Taas sama show...nukuttamisesta!=(=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt kantelemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt kantelemaan

Vieras
Meillä n.puol vuotias pojanpallero,jonka nukkumisrituaalit on ihan KAMALAT!! Joka ikiselle uniajalle samat hommat ja samat huudot. Oli sitten päikkärit tahi yöunet. Oi niitä joilla lapsi nukahtaa itsekseen sänkyyn..

Eli siis juttu on tämä: Lasta pitää kantaa sylissä, mutta ei liian makuuasennossa mahd.pystyssä ympäri ämpäri makuuhuonetta ja olohuonetta. Pullon jos sattuu yhtään väärällä hetkellä yrittään laittaa suuhun nousee semmonen meteli että. Ja kun pullo on suussa yrittää päätä käännellä joka puolelle... Yksin jos laittaa unirätin kanssa sänkyyn ei puhettakaan että alkaisi nukkumaan. Aikansa äheltää ja sitten on mahallaan ja kauhea huuto kun ei osaa mennä takas selälleen. Ja huuto siitäkin syystä kun niskat väsyy=(

Alkaa oleen maamolla ja paapolla voimat loppu ton kans. Ja ku sen syöttämisen aikana poitsua kannettava koko ajan ei auta pysähtyä. Mun käsivoimat ei enää riitä kun poitsu painaa sen 10kg. PÄivisn kun mies töissä ihan tuskan takana nukuttaminen.hiki virtaa jne jne.. joskus tulee itkukin että NUKU JO HYVÄ JUMALA! ok..myöönnän oma vika kun opetettu nukahtaan syliin, mutta sanokaas hyvöt ihmiset miten päässä eroon tästä. Vauva kasvaa koko ajan joten en itse jaksa enää ollenkaan heijalla nukkumaan vauvaa. Joko vois pientä "unikoulua" pitää eli laittaa sänkyyn ja antaa esmes 10min itkeä siellä ennenku ottaa syliin? Tästä ei nimittäin tule mitään. pienempänä nukahti yksikseen sänkyyn mutta ei enää. miten tämä saadaan muutettua..neuvolassa sanovat että "laita vain sänkyyn kyllä se nukahtaa", no ei nukahda. Eikä viitsisi kovin pitkään yksikseenkään huudattaa. just tuon takia kun ei selältä mahalleen onnistu kääntymään vielä..

Samalla voisinkin kysyä milloin yleensä aletaan kääntymään ns.toisinpäin eli selältä mahalleen. Toisinpäin ollaan kääntyilty jo 4kk saakka mutta siihen se on jäänytkin. Alkaa jo huolestuttaan. Joku täti meinas neuvolassa että yleensä pari viikkoa kääntyilee yhteen suuntaan ja sitten toiseen., mutta kun meillä on kääntyilty jo 2kk eikä vieläkään edes yritä toiseen suuntaan..

Olipas taas vuodatusta mutta oikeesti nyt apu on tarpeen. Ja kaikenlaiset VINKIT ennenkaikkea! Jos joku osais auttaa yhtään niin laita vastausta, KIITOS!

terv.epätoivoinen äiti

meillä oli pojan kanssa ihan samat ongelmat nukahtamisen kanssa, kuin teillä. Yksi ilta vain päätettiin, että kantamiset ja hytkyttämiset loppuvat. Herra oli silloin 5 kk. Ensimmäisen illan huusi, toisena vähän vähemmän ja kolmantena ei juuri ollenkaan. Vaikka kuinka äidin sydäntä särkee niin ei saa antaa lapselle periksi, että ottaa sängystä syliin, vaan koittaa lohduttaa sänkyyn päin jos lohduttaa pitää. Meillä nykyään illalla nukahtaminen sujuu jo ihan hyvin. Korkeintaan hetken pitää pyllystä heiluttaa ja pinnojen välistä vähän kättä pitää pojan lähellä. Sinne nukahtaa:) AIkansa se ottaa, että lapsi siihen oppii, mutta nyt olisi mielestäni teidän aika pitää vähän unikoulua, koska kohta olette vielä enemmän ongelmissa lapsen nukkumisen kanssa jos sille ei tee nyt loppua. Voimia teille!

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt kantelemaan:
Joko vois pientä "unikoulua" pitää eli laittaa sänkyyn ja antaa esmes 10min itkeä siellä ennenku ottaa syliin? Tästä ei nimittäin tule mitään. pienempänä nukahti yksikseen sänkyyn mutta ei enää. miten tämä saadaan muutettua..neuvolassa sanovat että "laita vain sänkyyn kyllä se nukahtaa", no ei nukahda. Eikä viitsisi kovin pitkään yksikseenkään huudattaa. just tuon takia kun ei selältä mahalleen onnistu kääntymään vielä..

