taas uusi "vanhus" kuumeilee

pyrstötähti
Pyrstötähdeltä tuolta toiselta planeetalta eli yli 40 vee kuumeilijoista, joko liityt pian meidän porukkaan, täytyy oikein kehaista että helmikuun jälkeen kun aloitimme jo 3 meistä on plussannut eli ollaan hiukka keskiarvon edellä. Sinne mahdutte kuumeilemaan jälleen kun ensin vauvat vähän kasvavat. Ihanaa kesää ja hoitakaa hyvin itseännekin, siskot :heart:
 
JÄTTIMÄISET onnittelut kaikille jo nyyttinsä hakeneille sekä myös plussaneille !!!

Olen täällä välillä käynyt aina lukemassa juttujanne mutta jotenkin tuntunut olevan kiirettä sen jälkeen kun olen tässä kesälomaillut ja nyt jo pari viikkoa ä-lomallakin ollut, mutta nyt ajattelin kirjoitella kun taas vaihteeks herätty ajoissa ...

Eli täällä sitä loppusuora häämöttää (38+1) ja vointi alkaa olla melko "raskas". Kaikki on tähän menessä mennyt ihan ok, mitä nyt painoo on tullut jotain 20 kg :ashamed: Ei tämä raskaus kyllä niin "helppo" ole ollut kuin parikyt vuotta sitten .... tai sitten vaan ei muista enää :p
Lutuliini mites sulla ? Meillä kun taisi olla tuo laskettu aika ihan sama ...

Kenzie, eipä paljoa kannata panna painoa "marttyyriäitien" jutuille tuosta kotona/töissä olemisesta. Meilläkin suunniteltu niin että palaan töihin puolen vuoden päästä ja mieheni on loppuajan kotona, eikä meilläkään kyllä jäädä hoitovapaille. Oikeasti tuossa jossain vaiheessa mietein että miten jotkut oikeasti pystyy jäädä sillä kotihoidontuella kolmeks vuodeks kotiin, oliks se jotain 400 ecua lapsilisän kanssa ?! En silti tiedä kestäiskö "hermot" edes olla koko ajan kotona kun en taida sittenkään niin "kotiäitityyppiä" olla :LOL:

Mutta nyt aamukahville ja ihastelemaan tätä ihanaa aurikoista aamua ! Mahtavaa viikon jatkoa kaikille !
 
Hei vaan kaikille käytiin "lellun" kanssa neuvolassa tänään ja uudet strategiset mitat on 59.9 cm ja paino 6.080g. eli sopivasti pulska :D ruoka maittaa ja on alkanut muutenkin ihanasti nukkua öisin. yksi aamu heräsin vasta syötölle klo 5.30 ja sitä ennen söi joskus 23.00 aikaan. tosin tankkaa koko illan sitten siitä 18.00 asti ihan tunnin välein ja sellasta 100- 120 ml kerrallaan että aikasta paljon, mutta hyvä kun uppoo :D äiteeseensä on tainnu tulla :saint: kovasti terkkuja kaikille tasapuolisesti. :wave:
 
Ja kyseessä oli 2 kk tarkastus. Otettiin muuten se rota virus rokotekin lellulle kun sitä on täällä välillä paljon liikkeellä niin vältytään ainakin sitten siltä, kallista lystiä oli vaan mutta mitä sitä ei tekis lasten eteen. :D
 
Kiitokset onnitteluista.

Onnittelu serufiialle!

Kentzielle haluan mainita, että on se kumma kun muut tietävät paremmin mikä toisille käy ja mikä ei, eli tässä sinun tapauksessasi sinun työhönmenosi ja miehesi kotiinjääminen. Me naiset haluamme tasa-arvoa ja sitten kuitenkin itse ollaan pahimmat viholliset itselllemme.

On tämä ihmeellinen tämä äitimyytti, jos nainen "rikkoo" sitä syyllistetään hänet huonoksi äidiksi ja luullaan lapsen olevan lähes heitteillä. Kiesus kun meinaa ihan sapettaa tuollaiset asenteet.

