Taas on erään pankin maksuissa ongelmia, arvaatteko mikä pankki on kyseessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28341909]Taidatkin olla vielä tyhmempi kuin luulin. Kyllä ihminen saa töitä tehdä. Se, ettet sinä jaksa tehdä enempää kuin kahdeksan tuntia päivässä ei tarkoita, että muut olisivat yhtä laiskoja.[/QUOTE]

Kyllä jossain vaiheessa tulee se lain rajakin vastaan. Tai ehkä ei heidän mielestä, joiden mielestä ihminen voi olla orja ja raataa jatkuvasti. Suomessa on sitä paitsi myös mm. monia ammattiyhdistyssopimuksia, joissa on tarkasti määritelty laillinen työaika, ylityökorvaukset, ylityön enimmäismäärä jne.

[QUOTE="vieras";28341926]Ihan oikea rikos se näiden mielenterveysongelmaisten pelleilykin on.[/QUOTE]

Jos kaksi aikuista, identtiset kaksoset, esiintyy toisinaan, niin olkoot. Jos pankille se selviää, niin ehkä ne lopettaa asiakassuhteen, ja siinähän sitten ap kiukuttelee kun ei pankkiakaan ole.

Kun täälläkin tapahtuu sellaisia rikoksia, joissa kärsii viaton osapuoli: poliisi voisi selvittää niitä. Tässä en nyt keksi että kuka kärsii, paitsi pankin ylpeys. Asiakasneuvojaa tuskin kukaan syyttää, jos kaksonen onnistuu esiintymään toisena?

Kaikki eivät asu sen työpaikan vieressä vaan niihin matkoihinkin menee aikaa. Mikä siinä on nyt niin vaikea ymmärtää. Minulla menee siis päivästä 10 tuntia, minusta se on aika lailla jo "aamusta iltaan".

Kaikki ihmiset tekevät 7.h päivää, eikä pahemmin muut valita, et ovat aamusta iltaan töissä. Ei ne bussimatkat ole työntekoa.

Idea oli, et jos menet töihin klo 08, niin voit päättää työpäiväsi klo 16 ja mennä sinne pankkiin. Vai eikö käy sekään?

Haluaisin tietää, mitä tapahtuu jos sulla tulee vaikka hammaslääkäriin asiaa?
Mitä jos joudut vaikka menemään verotoimistoon?

Mitä jos sulla olisi se lapsi, niin neuvolat on auki vain 09-16? Mitä tekisit?

Muilla ihmisillä ei ole näitä ongelmia.

[QUOTE="ystävä";28342381]Kaikki ihmiset tekevät 7.h päivää, eikä pahemmin muut valita, et ovat aamusta iltaan töissä. Ei ne bussimatkat ole työntekoa.

Idea oli, et jos menet töihin klo 08, niin voit päättää työpäiväsi klo 16 ja mennä sinne pankkiin. Vai eikö käy sekään?

Haluaisin tietää, mitä tapahtuu jos sulla tulee vaikka hammaslääkäriin asiaa?
Mitä jos joudut vaikka menemään verotoimistoon?

Mitä jos sulla olisi se lapsi, niin neuvolat on auki vain 09-16? Mitä tekisit?

Muilla ihmisillä ei ole näitä ongelmia.[/QUOTE]

Minulla ei ole mitään 7 tunnin päivää vaan 8 tunnin päivä. Kyllä minä lasken sen matkan myös työhön kuluvaan aikaan, minulle kuluva aika on siitä, kun lähden kotoa aamulla. En voi suunnitella muita menoja sen matkan ajalle ja vaikka kävisinkin jossain siinä välissä, niin se matkan kesto on kuitenkin sama eli minun kohdallani siis vuorokaudesta menee noin 10 tuntia tähän.

Verotoimistossa en ole koskaan käynyt ja vaikea kuvitella, että tulisin sellaiseen paikkaan menemään, verotoimiston asiat voi hoitaa internetissä ja internetissä asiointiin on käsittääkseni verotoimistosta oikein ohjattu ihmisiä. Hammaslääkärissä olen käynyt viimeksi 1.2.2001, harvemmin tulee siis käytyä hammaslääkärissä, jos tulisi tarvetta, niin luultavasti valehtelisin, että olen sairastunut, koska kuten jo kirjoitin, niin tuosta työstä ei voi noin vain ilmoittaa, että on pois esimerkiksi hammaslääkärin vuoksi, sekin pitäisi etukäteen selvittää milloin voi olla pois, sitten soittaa sinne hammaslääkäriin, että tähän tiettyyn aikaan pääsisin tulemaan, mikä taas ei luultavasti siellä hammaslääkärissä sovi jne. Hirveän hankalaksi on kaikki tehty.

