :D

No jos on ylimääräistä millä mällätä, niin voi kai noita rattaitakin vaihtaa vaikka joka viikko...
Meillä on kirpputorilta ostetut kuomurattaat, ostettiin v. 2002 ja hyvin on pelittäneet jo vaikka ikää niillä onkin liki 10v. Eivätkä todellakaan ole viimeistä huutoa, mutta hyvin on kuule kelvanneet.

no mun mielestä ei oo järkeä.. meillä käytössä edelleen esikolle ostetut vaunut vuodelta 2004 ja ovat edelleen kuin uudet.. kohta sinne pääsee jo kolmas mukula

Joo, niinpä. Mutt mä olen jonkin sortin vaunufriikki, ikävä kyllä. Mun kolmella lapsella on ollut yhteensä nyt.. hmm. Enemmän kuin kuudet, vähemmän kuin kymmenet, vaunut tai rattaat.
Eli ainoa syy millä mä voisin hylätä vaunujen oston on siis täydellinen epäkäytännöllisyys. :ashamed: Valitettavasti. :ashamed:

juu on meilläki ollu rattaita vaikka kuinka monet, mutta niistä ei oo yhetkää ostettu uutena. nyt meinaan ostaa kaksosten/sisarusrattaat ja haluan ne uutena.siitä en tingi. mutta vaunut on ja pysyy vanhoina. niistä kun en saisi enää edes rahaakaan vaikka myisin ja vaikka ovat kuin uudet..aikoinaan kuitenkin maksettiin 650? ni käytän kyllä koko hinnan edestä..sen verran pihi olen

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
No jos on ylimääräistä millä mällätä, niin voi kai noita rattaitakin vaihtaa vaikka joka viikko...
Meillä on kirpputorilta ostetut kuomurattaat, ostettiin v. 2002 ja hyvin on pelittäneet jo vaikka ikää niillä onkin liki 10v. Eivätkä todellakaan ole viimeistä huutoa, mutta hyvin on kuule kelvanneet.

Noniin.. Myisinhän mä sitt noi vanhat pois. Ei mulla ole säilytystiloja niille. Ja sitt kaksosten rattaat menee kanssa myyntiin.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Olenkohan minä ainut hölmö, joka on kaksi lasta yksillä Brion yhdistelmillä kuljettanut kesät ja talvet..

Et, miten niin?

Meil oli Emmaljungan yhdistelmät joita käytettiin kahdella ekalla (oli sitä ennen ollu kahdella lapsella), sitten ne hajosi täysin (sitä ennen oli jo vähän kankaita paikkailtu ja runkoa hitsattu). Ostettiin nuo Briot, jotka oli kahdella lapsella, ja nyt ne tänään lähti seuraavalle käyttäjälle kun meil ei enää tarvetta (3v)

Mahtasko noilla pienillä pyörillä olla hankala liikkua lumihangessa työnsi miten päin tahansa? Ja ihan sama miten kaupungissa asuu, tääläkin on välillä tiet niin lumessa että hyvä jos kunnon taisteluvaunuilla pääsee rynnimään eteenpäin, jalakset vaunun alla pitäs melkeen olla.

piti kanssa mainita noista pikkurenkaista.. niillä ei tee yhtää mitää lumessa..

minkälaiset vaunut sulla nyt on jos niissä ei pysty kääntämään kasvotmenosuuntaan sitä istuin osaa??

Meillä on esikoiselle ostetut yhdistelmät ja ovat palvelleet jo viisi lasta. Ja saavat vielä palvella kuudennenki :) Täysin toimivat rattaat ja en näe mitään järkeä ostaa uusia. Tai edes matkarattaita.

minkälaiset vaunut sulla nyt on jos niissä ei pysty kääntämään kasvotmenosuuntaan sitä istuin osaa??

Ceroxeissa ei pysty kääntään istuin osaa, tosin heittoaisa on, eli molemmin päin voi käyttää. Puhuin noista uusista, kunnes huomasin ett niissä tosiaankin on sittenkin sekä heittoaisa, että käännettävä istuin..

