Taas opin uutta palstamammoilta... Lihavuus johtuu AINA jostain sairaudesta, häiriöstä, lääkityksestä, geeneistä tms. eikä OLE KOS

  • Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Täällä oppii kaiken laista. Mäkin olen oppinut että moni vihaa lihavia. Ja tuntee olevansa kovastikin parempi ihminen siksi kun ei ole lihava. Läskiä on helppo haukkua ja halventaa. Ja samalla kiillotella omaa (olematonta) sädekehää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Täällä oppii kaiken laista. Mäkin olen oppinut että moni vihaa lihavia. Ja tuntee olevansa kovastikin parempi ihminen siksi kun ei ole lihava. Läskiä on helppo haukkua ja halventaa. Ja samalla kiillotella omaa (olematonta) sädekehää.
tätä mäkin voin peesata, mutten tuota aloittajaa. mä olen ainakin myöntänyt että ihan herkkuja syömällä ja liikunnan rajulla vähenemisellä nää kilot on tullut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:
Uusi tieto minulle. Olen aina luullut että suurin osa ylipainoisista on aiheuttanut lihavuuden omilla elintavoillaan.
Ei se näin mennyt. Meistä sairaudesta johtuen lihoneista moni taas laittoi tämän huomion tuohon yhteen viestiin.... Muuten lihoneet ei vielä kovin noteeranneet kysymystä. Tunnen kyllä ruoallakin lihoneita ja niitä jotka lihoivat masennuksen aikaan. Hyväksytäänköhän masennus lihottavaksi sairaudeksi vai onko se vain itse syötyä, koska siinähän mässätään ja lihotaan.
 
...
Musta ärsyttävintä on kaksinaismoralismi: haukutaan ja halveksutaan tupakoivia ihmisiä, eikä nähdä että oma lihavuus on periaatteessa ihan samankaltainen asia monella tapaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Musta ärsyttävintä on kaksinaismoralismi: haukutaan ja halveksutaan tupakoivia ihmisiä, eikä nähdä että oma lihavuus on periaatteessa ihan samankaltainen asia monella tapaa..
eipä pidä taaskaan yleistää , ei kaikki ylipainoiset tee niin. toisaalta tupakoinnista kärsivät ihan fyysisesti myös lähellä olevat.. passiivinen tupakointi taitaa olla vaarallisempaa kuin lihavan läheisyydessa oleminen. terveydenhuoltokuluja toki tulee molemmista, raskauden aikaisia riskejä on molemmissa jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Musta ärsyttävintä on kaksinaismoralismi: haukutaan ja halveksutaan tupakoivia ihmisiä, eikä nähdä että oma lihavuus on periaatteessa ihan samankaltainen asia monella tapaa..
eipä pidä taaskaan yleistää , ei kaikki ylipainoiset tee niin. toisaalta tupakoinnista kärsivät ihan fyysisesti myös lähellä olevat.. passiivinen tupakointi taitaa olla vaarallisempaa kuin lihavan läheisyydessa oleminen. terveydenhuoltokuluja toki tulee molemmista, raskauden aikaisia riskejä on molemmissa jne.
Kyllä ylipainokin on aikamoinen esteettinen haitta. Lisäksi se on usein hajuhaitta, monet lihavat haisevat hielle. Lihavuus aiheuttaa myös kansanterveydellisiä kustannuksia veronmaksajille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Musta ärsyttävintä on kaksinaismoralismi: haukutaan ja halveksutaan tupakoivia ihmisiä, eikä nähdä että oma lihavuus on periaatteessa ihan samankaltainen asia monella tapaa..
eipä pidä taaskaan yleistää , ei kaikki ylipainoiset tee niin. toisaalta tupakoinnista kärsivät ihan fyysisesti myös lähellä olevat.. passiivinen tupakointi taitaa olla vaarallisempaa kuin lihavan läheisyydessa oleminen. terveydenhuoltokuluja toki tulee molemmista, raskauden aikaisia riskejä on molemmissa jne.
Kyllä ylipainokin on aikamoinen esteettinen haitta. Lisäksi se on usein hajuhaitta, monet lihavat haisevat hielle. Lihavuus aiheuttaa myös kansanterveydellisiä kustannuksia veronmaksajille.
onks tää joku sun oma havaintosi.. jännä homma nimittäin. en ole törmännyt moiseen. esteettinen haitta ei liene kuitenkaan yhtä vaarallista kuin passiivinen tupakointi? ja kyllä, kuten jo aikaisemmin sanoin kustannuksia ylipainosta tulee veronmaksajille, kuten myös tupakoitsijoista, alkoholisteista, narkomaaneista jne.
 
eikös jossain ollut joskus juttua että lihavat tulee loppupeleissä halvemmaks yhteiskunnalla kuin terve ja hoikka joka elää todennäköisemmin pidempään ja aiheuttaa paljon kuluja niillä vanhuuden sairauksilla??
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
eikös jossain ollut joskus juttua että lihavat tulee loppupeleissä halvemmaks yhteiskunnalla kuin terve ja hoikka joka elää todennäköisemmin pidempään ja aiheuttaa paljon kuluja niillä vanhuuden sairauksilla??
Lihavat sairastavat niitä myös, ainoastaan nuorempina, jolloin eivät ole ehtineet olla yhtä kauan työelämässä kohottamassa bruttokansantuotetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
eikös jossain ollut joskus juttua että lihavat tulee loppupeleissä halvemmaks yhteiskunnalla kuin terve ja hoikka joka elää todennäköisemmin pidempään ja aiheuttaa paljon kuluja niillä vanhuuden sairauksilla??
Lihavat sairastavat niitä myös, ainoastaan nuorempina, jolloin eivät ole ehtineet olla yhtä kauan työelämässä kohottamassa bruttokansantuotetta.
Aivan. Ja yleensä hoikat ja hyväkuntoiset ovat terveempiä myös vanhuksina.
 
vieras
Kaikki tuntemani naiset, jotka ovat lihoneet niin, että kilot ovat jääneet, ovat lihoneet syömällä. Kyllä, on ollut masennusta ajoittain jne. Mutta ennen kaikkea he ovat lihoneet siksi, että ihmisillä on niin usein ruokaan sellainen tunneside, ettei sille ole mitään tekemistä nälän kanssa. Ruoka korvaa, paikkaa, auttaa ja tuottaa hyvää mieltä. Siksi ihmiset lihoo.
 

Yhteistyössä