Taas nyppii anoppi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
vaikka asia nyt ei sinänsä ole kovin kummoinen eikä sen pitäis mua haitata millään muotoa, mutta kun nyt tuli sanailtua kovempaan sävyyn tuossa miehen kanssa äsken. Anoppi oli tuossa viikkoa ennen pääsiäistä täällä meillä kahvilla, kysyi silloin, että koska sopisi tulla pääsiäisenä, että miten mulla on töitä. No vastasin, että pääsen valvomasta pitkäperjantaiaamuna, sitten nukun sellasen 7 tuntia ainakin ja sit alkaa 5 päivän vapaa. No anoppi siihen, että kun hän sit olis laittanu ruuan just pitkäperjantaina. Vastasin siihen että kyllähän se vois sopia jo vaikka laittaisit hiukan myöhempään, että voin nukkua, tai sit vaikka sunnuntai tai ei tartte ruokaa laittaa ollenkaan, kahvikin riittää. Ei kun kuulemma mielellään laittaa ruuan. No asia jäi silleen. Sitten tuossa pitkäperjantaina olikin sitten soittanut miehelleni, että tulkaa syömään (kuulemma kaikki) klo 14! No minähän nukuin silloin!!!! En asiaa sen enempiä ajatellut silloin herättyäni, mietin että halus tarjota miehelle ja tytölle ruuan, mutta kuulemma olikin kaikki kutsuttu ja nyt sit ihmetellään että kun minä nukuin. Ei kuulemma voi käsittää miksi minä aina nukun :o Niin siis yön kun on töissä niin päivällähän sitten nukutaan. Lienee täysin tahallaan tehnyt kuvion taasen noin, kaikkien muiden mieliksi aina tehdään asiat, mutta mun kohdalla ei jousteta. Miehen veljen vaimon piti varmaan taasen saada ruokaa klo 14 ettei 'kuole' nälkään, kuten joskus meille sanoivat kun myöhästyimme päivälliseltä anoppilasta kun tyttö nukkui päiväunia vuosia sitten. No olen silti sanonut, että mieluiten vaikka töissä kuin anoppilassa juhlapyhinä, mutta kun tuo mies on ihan vietävissä toisinaan vieläkin kun on äitistään kyse. Miks hitossa miehille pitää äiti olla joku saakelin pyhimys??? Pitäis taas pistää mies hiukan valkkaamaan mitä haluaa ja kenen naisen mielipiteet pitäis olla sille tärkeimmät!

Anoppi vertasi mua kerran miehen exään että miten se on parempi ihminen kun minä kun se jaksaa töitä tehdä vaikka on lapsi |O Minä haluan olla kotiäitinä, ihan kun se jaksamisesta kiinni olisi.. En oo sen jälkeen miehen sukuun päin kattonutkaan, ei me tulla toimeen :/

Itsekkin yötytötä tehneenä,kyllä sitä pari tunnnin unillakin pärjää ja käy anoppilassa syömässä jos ruoan kerta ovat laittaneet..........sullahan vapaat edessä ja nukkua kerkeet myöhemminkin.
miksi tehdään aioista aina niin vaikeita?

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ärsyttäisi jos olisi kutsuttu syömään eikä tultaisi kun ainokainen nukkuu päiväunia ja kaikki laitettaisiin odottamaan. Itsekästä touhua.

Toki lapsen uni on tärkeempi asia kuin aikuisten syömisaika!

Miten jos kaikki lapsenlapset nukkuvat eri aikaa? En minä vain antaisi muiden odottaa kylmän ruoan kanssa kun minun lapsi nukkuu päiväunia. itsekästä.