Oma napa: Alkoi juuri viikko 7...eli alussa ollaan ja rauhassa edetään ja ei paljon uskalla tulevaisuutta miettiä. Kovasti tässä mietin, että viitsinkö lähteä yksityiseen ultraan, lomien takia neuvola jo viikon päästä ja siitä sitten 2-3 viikon päästä niskaturvotusultra

Tsemppiä ja hyvää kesän alkua kaikille.
 
Onnea Serufiialle! Et sitten viitsinyt odotella mua synnärille. Itsellä on jaksaminen täysin loppu ja vielä yli viikko edessä, kun ei ole mitään isompia fyysisiä ongelmia niin eivät ota edes tarkistukseen. Sekään ei nykyään riitä, että kokoarvio oli jo 5 vko sitten 3,1 kg. Toteavat vaan, että toihan on jo viides, kyllä se sieltä mahtuu. joo, kiitti vaan.

kriisi + typsy 40+5
 
Tuupe tuhisee nyt sängyssään onnellisena ja sitä olemme koko perhe. Menin äitipolille 28.5. ja sitä tietä jäin sairaalaan toksemiaoireiden takia seurantaan. Paineet nousivat, päätä särki ja turvotus lisääntyi, joten leikkauspöytä odotti ja nopean operaation jälkeen Tuupe oli maailmassa. Vipisteli ja tärisi sinisenä eikä heti huutanut, joten meni lastenosastolle seurantaan, missä sokerit alhaalla, mutta vointi parani nopeasti ja nyt on maailman ihanin, suloisin ja kaunein vaavi. Sain hänet vierihoitoon vasta 3. pnä syntymästä, mutta lastenosastolla hän ehti jo luoda hienon yhteyden isäänsä. Painoa oli 3375 g ja pituus 50 c.

onnellinen lutuliini ja tuupe 8 päivää
 
Meillekin syntyi prinsessa 6.7.. Mittaa pikku neidillä oli 52cm ja 4045g. Samana iltana kotiuduttiin ja tänä aamuna käytiin lastenpolilla lääkärissä. Kaikki on mitä parhaimmin, kun maitokin nousi jo illalla ja typy lutkii sitä komppanian edestä )melkein päässyt jo lähtöpainoonsa takaisin=.
 
Isot onnittelut kriisille ja perheelle! :flower: Mukavaa kun tulee vielä lisää tyttöjä pinoon :D nyt onkin ollut enempi poikavoittoista :) vaikka sama se kun vaan voi hyvin :flower: hauska aina kuulla kun vauvoja syntyy :wave: sinullakin nyt mukavan kokonen tytsy :heart: meillä Ellinora on jo sen 6 kg ylittäny 2kk tarkastuksessa, saas nähä kuinka on 3kk kohalla, ruoka myös maistuu :D
 
Karpalo-67 ja perheelle :heart: :flower: :D ihana tyttö varmasti! vaikka kaikki vauvathan on! nopeasti kotiuduitte. varmasti mukavaa olla kotona :heart: täältä tyttö ja poika lähettää vauvalle myös terkut!
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille ja niille, jotka ovat viimeaikoina plussailleet! Ja kaikille yrittäjille myös onnea. :flower: Olen käynyt välillä lukemassa viestejänne, mutten ole jaksanut keskittyä oikein mihinkään. Sama vanha virsi jatkuu... Miehen kanssa edelleenkin pieniä kriisinpoikasia, tai ei nyt ihan niin pieniäkään. Kuulin tässä hiljattain yhden puhelinkeskustelun, jossa hän kaverilleen sanoi, että haluaisi lähteä tästä lopullisesti, mutta kun hänellä ei ole rahaa eikä rohkeutta! Ja kun tuo on vielä raskaanakin! :'( Silloin ajattelin, että painukoot vaikka mihin, pärjään lasten kanssa keskenään. Seuraavana päivänä hän oli niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Ihan kuin minä olisin häntä loukannut. :eek: Sitten pyysin häntä keskustelemaan ja ihme kyllä suostui! Suurimmaksi osaksi minä puhuin ja hän kuunteli. Jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen päästiin ja päätettiin jatkaa eteenpäin. Tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta nyt ainakin ollaan sovussa ja eletään ns. lähes normaalia perhe-elämää.

