V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Missä itsesuojeluvaisto:Olen kertonut miten itse toimin esim. yölläliikkumisen suhteen. Edelleenkään en ole sitä mieltä, että uhrin olisi pitänyt, tai olisi voinut, tehdä toisin. Sanoin vain (yhden kerran) etten voi kommentoida tätä tapausta, koska en tiedä olosuhteista muuta kuin mitä lehdessä lukee. Enkä haluakaan, vaan keskustelen yleisellä tasolla riskien minimoimisen mahdollisuuksista.
Alkuperäinen kirjoittaja mari:Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Alkuperäinen kirjoittaja HIRVEE PROVOAJA:Omalla toiminnallaan voi vähentää riskiä tulla raiskatuksi.
Aina on kuitenkin riski joutua raiskatuksi, vaikka kuinka tekisi mitä.
Raiskaus on kuitenkin aina ja kaikkialla RAISKAAJAN syy.
Onko paikalla KETÄÄN joka on noista ERIMIELTÄ?
Tilanteissa, joissa on useampi aikuinen osapuoli, ei ole vain yhtä syyllistä. Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja teoistaan. Puhuisin siis mielummin vastuusta, kuin syyllisen hakemisesta.
No tämä nyt viimeistään paljasti ajattelusi käsittämättömän logiikan. Ihan sumeeta. Jos joku tekee rikoksen, niin se on rikoksentekijän syy. Vain ja ainoastaan. Piste.
Olet ilmeisesti koko länsimaista oikeuslaitosta vastaan? Tai oikeuslaitosta ylipäätään? Sehän perustuu aika pitkälti siihen, että rikoksissa kyetään osoittamaan yksi tai useampia syyllisiä, joita sitten rangaistaan. Mikä on sitten aatteesi? Anarkia? Anarkiassahan oikeuslaitosta tai lakeja ei ole, eikä niinollen syyllisiäkään. Jokainen vastaa omista teoistaan.
Olet hieman pelottava, mielestäni. Ehkä sulle elämässä vielä tapahtuu jotain, johon et ole itse syyllinen. Siinä sitten tuo erikoinen logiikkasi punnitaan. Sitä toki toivo en, mutta hienoista ajatusten tarkistamista kylläkin.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Ai niin! Minäkin olisin voinut estää raiskaukseni. Olisi pitänyt "vähän" tarkemmin valita se perhe johon synnyn! :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Raiskaajanaisen tuomio koveni
Perjantai 12.3.2010 klo 12.05
Vaasan hovioikeus on koventanut satakuntalaisen 24-vuotiaan naisen tuomiota jutussa, jossa naiskolmikko kidutti naista Harjavallassa sijaitsevassa asunnossa viime toukokuussa.
Porin käräjäoikeus tuomitsi 24-vuotiaan viime elokuussa törkeästä pahoinpitelystä ja naisen raiskauksesta kolmeksi vuodeksi ja neljäksi kuukaudeksi vankeuteen. Hovioikeudessa kokonaistuomio piteni neljään vuoteen kuuteen kuukauteen.
Myös 19-vuotiaan rikoskumppanin törkeästä pahoinpitelystä saama kolmen vuoden tuomio piteni neljällä kuukaudella. Kolmannen pahoinpitelyyn osallistuneen, 15-vuotiaan tytön, vuoden ja kahden kuukauden nuorena henkilönä saama ehdollinen vankeustuomio pysyi ennallaan.
Hovioikeus julkisti tuomiostaan vain lopputuloksen sen sisältämien arkaluonteisten tietojen takia.
Koskahan miehille aletaan jakaa näin suuria rangaistuksia raiskaamisesta?