Taas veti lehtimyyjä herneet nenään!

vieras
mulle on viime aikoina soitellu nää vasta aloittaneet. oon antanu lukea(nimen omaan lukea paperista) litanjansa ja sanonut ei kiitos,kukaan ei oo jäänyt edes vänkää miks ei tms,on vaan tullut no kiitos hei:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Muakin rupes kerran yks lehtimyyjä haukkumaan,kun en ottanu sen lehteä. Sanoin,et mulle tulee seiska ja siin on kaikki mitä tarviin :D
mulle yks alko kerran tilittään et hän tekee vaan työtään ja yrittää saada rahaa elämiseen ja et mun olis pitänyt ostaa se lehti et hän saa rahaa :eek: :eek:
 
...
Joo, mulle kävi kans noin. Oli ainakin äänestä päätellen nuori miesmyyjä ja myi Me Naiset-lehteä. Sanoin heti kättelyyn monta kertaa, etten tilaa nyt mitään. Väkisin halusi kertoa asiansa ja häntä alkoi itseäänkin naurattaa myyntipuheensa :) Sanoin sitten, että 20 vuoden päästä voisin ehkä tilata. Tästä puhelusta jäi ihan hyvä mieli. Mutta veemäisen kuuloiset akat ja ylipirteät tytöt ovat pahimpia. Mulle tulee työn puoleta puheluja milloin mistäkin numerosta joten pakko vastata kaikkiin.
 
Mä teen seuraavan krran perkele rikosilmoituksen niistä kusipäistä, jotka soittelee mun 9-vuotiaalle arki-iltana kello 21 jälkeen. Tai yleensä koskaan.

samasta paskafirmasta soitettiin miehelle n. 10 kertaa, ja mies sanoi ERITTÄIN selvästi, että nyt riittää, seuraavasta tulee häirintäilmoitus. Mies soitti tämän paikan pomolle, joka lupasi huolehtia siitä, että puheluita ei enää tule.

Mutta kuinka ollakaan; tämä myyjä otti hiukan henkilökohtaisesti koko jutun, ja alkoi soitella työpaikkansa nimissä omasta kännykästään miehelle edelleen. Viimeksi puhelu tuli lauantaina, ja jälleen mies soitti tänne firmaan, jonka muuntipäällikkö sanoi, että heillä ei edes soitella kesälauantaisin kotitalouksiin. Tämä kakara siis ihan omalla kustannuksellaan terrorisoi meitä. Kiva kusipää.

Myyntipäällikkö oli hiukan pöyristynyt ja lupasi hoitaa asian mahdollisimman pian. Tämän mulkvistin nimen saimme selville numerotiedustelusta, koska hän soitti omasta numerostaan. Jos ei lopu, menen käymään. Asuu nimittäin melko lähellä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Mä teen seuraavan krran perkele rikosilmoituksen niistä kusipäistä, jotka soittelee mun 9-vuotiaalle arki-iltana kello 21 jälkeen. Tai yleensä koskaan.

samasta paskafirmasta soitettiin miehelle n. 10 kertaa, ja mies sanoi ERITTÄIN selvästi, että nyt riittää, seuraavasta tulee häirintäilmoitus. Mies soitti tämän paikan pomolle, joka lupasi huolehtia siitä, että puheluita ei enää tule.

Mutta kuinka ollakaan; tämä myyjä otti hiukan henkilökohtaisesti koko jutun, ja alkoi soitella työpaikkansa nimissä omasta kännykästään miehelle edelleen. Viimeksi puhelu tuli lauantaina, ja jälleen mies soitti tänne firmaan, jonka muuntipäällikkö sanoi, että heillä ei edes soitella kesälauantaisin kotitalouksiin. Tämä kakara siis ihan omalla kustannuksellaan terrorisoi meitä. Kiva kusipää.

Myyntipäällikkö oli hiukan pöyristynyt ja lupasi hoitaa asian mahdollisimman pian. Tämän mulkvistin nimen saimme selville numerotiedustelusta, koska hän soitti omasta numerostaan. Jos ei lopu, menen käymään. Asuu nimittäin melko lähellä :kieh:
:eek: törkeää. musta on muutenkin ihan järjenköyhyyttä et soitellaan myyntipuheluita perjantai ja lauantai iltaisin ihmisille.. eräänkin kerran on tullut viikonloppuna klo 20 jälkeen puheluita.
 
vieras
Tein juuri viime viikolla puhelinmyyntikeillon.Tosin siinä menee 1-3kk kun tulee voimaan..