Neuvolaan pääsee tuosta työstä helpommin, lapsi on pätevä syy olla pois, muttei esimerkiksi joku muu itseä koskeva asia. Näin olen ainakin siellä ymmärtänyt.

[QUOTE="Vieras";28337083]Millaisia työvuoroja sulla sit oikein on jos et ikinä ehdi? Eikös suurin osa pankeista ole auki sinne viiteen?[/QUOTE]

Paitsi että ainakin meillä Danskebank on auki vain klo 10-13, kun taas muuta pankit on auki 10-16.30.

Tosta Danskebankin verkkopankista oon samaa mieltä, mulla on myös nordeassa tili, ja miehellä op:ssa. Niiden verkkopankeissa ei oo tyyliin ikinä mitään ongelmaa, mutta danskebankilla joka toinen kerta verkkopankkiin ei pääse edes kirjautumaan. Se toimii yleensä vain jollain muulla selaimelta kuin firefoxilta, viskoo ulos kesken laskujenmaksun, tilttailee niin että mitään ei enää tapahdu mihinkään suntaan, ja pahimmassa tapauksessa vetää koko koneenniin jumiin ettei enää auta kuin käynnistää se uudestaan.

mulla kävi samanlailla danskebankin kanssa sunnuntaina, tein pizzatilausta ja maksua ladatessa danskebank ilmoitti virheestä ja pizzerian sivuilla luki ettei tilaus onnistunut. rahat meni eka varaukseen ja eilen ne lähti tililtä kokonaan. soittelin sinne joka hoitaa noita pizzerian verkkomaksuja ja palauttavat sieltä rahat ilmeisestiö..

Niin on rikos myös se, että työntekijä tekee suunnilleen ympärivuorokautisia työpäiviä, miehellesi tiedoksi.

Jatkan vielä, olen ollut jo pidempään huolissani siitä, kun Bonaire on kirjoittanut, että miehellään on useampi työpaikka ja mies tuntuu Bonairen kirjoitusten perusteella olevan melkein koko ajan töissä, lyhyet yöunet jne.

Miten mun miehen työnteko liittyy siihen, että sä ja siskosi rikotte lakia :D :O ei tarvitse olla huolissaan mieheni jaksamisesta, hän kyllä osaa lopettaa osan työn siinä vaiheessa, kun ei voimat riitä..toiset kun jaksaa enemmän kuin toiset ;)

Käsittääkseni työntekijällä tulee olla tietyn pituiset työpäivät, lepoaika jne. Ettei voi "koko ajan" olla töissä. Bonairen kirjoituksista olen jo pidempään ollut huolissaan hänen miehensä työajoista, se ei tosin ole mielestäni sen miehen vika, vaan työnantajan ahneutta ja työnantajan syy.

Enpä tiedä tuosta, mutta esim. minun miehelläni on useampi työpaikka/työnantaja, joten saa ihan vapaasti tehdä niin paljon töitä kun jaksaa. Hän kuitenkin ehtii käydä pankissakin! ;)

mulla kävi samanlailla danskebankin kanssa sunnuntaina, tein pizzatilausta ja maksua ladatessa danskebank ilmoitti virheestä ja pizzerian sivuilla luki ettei tilaus onnistunut. rahat meni eka varaukseen ja eilen ne lähti tililtä kokonaan. soittelin sinne joka hoitaa noita pizzerian verkkomaksuja ja palauttavat sieltä rahat ilmeisestiö..

Ai se maailman eka terveellinen pizza, ei lihottanut yhtään!

Minulla ei ole mitään 7 tunnin päivää vaan 8 tunnin päivä. Kyllä minä lasken sen matkan myös työhön kuluvaan aikaan, minulle kuluva aika on siitä, kun lähden kotoa aamulla. En voi suunnitella muita menoja sen matkan ajalle ja vaikka kävisinkin jossain siinä välissä, niin se matkan kesto on kuitenkin sama eli minun kohdallani siis vuorokaudesta menee noin 10 tuntia tähän.