Ja lisään vielä, että mä luulen että tää pienet renkaat on paskat lumessa- ajatus kumpuaa jostain 2000 luvun alun halpojen matkarattaiden renkaista.
Siis ei mullakaan kokemusta ole, mutta tänäänkin yksi mamma mainosti omia hartaneitaan miten on hyvät.. kanssa pienillä renkailla. Ett..?? :whistle: me ollaan vanhanaikaisia? :xmas:

Ceroxeissa ei pysty kääntään istuin osaa, tosin heittoaisa on, eli molemmin päin voi käyttää. Puhuin noista uusista, kunnes huomasin ett niissä tosiaankin on sittenkin sekä heittoaisa, että käännettävä istuin..

Ja lisään vielä, että mä luulen että tää pienet renkaat on paskat lumessa- ajatus kumpuaa jostain 2000 luvun alun halpojen matkarattaiden renkaista.
Siis ei mullakaan kokemusta ole, mutta tänäänkin yksi mamma mainosti omia hartaneitaan miten on hyvät.. kanssa pienillä renkailla. Ett..?? :whistle: me ollaan vanhanaikaisia? :xmas:

No mulla ei kyllä ees oo kokemusta pienistä renkaista :D

Maalaisjärjellänikoitin ajatella jotain negatiivista sanottavaa ja vois kuvitella että pieniin renkaisiin se lumi ottaa pahasti kiinni, paakkuuntuu tonne osaan joka meneerenkaan ylitse (millä se rengas on kiinni) ja nuoska säällä saat olla kiroamassa ja potkimassa sitä lunta siitä jokavälissä että vaunut kulkis eteenpäin.

Mä kanssa todellinen vaunu-friikki. Meillä kyllä käynyt huono säkä noitten rattaiden kanssa. 2lähtenet maahantuojalle,kun olleet niin rikkinäiset,uutena ostettaessa. Mutta nyt vihdoin sain ne mistä oon aina haaveillut emmaljungan scootterit (harmaa-pinkki) ja on ihanat. Noi edelliset (ostettu 4kk sitten ) lähtee myyntiin,mutta nyt meillä ei enään vaunut vaihdu,noilla ja carenan-easy matkiksilla mennään

Anna mennä vaan jos siltä tuntuu ja persus kestää :saint: :D Mäki haaveilen kaikenlaisista rattaista mutta mä en saa ostaa mitää :( Pitää kuulemma eka päästä tuplista ja yhdistelmistä eroon että tänne tulee enää yksiäkään :p :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja aatumaria08:
Mä kanssa todellinen vaunu-friikki. Meillä kyllä käynyt huono säkä noitten rattaiden kanssa. 2lähtenet maahantuojalle,kun olleet niin rikkinäiset,uutena ostettaessa. Mutta nyt vihdoin sain ne mistä oon aina haaveillut emmaljungan scootterit (harmaa-pinkki) ja on ihanat. Noi edelliset (ostettu 4kk sitten ) lähtee myyntiin,mutta nyt meillä ei enään vaunut vaihdu,noilla ja carenan-easy matkiksilla mennään

Mua kiinnosti scooterit kanssa, vaan ei kiinnosta enää: niissä on aika lyhyt työntöaisa verrattuna noinihn ceroxeihin, eli vois olla ahtaanlainen työntää seisomalaudan kanssa. En siis enää haaveile niistä..

Nää ois ihanat, tosin nää on nyt eri rattaat kun noi yllä, mutt:

001251-0913_lim_full.jpg

kyllähän se lumi on samanlaista kuin "silloin ennen"; joten tarttuu se noihin "uudenaikaisiinkin" pieniin renkaisiin. Mitä isommat ja leveämmät, sen paremmat hangessa....
Emmaljungan scoottereissa esim on mainiot renkaat; kulkee lumessa ja metsässä kevyesti.

Yhteistyössä