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
0600 13404
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.
 
tämä toimii
Mä sanon nykyään kaikille heti aluksi, että mulla ei ole nyt yhtään rahaa, enkä pysty tilaamaan mitään ja yleensä ne sen jälkeen sanoaa aika äkkiä kiitos hei.
 
...
Huvittaa ku mulle on soittanu yht.3 kertaa sama, varmaan juuri aloittanut, nuori nainen ja kauppaa aina cosmoa. 3.kerralla jo vastasin, ku esitteli itsensä, ett hei taas:). Ja en edelleenkää tilaa, mutta kiitos soitosta.

On ne sinnikkäitä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
:eek: Ja tollasten myyjien takia joku vihaa koko ammattikuntaa, niitäkin jotka tekee työnsä huolellisesti sääntöjen mukaan
Valitettavasti ei ole olemassa minkäänlaista puhelinmyyjää, jota en halveksisi. Heidän aikansa on auttamatta ohi tänä multimedian aikakautena. Kaikkinainen tyrkyttäminen puhelimitse on pakottamista ja häirintää. En halua yhtäkään myyntipuhelua, koska pystyn hankkimaan haluamani tuotteet muuta kautta.

Ammattikunta? Hmmm... No, voihan siinä ammatistakin tosiaan puhua, jos luvataan lapsille kesällä 5000 euroa tjsp per kuukausi, ja sitten heitä ei edes opeteta kättäytymään. He haistattelevat ja ovat työsuhteessa sen kolme viikkoa, jonka jälkeen heille valkenee, että "työstä" maksetaan 500 euroa maksimissaan.

Kukaan normaali aikuinen ihminen ei tee puhelinmyyntityötä. Olen yli 30-vuotias ja tehnyt puhelinmyyntityötä 15 vuotta sitten, ja ollut jopa erään puhelinmyyntifirman vuoropäällikkönä kunnes oksetin itseäni niin paljon, että jäin mieluummin työttömäksi. Kokemuksesta voin sanoa, että yksikään tervepäinen ihminen ei tee sitä työtä muuten kuin väliaikaisesti, esim. opiskelun ohella tai kesätyönä. Yli 20-vuotiaat olivat harvinaisia, ja jos joku keski-iän ylittänyt tuli töihin, hänhet oli työkkärin kautta pakotettu tukien menettämisen/karenssin tai muun syyn vuoksi.

Ihminen ajautuu puhelinmyyjäksi vain, jos on täydellisen kouluttamaton. Niin tyhmää ihmistä en ole koskaan tavannut enkä kuulut olevan olemassakaan, joka haaveilisi jäävänsä eläkkeelle puhelimyyntityöstä.

Systeemi siis on huono ja aikansa elänyt; kertokaa jos tiedätte jonkun ihmisen, joka ilahtuu puhelinmyyjän soitosta? Jos niille nykyään lyö luurin korvaan, ne soittaa uudelleen. Eivät tajua, ei. Vielä 90-luvun alussa vihje ymmärrettiin, eikä ihmisiä ahdisteltu ja häiriköity. Siitä seurasi potkut,. itsekin niitä annoin myyjille, jotka eivät tajunneet vihjettä tai myivät esim. selkeästi alentuneesti syyntakeiselle henkilölle väkisin tuotteita. Mutta ei nykyään, lisää löylyä vaan! Sairasta, moraalitonta ja erittäin, erittäin halveksittavaa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mitä tulee tuohon koulutuspuoleen, niin aina ei ne koulutuksenmukaiset paikat nappaa. Itse en IKINÄ menisi sairaanhoitajaksi, ei koskaan enää