Verotoimistossa en ole koskaan käynyt ja vaikea kuvitella, että tulisin sellaiseen paikkaan menemään, verotoimiston asiat voi hoitaa internetissä ja internetissä asiointiin on käsittääkseni verotoimistosta oikein ohjattu ihmisiä. Hammaslääkärissä olen käynyt viimeksi 1.2.2001, harvemmin tulee siis käytyä hammaslääkärissä, jos tulisi tarvetta, niin luultavasti valehtelisin, että olen sairastunut, koska kuten jo kirjoitin, niin tuosta työstä ei voi noin vain ilmoittaa, että on pois esimerkiksi hammaslääkärin vuoksi, sekin pitäisi etukäteen selvittää milloin voi olla pois, sitten soittaa sinne hammaslääkäriin, että tähän tiettyyn aikaan pääsisin tulemaan, mikä taas ei luultavasti siellä hammaslääkärissä sovi jne. Hirveän hankalaksi on kaikki tehty.

Neuvolaan pääsee tuosta työstä helpommin, lapsi on pätevä syy olla pois, muttei esimerkiksi joku muu itseä koskeva asia. Näin olen ainakin siellä ymmärtänyt.

No mutta ei kai se työnantaja sentään määrää, että sinun pitää mennä suoraan töistä kotiin tai kotoa suoraan töihin, etkä saa käydä pankin kautta?

[QUOTE="vieras";28345555]No mutta ei kai se työnantaja sentään määrää, että sinun pitää mennä suoraan töistä kotiin tai kotoa suoraan töihin, etkä saa käydä pankin kautta?[/QUOTE]

Kuten jo kirjoitin aiemmin, niin se pankki ei ole silloin auki, kun sinne pääsisin. Eikä sen työpaikan mailla eikä halmeilla ole yhtään ainoata pankkia. Ihmiset tuntuvat nyt olettavan, että pankki on aivan nurkan takana.

Kuten jo kirjoitin aiemmin, niin se pankki ei ole silloin auki, kun sinne pääsisin. Eikä sen työpaikan mailla eikä halmeilla ole yhtään ainoata pankkia. Ihmiset tuntuvat nyt olettavan, että pankki on aivan nurkan takana.

Höphöp. Kirjoitit aiemmin, että ehdit kyllä pankkiin ennen sulkemisaikaa, mutta pelkäät, että virkailija ei hoida asiaasi loppuun, jos menee yli aukioloajan. Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Kyllä se aloitettu palvelutilanne hoidetaan loppuun. Joten noin, ongelmasi on ratkaistu. Heti huomenna suoraan töistä pankkiin.

Miten mun miehen työnteko liittyy siihen, että sä ja siskosi rikotte lakia :D :O ei tarvitse olla huolissaan mieheni jaksamisesta, hän kyllä osaa lopettaa osan työn siinä vaiheessa, kun ei voimat riitä..toiset kun jaksaa enemmän kuin toiset ;)

Minä en ymmärrä tuollaista ajattelutapaa, että ihmisten tulisi vain raataa koko elämänsä ilman, että saisi olla mitään vapaa-aikaa. Ilmeisesti sinun mielestäsi sellainen yhteiskunta olisi ihanteellinen, jossa ihmisillä ei olisi yhtään vapaa-aikaa vaan kaikki aika kuluisi työnteossa. Ehkä sinä kaipaatkin niitä aikoja, jolloin ihmisillä ei ollut ihmisarvoa vaan ihmiset olivat orjia. Minä en muutenkaan ymmärrä sitä, että pidät minua jotenkin laiskana jos minulla menee työntekoon + työmatkaan 10 tuntia vuorokaudessa.

Minä en ymmärrä tuollaista ajattelutapaa, että ihmisten tulisi vain raataa koko elämänsä ilman, että saisi olla mitään vapaa-aikaa. Ilmeisesti sinun mielestäsi sellainen yhteiskunta olisi ihanteellinen, jossa ihmisillä ei olisi yhtään vapaa-aikaa vaan kaikki aika kuluisi työnteossa. Ehkä sinä kaipaatkin niitä aikoja, jolloin ihmisillä ei ollut ihmisarvoa vaan ihmiset olivat orjia. Minä en muutenkaan ymmärrä sitä, että pidät minua jotenkin laiskana jos minulla menee työntekoon + työmatkaan 10 tuntia vuorokaudessa.

Joku haluaa tehdä siitä vapaa-ajasta laadukkaampaa satsaamalla siihen rahaa ja sitä rahaa saa tekemällä enemmän töitä. Ei nää tän vaikeampia asioita ole.

[QUOTE="vieras";28345887]Joku haluaa tehdä siitä vapaa-ajasta laadukkaampaa satsaamalla siihen rahaa ja sitä rahaa saa tekemällä enemmän töitä. Ei nää tän vaikeampia asioita ole.[/QUOTE]

Harvemmin sitä laadukasta vapaa-aikaa on jos työskentelee kuin orja.

Yhteistyössä