Taas raiskattu :( Olis vähän kysyttävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031211285676_uu.shtml

Heiltä siis, jotka on sitä mieltä että raiskattu itse voi vaikuttaa myös tapahtumiin. Mitä tämän naisen olisi pitänyt tehdä?

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että vika ei todellakaan ole naisessa. Itse vain olen niin varovainen, etten todellakaan lähtisi yksin yöllä mihinkään puistoon. Pissattaisin koiran johonkin kotioven lähelle, jos nyt olisi ihan pakko. Siis että vaikka tulisin vasta tuolloin kotiin.

Juttua lukematta: mä en lähtisi yöllä koiranpennun kanssa ulos. Korkeintaan pissattaisin tossa etupihalla ja jos joku minut kotipihallani raiskaisi niin pakkaisin jo muuttolaatikoita ja muuttaisin pois!

No tuossa tapauksessa ei mitään.

Mutta sitä en ymmärrä, että lähdetään (humalassa) tuntemettoman miehen luokse tai jopa miesporukan! Etenkään ulkomaalaisten.... Koskaan raiskaus ei ole naisen syy, mutta raiskattuna tämä tuskin lohduttaa.

Kamala tapahtuma eikä missään tapauksessa naisen syy :(

MUTTA sitä olen miettinyt että miten tuo mies oli siihen aikaan siellä puistossa?
Odottaako raiskaajat siis koko yön että jos vaikka sattumalta joku nainen tulisi lenkille puistoon ja pääsisi käymään kiinni?
Vai tekeeköhän raiskaajat hetken mielijohteesta tekonsa? Että tämä mies oli puistossa muuten vaan mutta sitten saikin päähänsä tehdä jotain noin hirveää?

Minun itsesuojeluvaistoni ainakin kehottaisi olla menemättä keskellä yötä yksin mihinkään kaupungille. Koiranpentu voi pissata yöllä paperillekin tai sitä voi pissauttaa lähelläkin kotia. Mutta kukin tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Juttua lukematta: mä en lähtisi yöllä koiranpennun kanssa ulos. Korkeintaan pissattaisin tossa etupihalla ja jos joku minut kotipihallani raiskaisi niin pakkaisin jo muuttolaatikoita ja muuttaisin pois!

Jos tuo puisto oli sen naisen "kotipihaa"? Tuskin on oikein lenkille lähtenyt pentukoiran kanssa keskellä yötä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Olla menemättä yöllä ulos

Ja antaa koiranpennun kuseskella sisälle?

Jos vaihtoehtona on koiran kuseminen sisälle tai raiskatuksi tuleminen, niin kumman valitset?

Että tämän naisen olisi pitänyt aavistaa, että tällä reissulla hänet raiskataan?

Riski on pieni, mutta kuitenkin olemassa, ja nyt se riski realisoitui. Luulenpa ettei hän enää öisin ulkoiluta koiraa yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Olla menemättä yöllä ulos

Ja antaa koiranpennun kuseskella sisälle?

Jos vaihtoehtona on koiran kuseminen sisälle tai raiskatuksi tuleminen, niin kumman valitset?

Että tämän naisen olisi pitänyt aavistaa, että tällä reissulla hänet raiskataan?

Riski on pieni, mutta kuitenkin olemassa, ja nyt se riski realisoitui. Luulenpa ettei hän enää öisin ulkoiluta koiraa yksin.

No kyllä kaikkien täyspäisten tulee aina olla tietoisia siitä, että ympärillä on olemassa erilaisia vaaroja! En ymmärrä sellaisia pahvipäitä, jotka tuudittautuvat johonkin ihme höhhöön, ettei mitään voi tapahtua.

Olen aina kantanut mukana pippurisuihketta illalla ja öisin jos oli asiaa ulos. Tämä siis silloin kun majailtiin tiheään asutulla seudulla. Puistoon en olis mennyt yöllä ollenkaan, jossei nyt olis hengenlähtö ollu kyseessä. Sen verta vainoharhanen/pelokas olen. Se oli kyllä hiukka arveluttavaa seutua muutenkin.

Nainen ei tehnyt mitään väärää, raiskaajan vehkeistä vois tehdä toimintakelvottomat :kieh:

Kyllä jokaisella on vastuu omasta turvallisuudesta, ei sitä vastuuta voi sysätä kokonaan muille! On aivan aivotonta sanoa, että joku saa hillua vaikka alasti ympäri pitäjiä ja kukaan ei saa hänelle tehdä mitään...no ei SAA tehdä, se on totta, mutta kun lupaa harvoin kysytään! Järki käteen!

Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Olen aina kantanut mukana pippurisuihketta illalla ja öisin jos oli asiaa ulos. Tämä siis silloin kun majailtiin tiheään asutulla seudulla. Puistoon en olis mennyt yöllä ollenkaan, jossei nyt olis hengenlähtö ollu kyseessä. Sen verta vainoharhanen/pelokas olen. Se oli kyllä hiukka arveluttavaa seutua muutenkin.

Luvallinen vai luvaton pippurisuihke?

Ei nainen tuossa mitään väärää tehnyt. tse kyllä öisin nukun niin etten kahden aikaan ole menossa koiranpentua ulos viemään, joskus on aikuisella koiralla ollut ripuli niin että on herättänyt yöllä. Silloin en ole minnekään puistoon asti lähtenyt vaan käyttänyt ihan tuossa talon edessä tien toisella puolella kun suoraansanottua minua pelottaa lähteä minnekään kauemmas yksin.

Mutta mitä tähän tapaukseen tulee niin nainen ei tehnyt mitään "väärää". Ihan yhtälailla kuin ei sekään nainen joka iltavuorosta tulee myöhään kotiin jne. sitä toki kannattaa miettiä jokaisen kohdallaan onko järkevää lähteä baari-illan jälkeen humalassa yksin kävelemään puiston läpi kotiin tai saati sitten lähteä vieraan miehen matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Nainen ei tehnyt mitään väärää, raiskaajan vehkeistä vois tehdä toimintakelvottomat :kieh:

Kyllä jokaisella on vastuu omasta turvallisuudesta, ei sitä vastuuta voi sysätä kokonaan muille! On aivan aivotonta sanoa, että joku saa hillua vaikka alasti ympäri pitäjiä ja kukaan ei saa hänelle tehdä mitään...no ei SAA tehdä, se on totta, mutta kun lupaa harvoin kysytään! Järki käteen!

Alastomana hilluminen ja koiransa pissattaminen on kyllä kaksi aivan eri asiaa. Jos todella aletaan rajoittaa naisten liikkumista ulkosallakin, niin mihin tämä johtaa? Kas että vielä saa sentään olla pukeutumatta burghaan....

Tässä tapauksessa on vain ja ainoastaan yksi syyllinen ja se on se, jolla ne killuttimet roikkuu jalkojen välissä. Mun mielestä aivan käsittämätöntä että täällä alkaa toiset naiset syyllistämään tuota raiskattua :o .

Tätä menoa pitää rajoittaa ties mitä. Ei voi pestä mattojakaan kesällä,kun silloin heiluu peppu liian houkuttelevasti. Naisen vika jos raiskataan. Tai nainen ei voi kulkea missään ilman miestään. Muussa tapauksessa naisen vika jos raiskataan. Mitä ihmettä???

Vaikka tämä ei missään nimessä ole naisen vika, syyttää tämä nainen varmasti itseään lopun elämäänsä siitä, että lähti pihalle juuri tuona päivänä tuohon kellonaikaan.

Hui mitä kommentteja tuossa alussa etenkin!

Pitäisikö meidän naisten olla lukkojen takana "omasta" tahdostaan neljän seinän sisällä kun pimeä koittaa ettei olla vapaata riistaa. Näinkö ihan oikeasti kommentoidaan! Tästä se syyllistäminen lähtee. Ei kukaan saa naisen liikkumisvapauteen kajota sillä mitäs oli pimeällä ulkona koiraa kusettamassa - perusteella. Ei edes sivulliset. Tämä jos jokin on esineellistämistä ja arvottamista! Ei se ettei tajua välttää pimeää jne.

No ei tehnyt nainen mitään väärää ja harva loppuviimein koirakusetus lenkiltä tulee raiskatuksi.

Onneks itsellä on senverran iso koira mukana, etten itse olisi kyllä ekana raiskattavien listalla... :xmas:

Ehkäpä nainen tuli kotiin vasta kahden aikaan, ehkä hän on olut vaikkapa reissussa? Mistä me tiedetään koko tarinaa, ei mistään. Ja jos hänen talonsa on aivan puiston vieressä.

Tottakai jokainen tietää riskit mitä voi sattua, mutta se voi sattua myös keskellä kirkasta päivää. Ei kukaan voi niiden vuoksi linnottautua kotiin.

Yhteistyössä