Kuinka monta viikkoa se pentu on valveilla putkeen? Unikoulu, unikoulu, unikoulu. Minun puolestani kantakaa vaikka armeijaan asti. Oma on päätöksenne.

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Nukahtaisko sitteriin jos sitä kiikuttais edes takas? Meillä kans 6kk ikäinen tyttö ja nukahtaa syliin(ei tartte liikkua), mut myös sitteriin.

Saattais ollakki että nukahtais mutta herää viimestään sänkyyn nostettaessa ja taas samat heijailut. Jos esmes nukahtaa kaukaloon autossa vaikka olis rättiväsynyt ja nukkunut vain esim 2min kun nostetaan sänkyyn kotona alkaa semmonen huuto että. Nytkin mies tuossa ympärillä kävelee vauva toisessa käsivarressa ja tuttipullo toisessa. Miun voimat ei jaksa yhdellä kädellä kantaa vauvaa.. Nolottaa kun aina nukutukset on miehellä kun on kotona. Päivisn yritän kovasti nukuttaa vaunuihin että ei tarttis kannella.

Alkuperäinen kirjoittaja oma rauha lapselle :
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt kantelemaan:
Joko vois pientä "unikoulua" pitää eli laittaa sänkyyn ja antaa esmes 10min itkeä siellä ennenku ottaa syliin? Tästä ei nimittäin tule mitään. pienempänä nukahti yksikseen sänkyyn mutta ei enää. miten tämä saadaan muutettua..neuvolassa sanovat että "laita vain sänkyyn kyllä se nukahtaa", no ei nukahda. Eikä viitsisi kovin pitkään yksikseenkään huudattaa. just tuon takia kun ei selältä mahalleen onnistu kääntymään vielä..

Kuinka monta viikkoa se pentu on valveilla putkeen? Unikoulu, unikoulu, unikoulu. Minun puolestani kantakaa vaikka armeijaan asti. Oma on päätöksenne.

Ainiin...ASIALLISIA VASTAUKSIA KIITOS!

meilllä kaikki nukkuneet sinne 7-10kk vaunuissa. Saanut myös tuntikausia nukuttaa joten ei puhettakaan että pinnasänkyyn olisi saanut nukahtamaan. T. kuuden äiti jonka nuorin nukkuu nytkin vaunuissa

meillä kans sama ongelma ollu ihan pienestä pitäen. ja kuulema itekin olin samanlainen ollut pienenä. äitini käskikin meidän hommata sellaisen keinuvan "kehdon", ollut kuulema samantapainen silloin mullakin pienenä.meillä ainakin auttanut vaikka saahan tuota kumminkin jokusen aika aina heilutella ja laulella ennen ku nukahtaa mut ei väsy samallalailla ite ku siinä kantelussa =)

meillä syötiin yölläkin lapsen tahtisesti tissiä 1v 6kk sitten kun lopetettiin yötissi niin 3kk silti öisin heräili huutaa! ja aamuherätykset siirtyi klo 5.30.

joten minun näkökulmasta puoli vuotta on lyhyt aika!

ei voi olla kaksi aikuista ihmistä niin loppu!

mä olin yksin.

toki vauva oppii että hänen tarpeitaan ei huomioida/täytetä kun tarpeeksi huudattaa,mutta onko se lapsen edun mukaista?? ei minusta.

ja minun lapseni jäi yksin nukahtaa kun oli siihen itse valmis mikä tapahtui n.2v 6kk iässä,sen jälkeen on jäänyt nukkuu joka ilta(paitsi isiltä tullessaan,ku isikin on viim 6kk tajunnut hoitaa lastaan joskus edes). kantaa ei tarvitse mutta kokee turvattomuutta jos jätetään yksin huutaa,se on vielä pieni!

noooo.... mun neuvo on se, että opetatte lapsen rauhoittumaan omaan sänkyyn =) eli siis laitatte sinne kun on syönyt, ja on väsynyt, sitten vaan rätti naamalle ja taputtelette pepulle, kunnes nukahtaa =) jos tulee oikein kova meteli, ota hetkeksi syliin ja kun huuto rauhoittuu, niin takasin sänkyyn =) muutama ilta tiukkaa työtä, niin alkaa kummasti rauhoittua.. tähän voi lisätä jonkun rauhallisen nukkumislauseen, meillä ollut käytössä aa,aa, nyt nukutaan... mutta siis kyllähän väsynyt lapsi nukahtaa, jossain vaiheessa, aikansa se vie ja se aika voi olla vaikka kaksi tuntia, mutta nukahtaa! ja kun on nukahtanut omaan sänkyyn, niin yölläkin kun herää, osaa helpommin opetella rauhoittamaan itsensä uudestaan uneen! tiukkuutta ja jämäkkyyttä teille =)