Vauvaa odotellaan jo kuumeisesti. Laitoin eilen hoitopöydän valmiiksi. Pesin kaikki äitiyspakkauksen vaatteet, silitin ne ja laitoin valmiiksi hoitopöydän laatikoihin. Sitten laitoin äitiyspakkauksen kopan ensisängyksi. Muuta en sitten vielä ole hankkinutkaan. Ehtiihän tässä vielä.

Kesäloma alkaa lähestyä loppuaan ja siitä jatkuu äitiysloma. :flower: Minä ainakin olen saanut aikani kulumaan hyvin kotona. Olinhan sairaslomalla jo toista kuukautta ennen kesälomaa. Yhtään en ole töihin kaivannut. :LOL: Kävin viemässä kerran sairaslomatodistuksen ja näin työkavereiden nyrpeät ilmeet ja sillä hetkellä olin onnellinen, ettei tarvitse hetkeen aikaan mennä töihin. Aion nauttia kotona vauvan kanssa olosta! :heart: Mies oli kyllä sitä mieltä, että minä menen töihin huhtikuun puolenvälin jälkeen ja hän hoitaa vauvaa, kun on aina vuorokauden töissä ja sitten on kolme päivää vapaata. :eek:

Eilen puhuttiin miehen kanssa asioista. Kyselin miltä hänestä tuntuu, kun vauvan tulo alkaa kohta olla ajankohtainen. Kyselin pelottaako tai askarruttaako joku siinä. Ei kuulemma pelota eikä askarruta. On kuulemma kiva, kun vauva tulee taloon. Sanoi, että jos se jotain muuttaa, niin toivottavasti postitiiviseen suuntaan. :heart: Kyselin myös, kaipaako hän jotain muuta "vipinää" elämäänsä, kun välillä tuntuu, etten kiinnosta häntä? Siihen vastaus oli, että jos kaipaisi, niin silloin täytyisi olla poikamies. :LOL: Eikä hän halua sitä. Ja sanoi olevansa tyytyväinen meidän elämään, eikä kaipaa mitään ihmeellisyyksiä tähän lisäksi.
Harmi vaan, ettei se aina osaa puhua asioista. Jos osaisi, niin olisi monta riitaa ja väärinkäsitystä vältetty. Se olen aina minä, joka aloittaa keskustelut.

Onneksi kuitenkin nyt kaikki tuntuu olevan kunnossa ja vauva voi tulla koska tahansa. Minä olen nyt voinut aika hyvin. Yölläkin pääsen kääntymään kyljeltä toiselle aika hyvin. Vessaan herään ainakin kerran yössä, mutta se kuuluu asiaan. Iltaisin on vielä sellaista levottomuutta, kun käy sohvalle katsomaan telkkaria. Jalat alkaa olla levottomat, eikä oikein pysty missään asennossa olemaan, mutta eiköhän sekin helpota.

Tässä oli taas näitä kuulumisia! Rouva Pikkumyylle erityis terveiset. Olet usein ajatuksissani. :hug: Ehkä minäkin ensi kerralla kirjoitan vain mukavia asioita. Ei kenestäkään ole varmaan kivaa lukea onnensa keskellä toisen murheita, tai jos itsellä on murheita, niin ei toisten murheet jaksa kiinnostaa.