Se on varmasti potilaidenkin etu, että et ole sairaanhoitajana. Mutta miksi ihmeessä pitää valita niin halveksittava, nöyryyttävä ja kaiken arvostelun ja arvostuksen alapuolella oleva työ, jos ei sairaanhoitajan työ kiinnosta? :eek: On niitä nyt hyvä ihminen ihmisarvollekin sopivia töitä, vaikka ihan paskakuski tai siivooja, jos ei kiinnosta kovin kouluja käydä. Niillä töillä sentään on muidenkin ihmisten kannalta positiivista merkitystä, työn jälkeä arvostetaan ja kouluissa ei tarvitse liiemmin istua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
:D No sulla on oikeus mielipiteeseesi. Mä olen ehkä ahne. Pidän työstäni. Olen ystävällinen asiakkaille (ihan kuin potilaillekin olisin jos sitä työtä tekisin ) Ja jos sä et arvosta, se ei tarkoita että kyseessä olisi halveksittava työ
Tietysti on oikeus mielipiteeseen. Myös sinulla. Huomasit varmasti itsekin, että juuri tulit asian ytimeen myöntäessäsi olevasi ahne. Katsos, puhelinmyynti on erittäin paljas esimerkki toiminnasta, joka ei ole millään tavalla hyödyllistä kenellekään paitsi myyjälle ja pienelle bisnespiirille, joka kerää voittoja häiriköimällä ja kiusaamalla ihmisiä. Itse en vaan tekisi mistään hinnasta sellaista työtä, että jatkuvasti tietäisin aiheuttavani kiukkua asiakkailleni -vaikka saisin rahaa. Mitä puhelinmyyjät eivät todellakaan kovin reilusti saa, mutta kuitenkin. Ehkä ilman koulutusta tarjolla olevista töistä voi puhelinmyyjä saada verrattain hyviä ansioita, mutta sekin on tuurista ja myynnistä kiinni, ja itse en laskisi omaa elämääni saati lasten elämää sen varaan, että vielä vuosia eteenpäin minulla ja vain minulla on oikeus olla ahne ja terrorisoida ihmisten kotirauhaa tai työpäivää tehdäkseni itselleni rahaa. Yök, tämä on se halveksittava puoli.

Nyt tietysti sanot, että juu, sinulla on kiinteä tuntipalkka provikan alla, ja provikkakin on ehkä progressiivinen. Joo joo, mutta raha jonka puhelinmyyjä tienaa, on erittäin pieni korvaus siitä mielipahasta jota tervepäinen ihminen tuntee väkisinkin pakkomyydessään ventovieraille ihmisille tuotteita, joita kukaan ei oikeasti halua. Jotta itse pystyisin moiseen sikamaisuuteen ja vielä kertoisin siitä muille, haluaisin ainakin 10000 euroa viikossa jo pelkkien henkisten kärsimysteni vuoksi. Moraali vaan sanoo EI.
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja tämä toimii:
Mä sanon nykyään kaikille heti aluksi, että mulla ei ole nyt yhtään rahaa, enkä pysty tilaamaan mitään ja yleensä ne sen jälkeen sanoaa aika äkkiä kiitos hei.
Monesti ei tehoa tämäkään. Sanotaan, että lasku tulee vasta 6 kuukauden päästä. Ei ole minulla yhtään enempää rahaa silloinkaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä toimii:
Mä sanon nykyään kaikille heti aluksi, että mulla ei ole nyt yhtään rahaa, enkä pysty tilaamaan mitään ja yleensä ne sen jälkeen sanoaa aika äkkiä kiitos hei.
Monesti ei tehoa tämäkään. Sanotaan, että lasku tulee vasta 6 kuukauden päästä. Ei ole minulla yhtään enempää rahaa silloinkaan...
joo ja sit sanotaan et tänhän saa näin pieniin eriinkin et miten niin ei ole rahaa. mä tympäännyin kerran ja sanoin että lapset haluaa mieluummin maitoa sillä 10e/kk kuin jonkun lehden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä toimii:
Mä sanon nykyään kaikille heti aluksi, että mulla ei ole nyt yhtään rahaa, enkä pysty tilaamaan mitään ja yleensä ne sen jälkeen sanoaa aika äkkiä kiitos hei.
Monesti ei tehoa tämäkään. Sanotaan, että lasku tulee vasta 6 kuukauden päästä. Ei ole minulla yhtään enempää rahaa silloinkaan...
Ei niille puupäille auta mitkään virret. Parempi sanoa, että "Älä vittu enää ikinä soita tänne tai teen rikosilmoituksen". No, ekalla kerralla ei siihen ole (valitettavasti) perusteita, mutta toisella kerrallapa jo onkin jos ei sana mene perille ;)

kaiken huippuja on nämä pimitystyylin myyjät, jotka eivät kerro mitä maksaa taio edes mitä he myyvät, ennen kuin ovat saaneet lukea paperista 20 minuuttia jotakin valmiiksikirjoitettua, ulkoa opeteltavaa litaniaa. Ja loppuhuipennuksena mikään ei maksa mitään, saat vuoden lehdet ilmaiseksi, kunhan vaan maksat tämän nimellisen 65 euron posti- ja käsittelymaksun. Tai jotain saman tyylin paskaa. Voisi ekassa lauseessa sanoa, että "pakkomyyn Glorian koti-lehteä 65 euron hintaan, kiinnostaako?" Siihen olisi helppo vaan sanoa, että ei todellakaan.
 

Yhteistyössä