Olen joskus miettinyt, että mikä hitto tuossa kuviossa on, ihan samoin käyttäydyin kuin exäni äidinkin kanssa kun olen anoppini ekaa kertaa tavannut (exäni anoppi sanoi aina, että olin parasta hänen pojalleen) Ihan ekan kerran kun olen anoppini nähnyt niin ensimmäisiä lauseita oli, että mulla on kyllä ihan liian hienot farkut sinne mökille mihin olimme menossa uutta vuotta viettämään (mulla oli Lontoosta kirpputorilta ostetut käytetyt farkut) Lisäksi siinä suhteen alkumetreillä puhui pahaa minusta selän takana minkä ehti, mikään ei ollut hyvin hänen mielestään mitä tein, jopa huulipunan käytöstä piti mutinaa, käytin kuulemma liian vähän. Ja oikeen saarnan piti siitä miten emme saa muuttaa yhteen asumaan (hänen poikansa kylläkin pyysi minua asumaan yhteen kanssaan, mä en ollut aloitteentekijä tuossa asiassa) Olin silloin 18-19-vuotias nuori tyttö, mua sattui ne asiat. Nykyäänhän ei tuollaiset paljon heilauttais, mutta nykyään teen jo pelkästä inhosta itsekin tahallani tempauksia. Tuo nainen on saanut mut tällaiseksi eikä se tosiaankaan olen yhtään kivaa. Joskus väsyttää olla inhottu, mutta väitän ettei se ole minun vikani, ainakaan kokonaan.

Kyllä ärsyttäisi jos olisi kutsuttu syömään eikä tultaisi kun ainokainen nukkuu päiväunia ja kaikki laitettaisiin odottamaan. Itsekästä touhua.

Miten jos kaikki lapsenlapset nukkuvat eri aikaa? En minä vain antaisi muiden odottaa kylmän ruoan kanssa kun minun lapsi nukkuu päiväunia. itsekästä.

Miehen veljellä ei ole lapsia! Sillä on vaan akka joka kuolee nälkään!

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Olen joskus miettinyt, että mikä hitto tuossa kuviossa on, ihan samoin käyttäydyin kuin exäni äidinkin kanssa kun olen anoppini ekaa kertaa tavannut (exäni anoppi sanoi aina, että olin parasta hänen pojalleen) Ihan ekan kerran kun olen anoppini nähnyt niin ensimmäisiä lauseita oli, että mulla on kyllä ihan liian hienot farkut sinne mökille mihin olimme menossa uutta vuotta viettämään (mulla oli Lontoosta kirpputorilta ostetut käytetyt farkut) Lisäksi siinä suhteen alkumetreillä puhui pahaa minusta selän takana minkä ehti, mikään ei ollut hyvin hänen mielestään mitä tein, jopa huulipunan käytöstä piti mutinaa, käytin kuulemma liian vähän. Ja oikeen saarnan piti siitä miten emme saa muuttaa yhteen asumaan (hänen poikansa kylläkin pyysi minua asumaan yhteen kanssaan, mä en ollut aloitteentekijä tuossa asiassa) Olin silloin 18-19-vuotias nuori tyttö, mua sattui ne asiat. Nykyäänhän ei tuollaiset paljon heilauttais, mutta nykyään teen jo pelkästä inhosta itsekin tahallani tempauksia. Tuo nainen on saanut mut tällaiseksi eikä se tosiaankaan olen yhtään kivaa. Joskus väsyttää olla inhottu, mutta väitän ettei se ole minun vikani, ainakaan kokonaan.

onkohan sinulla liikaa aikaa miettiä vanhoja ja paisutella kaikkia asioita.

Itsekin yövuoroa teen ja jos mulla on tiedossa pitkä vapaa, en todellakaan nuku kahteen-kolmeen asti. Pääse itse töistä 7.45 ja nukkumassa olen klo 9 aikaan. Nukun puoleen päivään jotta saisin unen päästä kiinni yöllä ennen yhtä. Mutta kaikille ei riitä kolme-neljä tuntia.

Jos etukäteen on ilmoitettu mihin aikaan lapsi yleensä nukkuu päiväunet niin eihän silloin kenenkään tarvitse odottaa kylmän ruoan kanssa, vaan ruuan voi laittaa lämpenemään niin että se on valmista kun kaikki ovat paikalla.

Ihan sama mutta syömään mennään silloin kun on kutsuttu.

Tämä nyt on eri asia, tapahtunut aikoja sitten, nykyään lapsemme on 8-vuotias. Silloin ilmoitimme ajoissa lapsemme päiväuniajan, mutta se ei sopinut miehen veljenvaimolle, hän kuulemma syö aina klo 14 kun hän herää klo 6 aamuisin, vapaapäivinäkin. Mies koitti sanoa silloin, että mitäs jos menisitte vaikkapa pizzalle välipalaksi ja sovittais ruokailu muuhun aikaan, muttei se sopinut.