Aurinkoista kesää kaikille toivottaa Ullukka! :hug:
 
...IHANAA miten vauvoja on nyt tullut tähän pinoon ja tyttöenemmistö taitaa olla...
:hug:
Minä olen helmivauvojen kerhoon addiktoitunut...äidit ovat paljon nuorempia, mutta ihanaa on samanikäisten vauvojen kehitystä seurata ja tapaamisiakin meillä on ja tälläinen vanhempikin sulautuu hyvin joukkoon....
Mitja on aivan hurmaava pieni vekkuli, aurinkoinen hymypoika. Hymy on aina herkässä ja isot naurutkin tulevat helposti.

Mitjan mitat 4 kk ja 1 viikkoa neuvolassa olivat:

pituus: 65,5 cm
paino: 6850 g
pää: 42 cm

Hyvin on painoa tullut, mutta Ellinoora taitaa olla ihan perässä jo.....

Päivitin juuri profiilin ihan tuoreen kuvan Mitjasta....Laitatteko profiilin vauvojenne kuvia!
 
Ihana pikkupoika vauveli on Mitja :heart: Laitan ellinorasta kuvia kohta,siis uusia. kovasti tullaan perässä tänään oli tasan 3kk neuvola ja neitin mitat: pituus 60,5 cm, paino 6725 g ja päänympärys 39,5 cm. Paino menee vähän yläkäyrällä (heh ne naiset!) ja ruoka maistuu vaihdetaan just 2 naniin kun syö niin tiuhaan iltasin ja paljon. nukkuu ihanasti koko yöt n. klo 22.30 ja herää klo 06.00 syömään. saa mammakin nukkua. ei ollut näin helppoa pojan kanssa kyllä on sisarukset erilaisia. tyttö säälii kait vähän vanhempaa äitiä :LOL: Mites muitten vauveleitten kuvia ja mittoja? laittakaa ihmeessä on kiva kattella :) Ihania kesäterkkuja kaikille ja toivotaan parempia kelejä :wave:
 
Tässä on ollut niin kiirettä pullojen, tuttien, vaippojen ja muun kanssa, etten ole ehtinyt selvitellä kuvan laittoa profiiliin. Ei heti onnistunut, joten luovutin. Meillä syödään vielä pari kertaa yössä ja mun on pakko ottaa paritkin päiväunet, jotta selviän täysjärkisenä tästä pyörityksestä. Tuupe on aivan ihana ja kasvaa hurjaa vauhtia. Tiistaina mennään moikkaamaan neuvolan tätejä 1 kk iässä.