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
meillä syötiin yölläkin lapsen tahtisesti tissiä 1v 6kk sitten kun lopetettiin yötissi niin 3kk silti öisin heräili huutaa! ja aamuherätykset siirtyi klo 5.30.

joten minun näkökulmasta puoli vuotta on lyhyt aika!

ei voi olla kaksi aikuista ihmistä niin loppu!

mä olin yksin.

toki vauva oppii että hänen tarpeitaan ei huomioida/täytetä kun tarpeeksi huudattaa,mutta onko se lapsen edun mukaista?? ei minusta.

ja minun lapseni jäi yksin nukahtaa kun oli siihen itse valmis mikä tapahtui n.2v 6kk iässä,sen jälkeen on jäänyt nukkuu joka ilta(paitsi isiltä tullessaan,ku isikin on viim 6kk tajunnut hoitaa lastaan joskus edes). kantaa ei tarvitse mutta kokee turvattomuutta jos jätetään yksin huutaa,se on vielä pieni!

Kyllä kaksikin ihmistä voi väsyä ainaiseen kanteluun. Hyvä sinulle että olet yksin jaksanut *ojentaa kruunun*. Mutta kuten tuolla joku aijemmin sanoikin, homma vain vaikeutuu mitä vanhemmaksi lapsi tulee. Ja minäkin voisin "arvostella" tuota että lapsi on mielestäni aika vanha 2v6kk kun vasta itsekseen nukahtaa..
Mutta kukin taaplaa tyylillään. Pyysin siis vinkkejä en arvosteluja kasvatustaidoistamme!

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
tikkuutta ja jämäkkyyttä!!! 6kk on vauva!!! voi helvatta.ei pitäisi lapsia tehä jos kahestaan ei jaksa edes vauva aikaa

vauva ja vauva, kyllä, mutta ei se tarkoita, että senkään ikäinen voi täysin määräillä ja terrorisoida aikuisia, tai minun mielestä asia on näin =) kasvatustyö alkaa pienin askelin ihan pienestä asti =)

Nyt vain se vauveli sinne sänkyyn. Enempiä kikkakakkosia ei kannata yrittää, sillä mitä hyötyä on siirtyä kierteestä toiseen. Eli pieni nukahtaa kyllä, kun viette sen sänkyyn, ja käyt vaikka joka kerta kääntämässä takaisin selälleen, kun toinen kääntyy mahalleen. Vaikka sata kertaa illassa, mutta sängystä ei saa pois ottaa. Se ottaa aikansa tänään, mutta jo huomenna lyhyemmän ajan. Ja ylihuomenna taas vähemmän. Ja huutaahan se, mutta ei se haittaa. Mutta loppuu se tällä keinolla, sen lupaan.

minä ja 3: Onko sisälukutaidoissasi vikaa vai missä mättää??Pyysin niitä vinkkejä en arvostelujasi , kiitosta vain. Nyt en enää jaksa sinulle vastailla..jos tulisi niitä fiksujakin vastauksia lisää.

kunnes toteutin unikoulua. Annoin huutaa sängyssä itsekseen. Menin rauhoittelemaan ja laitoin selälleen, pyörähti takaisin tietysti mahalleen ja huuusiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!! Kamalaa oli mutta kannatti. Huusi ensimmäisenä iltana pitkään, mutta jo toisena iltana oli huomattavasti rauhallisempi nukkumaan meno. Otin välillä tietysti syliini ja määrätietoisesti päätin että nyt nukahdetaan omaan sänkyyn. Kuuntelin koko ajan huutoa oven takana. Sydän verellä huudatin, mutta kun ihan hysteeriseksi meni rauhoitin sylissä ja takaisin sänkyyn. Ei se vauva koko yötä huuda.
Päiväunet meillä nukutaan vaunuissa. Nukkuisiko teilläkin vaunuissa?

