Taas täytyy lähteä töihin ja yks tyyppi ei siedä minua ja näyttää sen joka käänteessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
koko ajan se huomauttelee mulle, mitä olen tehnyt väärin ja missä kohtaa virheitä on tullut, vaikka näen sen ilman huomauttamistakin.

Toki kritiikkiä saa, ja pitääkin antaa, mutta se tyyli millä sen esittää!!!!

Otan kohta yhteyttä esimieheen, haastattelen ensin vaivihkaa muita työkavereita, koska minusta todellakin tuntuu siltä, että tämä tyyppi kohtelee minua eri tavalla mitä muita. Ihan sama mitä suustani päästän, tämä tyyppi heittää heti jonkun tosi alentavasävyisen piikin siihen ja kääntää asian negatiiviseksi ja saa minut huonoon valoon, en ole ainakaan huomannut, että se tekis sitä muille. :(

ikävä sinänsä, että kun se tyyppi on tosiaan esimiehen "lemmikki" niin varmaan minun sanoja ei oteta todesta.
Oman kokemukseni mukaan tuo ylittää työpaikkakiusaamisen kriteerit.

Minusta asiaasi ei aja se, että selän takana "vaivihkaa" kyselet muilta työntekijöiltä mitään.

Olet varmaan jo koittanut suoraa taktiikkaa? Sanoa tälle ihmiselle, että hänen tapansa tuntuu kenkulta ja voisiko hän antaa kritiikin vähän ystävällisemmin. Jos tämä ei auta, sitten esimieheen yhteyttä.

Pahinta mitä voit tehdä on "selän takaa vaivihkaa" ruveta kyselemään että eikö ookin tosi inhottava ihminen toi Pirjo. 100% varmuudella joku käy Pirjolle kertomassa että puhut hänen selän takanaan "paskaa", ja jos Pirjo on pomon lemmikki niin tuo napauttaa sun omille nilkoille.

Jos hän on sua kohtaan asiaton, niin mitä väliä onko muille samanlainen vai ainoastaan sulle? ENSIN sanot Pirjolle että voitko lopettaa. Jos ei lopu, menet pomon puheille. Ei mitään kuiskutteluja muiden kanssa.

Ei työpaikkakiusaaminen ole sen vakavampi tai vähäisempi juttu sen mukaan kiusaako vaan sua vai jotakuta muutakin. Siksi ei oo mitään tarvetta järjestää mitään gallupkyselyä ensin. Tosin kiusaamista se ei ole jos hän huomauttaa oikeasta virheestä mutta sun mielestä väärällä tyylillä, jos et ite ensin ole sanonu että tuo on sinusta asiatonta.

Minustakin on outoa mennä itse kuiskuttelemaan toisen selän takana muille jos itse väittää toisia kiusaamisesta.
Törkeämpää kiusaamistahan se on jos kiusaa vaan sua. eihän se ole edes kiusaamista jos sen tyyli on töksäyttää kaikille.
Mitä tarkoitat että alat pitää hänestä galluppeja muille työntekijöille?

Että oikein kokemusta mikä kaikki täyttää työpaikkakiusaamisen kriteerit.

Jos monessakin paikassa "joutuu kiusatuksi" niin olisko sitten jo syytä vilkaista peiliinkin?

Jos rohkeutta riittää, niin sano tuo suoraan sille työkaverillesi. Voit olla varma, että se on paras ja tehokkain tapa toimia. Kysyt ihan asiallisesti ja ystävällisesti (ei nöyristellä tarvi), että miksi hän on niin töykeä. Useimmat kuvittelee, ettei oma paskamainen käytös näy ulospäin ja niitä alkaa hävettään se, kun siitä sanoo suoraan.

Yhteistyössä