lutuliini ja tuupe melkein 1 kk
 
Tervehdys kaikille! Poika syntyi 13 päivää etuajassa, eli siis 10.7. klo 16.50. Oli syntyessään 51 cm pitkä ja painoi 4050g. Olin nukkunut koko yön huonosti, kun tuntui supistelevän väli vähästä. Aamulla tuli supistuksia puolen tunnin välein ja soitin jo päivystykseen, tarvitseeko käydä näyttäytymässä. Ei tarvinnut! Odotellaan vaan supistusten tihentymistä ja lapsiveden menoa. Soitin synnytyspäivystykseen klo 14.34 ja kerroin, että supistuksia tulee 6minuutin välein ja on kovin kivuliaita |O Ei mitään kiirettä! Ole kotona vaan, kun on vielä viikkoja senverran vähän, 38+1, että saattaa vielä loppua kokonaan. Ota panadolia kipuun.
Kärvistelin vielä reilut puoli tuntia kotona, kun tytär ja mies tulivat, niin sitten lähdimme Nokialta kohti Taysia. Matkalla ehti supistaa ainakin kuusi kertaa ja kaikki liikennevalot oli punaisella :LOL: Siinä kohtaa ei paljon naurattanut. Päästiin viimein sairaalaan ja menin suoraan synnytyspäivystykseen. En ollut käynyt ilmoittautumassa ja siispä takaisin ilmoittautumisluukulle. Vihdoin pääsin tutkittavaksi. Kätilö pyysi sängylle, jotta tutkii tilanteen. Taisi tulla vähän kiire, kun sanoi, että kohdunsuu on 5cm auki. Hän ottaa pienen käyrän vauvan sydämensykkeistä ja kirjaa koneelle muutaman asian ja lähdetään synnytyssaliin. Vaihdoin vaatteet ja sitten mentiin. Pyysin kipulääkettä, kun supistuksia tuli ihan jatkuvasti :'( Vartti meni, enkä ollut saanut kipulääkettä, kun hoitaja ei päässyt käsiksi tietoihini. Toinen kätilö käsitteli samaan aikaan tietoja. Kun sitten vihdoin kone aukesi, niin kätilö sanoi, että käy sängylle hän tutkii tilanteen. Kohdunsuu oli täysin auki, eikä kipulääkettä enää voinut antaa. Kätilön tutkiessa meni sitten lapsivesi. Supistukset loppui samantien. Muutama vaimea supistus ja oli pakko ponnistaa. Ponnistusvaihe kesti 10min ja sitten oli poika vatsalla. Mentiin synnytyssaliin 16.25 ja poika syntyi 16.50. Ei tarvinnut kovin kauaa "rehkiä". Itku siinä pääsi molemmilta, mieheltä sekä minulta. Ei voi olla mahtavampaa tunnetta, kun vauva päästää ensimmäisen parkaisun. Tai poika kyllä huusi suoraa huutoa. :heart:
Lapsivesi oli vihreää ja poika oli ehtinyt hörpätä sitä ennen syntymistä. Siitä sitten lähti tulehdusarvo nousuun. Kun vesi on vihreää, otetaan heti tulehdusarvot tarkkailuun. Nokialaisena pojan olisi pitänyt tietää, ettei saa juoda vettä, jossa on omaa tai toisen kakkaa, mutta poika on senverran pieni, ettei ihan ymmärtänyt, eikä oikein tainnut olla kuulolla Nokian vesikriisin aikaan. Sokerikin oli alle normaalirajan. Ne sitten nostettiin juottamalla maitoa, jotta päästiin omalle osastolle. Sokereita tarkkailtiin muutama päivä ja ne normalisoitui. Eikä niistä löytynyt mitään. Tulehdusarvo nousi ensin 0,5-33,5 ja sitten vielä 43,9. Poika siirrettiin seuraavana päivänä lastenosastolle ja siellä laitettiin tiputukseen. Kädessä oli kanyyli, josta meni antibioottia suoraan suoneen. Toinen 2 ja toinen 3 kertaa vuorokaudessa. Kävin sitten 3 tunnin välein hoitamassa ja syöttämässä poikaa osastolta toiselle. Tulehdusarvo laski ensin 18 ja sitten 9.7. Eli se oli sitten jo normaali. Minä pääsin sairaalasta kotiin sunnuntaina ja sitten kävin kotoa käsin 3 tunnin välein sairaalassa aamu 9 ja ilta 9 välillä. Yöt hän oli hoitajien hoidettavana. Ja kaikki meni hyvin. :flower: Poika pääsi kotiin tiistai-iltana, kun viimeinen antibiootti meni klo 18 illalla. Hyvin nukkui ensimmäisen yön. Kävi illalla klo 23 paikkeilla nukkumaan ja heräsi syömään 2.50 ja sitten seuraavan kerran 6.30. Ja sitten taas 10.30. Nyt on päivällä ollut vähän pitempään hereillä, kun ei oikein malta kerralla syödä kunnolla, niin tarvitsee puolentoista tunnin välein evästä. Mutta, kun kotona ollaan ja aikaa on, niin mikäs siinä. On se kyllä ihanaa, tulla äidiksi vielä tässä iässä. Sitä osaa arvostaa enemmän, kun on jo elettyä elämää takana, eikä se ole itsestään selvä, että saa lapsia. Lapsia ei tehdä, vaan ne on jumalan lahja.
Kaikille vauvan saaneille, odottajille, yrittäjille ja haaveilijoille iso halaus :hug:
Toivottaa Ullukka ja poika
 

Yhteistyössä