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen kävijä:
meillä oli pojan kanssa ihan samat ongelmat nukahtamisen kanssa, kuin teillä. Yksi ilta vain päätettiin, että kantamiset ja hytkyttämiset loppuvat. Herra oli silloin 5 kk. Ensimmäisen illan huusi, toisena vähän vähemmän ja kolmantena ei juuri ollenkaan. Vaikka kuinka äidin sydäntä särkee niin ei saa antaa lapselle periksi, että ottaa sängystä syliin, vaan koittaa lohduttaa sänkyyn päin jos lohduttaa pitää. Meillä nykyään illalla nukahtaminen sujuu jo ihan hyvin. Korkeintaan hetken pitää pyllystä heiluttaa ja pinnojen välistä vähän kättä pitää pojan lähellä. Sinne nukahtaa:) AIkansa se ottaa, että lapsi siihen oppii, mutta nyt olisi mielestäni teidän aika pitää vähän unikoulua, koska kohta olette vielä enemmän ongelmissa lapsen nukkumisen kanssa jos sille ei tee nyt loppua. Voimia teille!

Voi ei :(. Kyllähän se lapsi oppii, että jos huutoon/hätään ei vastata, niin ei kannata huutaa. Kyllä se parissa päivässä varmasti loppuu. Lapsi ei itke turhaa ja varsinkin noin pieni tarvii vanhempien läheisyyttä ja turvaa!

Meillä homma alkoi helpottaa sillä kun poika oli tarpeeksi väsynyt, niin vietiin omaan sänkyyn ja nukutettiin sinne. Toki siinä pari iltaa pyörittiin, huudettiin ja itkettiin, mutta nykyään saadaan poika nukkumaan suoraan sänkyynsä ilman kanteluita. Toki edelleen seisotaan pojan sängyn vieressä kunnes nukahtaa, mutta näin mennään ja helpottaa pikkuhiljaa.

älytöntä en toki tarkoita että pitäisi kantaa! mutta ei mikään unikoulu ole vauvoille! niin minua toki saa arvostella siitä kun olen tinkinyt omista mukavuuksistani lapsen tähden. kuule minun exäni mukaan edes yksin ei voi väsyä,voi kyllä. mutta kun on kaksi huolehtimassa niin 6kk on todella lyhyt aika.

niin minun vinkkini on se että odottakaa unikoulun kanssa! puolivuotiaski tosiaan varmaan oppii aikansa huudettua ettei vanhemmat tule,mutta ei ymmärrä miksi ei. joten minusta lapsen kannalta ei todellakaan unikoulua! se on VAUVA!! vielä.

Meillä kans puolenvuoden ikäinen tyttö.Nukuttaminen ollut aina vaikeaa mutta nyt jo toisinaan rauhottuu helposti mut monesti vielä kauheaa huutoa ja vääntöä ennen unta!!
Vaunuihin nukahtaa kun niitä heijjaa kovalla vauhdilla tai nytkyttelee,millon mitenkin..
Ei puhettakaan että nukahtaisi sänkyyn...ehei millään.
nyt on kuitenkin lähipäivinä tarkoitus alkaa nukuttamaan sänkyyn koska vaunuista tippuu pian..saa nähdä miten käy.luulen,että siihen menee montamontamonta iltaa/yötä.Tuolla typyllä on luonnetta siunattu ihan älyttömästi!
Olen itsekkin välillä aika poikki tytön kanssa ja yötkin risaisia usein.
Voimia teille mielettömästi!!Koittakaa jaksaa!!

niin toki voi sillein ku tässä edellä että ovat siinä sängyn lähellä ja ehkä jollain tapaa koskettaa. tms. muttas ei todellakaan mitään unikoului! eli vauvan jättämistä yksin huutaa.mutta jos lapsi ei möisin hirveän usein heräile niin on kyllä ihmeellistä jos 2aikuista ei jaksa pistää vauvan tarpeita omien edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3:
niin tietysti mitä väliä sillä on mitä vauva tuntee!!!

Vauva tuntee väsymystä, vanhempien velvollisuus on opettaa hänet nukkumaan. Siten vanhemmat viestittävät vauvalle, että he tietävät miten pitää menetellä ja se taas lisää vauvan turvallisuuden tunnetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3:
niin tietysti mitä väliä sillä on mitä vauva tuntee!!!

Vauva tuntee väsymystä, vanhempien velvollisuus on opettaa hänet nukkumaan. Siten vanhemmat viestittävät vauvalle, että he tietävät miten pitää menetellä ja se taas lisää vauvan turvallisuuden tunnetta.

amen to that!! kiva että joku on nukkumisasiossa mun kanssa samaa mieltä =)

Yhteistyössä