Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Missä itsesuojeluvais to (vierailija):
KYllä sun kannattaisi lukea alkuperäinen linkki, koska ketju selkeesti koskee tuota tapausta. Kaksplussa on kuitenkin saanut mainetta ja on yleisesti ihmisten tiedossa, joten kannattaa aina olla varoivainen mitä kirjoittaa, kun näinkin henkilökohtaisia asioita räävitään kuten jonkun henkilön raiskaus. Minusta yksityiskohtaisuuksilla ei ole mitään väliä. On aivan irrelevanttia onko nainen tullut juuri hetki sitten töistä vai onko herännyt kesken unien vai onko jopa valvonut kokoajan tuohon klo 2 asti yöllä ennen koiran ulkoilutusta. Raiskauksen takia sillä ei ole mitään merkitystä. EI myöskään sillä onko puisto pimeä vai ei vai onko puisto täysin nurkan takana vai onko se 300m päässä. Vai onko sinusta tuolla jotain merkitystä naisen toimiin?
Kyllä luinkin. En silti räävi tätä tapausta, kuten jo sanoinkin (lue viestini), eikä sillä todellakaan ole merkitystä mitkä olivat olosuhteet tämän naisen kohdalla. Siitä vain kirjoitin yhteen viestiin, että umpihumalainen on helppo uhri, koska ei pysty arvioimaan tilannetta, eikä omaa toimintaansa, mutta enhän siis tiedä tästä tapauksesta. Eikä se oikeuta rikoksen tekemiseen, mutta kuten jokainen varmasti tietää, uhkaavista tilanteista selviää paremmin selvinpäin. Enkä missään vaiheessa ole sanonut että tämä tai kukaan muukaan olisi tehnyt mitään väärin. Paitsi tietysti rikoksen tekijä.
Nämä on mielestäni ihan yleistä asiaa, enkä mielestäni ole sanonut pahaa sanaa tästä tai muistakaan uhrista. Yleisellä tasolla voi hyvin puhua siitä, miten joissain tapauksissa on mahdollista minimoida riskejä. Miksi liikennesäännöistä puhuminen ei ole törkeää, jos joku on ajanut punaisia päin jonkun päälle? Tietenkin syypää on yliajaja, mutta kyllä jalankulkijankin velvollisuus on havainnoida. Sen sijaan olen monesti korostanut sitä, että a) puhun yleisellä tasolla, en tästä tapauksesta, b) tekijä on AINA syypää, sekä c) pahoitellut tapahtunutta kaikille asianosaisille. En kyllä ymmärrä miksi minä nyt olen tämän keskustelupalstan kirjoittajista se kaikkein törkein.