Tänne on aivan sama mitä kirjoittaa, täältä ei empatiaa heru vaikka olisi kuinka aiheellinen asia. Hirviöitä ja yksinkertaisia koko palsta täynnä. En itse kirjoita tänne enää yhtään mitään, ei kannata.

Niin mennään, mutta jos joku kysyy etukäteen niin mulla ei sitten ole mitään asiaa kertoa omista aikatauluista. Tai anyway, mitä väliä sillä onkaan kun anoppi tekee kuitenkin omien tai muiden poikiensa aikataulujen mukaan kiusallaankin. Ei siis ollut ensimmäinen kerta kun meidän aikataulujen mukaan kukaan ei voi joustaa. Olis ihan ok jos toisinaan kävis näin, mutta kun näin käy aina.

Kyl meilläpäin on tapana sumplia ruokailut niin että huomioidaan myös lastenlasten päiväuniajat.. Kyllä se nälkään kuoleva akka sais kuolla nälkäänsä ennemmin kuin että lapset laitettais kakkossijalle!

Alkuperäinen kirjoittaja 77:
Itsekin yövuoroa teen ja jos mulla on tiedossa pitkä vapaa, en todellakaan nuku kahteen-kolmeen asti. Pääse itse töistä 7.45 ja nukkumassa olen klo 9 aikaan. Nukun puoleen päivään jotta saisin unen päästä kiinni yöllä ennen yhtä. Mutta kaikille ei riitä kolme-neljä tuntia.

Jos on hyvät unenlahjat niin eikö silloin sitten saa nukkua, pitääkö herätä anoppia katsomaan ja olla varsin suloinen kun on väsynyt?

Joskus asiat vain vaativat joustoa puolin ja toisin. Mie olen tenhyt sairaanhoitajana yötyötä 12 vuotta, ja jos jonnekin on kutsu tullut viimeisen yön jälkeen, olen sitten sen verran aikaisemmin herännyt :) Vuosiin en ole saanut nukuttua enää klo 14 saakka, hyvä jos 12 asti vedän koiranunta, illalla sitten tirsat. Nukun vapaillani univelkoja pois ja vähällä unella pärjään. Yövuoroja teen peräkkäin aina 4 tai 5. Mutta, kukin tavallaan.

Ja kyllä minua ärsyttää suunnattomasti, kun sukulaisissa on näitä pienten vanhempia, joiden koko maailma pysähtyy päiväunien ajaksi. Kai edes kerran voi tehdä poikkeuksen, ja yrittää säätää sitä unta, jos on tiettyyn aikaan sovittu meno. Vai särkyykö lapsi siitä? Ei nuo meidän neljä tenavaa ole koskaan kellolleen nukkuneet, varmaan äitiinsä tulleita :) Tai sitten ei mene ollenkaan, sanoo kyläpaikkaan ettei pääse, että lapsi nukkuu. Ruoan kanssa on tosi kurja odotella, jos ei voi aloittaa ennen kuin on kaikki paikalla.

En olisi missään tekemissä anopin kanssa. Jos julkeaa noin käyttäytyä niin voipi käyttäytyä sitten jossa muualla kun mun silmien edessä. Olen anopilleni sanonut että mies ja laoset tulee, en viitsi vaivautua paikalle julkiseksi roskikseksi.

Tämä nyt on eri asia, tapahtunut aikoja sitten, nykyään lapsemme on 8-vuotias. Silloin ilmoitimme ajoissa lapsemme päiväuniajan, mutta se ei sopinut miehen veljenvaimolle, hän kuulemma syö aina klo 14 kun hän herää klo 6 aamuisin, vapaapäivinäkin. Mies koitti sanoa silloin, että mitäs jos menisitte vaikkapa pizzalle välipalaksi ja sovittais ruokailu muuhun aikaan, muttei se sopinut.

Mua rupes nyt nyppimään sun anopin lisäks tuo miehenveljenvaimo.. Ottais jumalauta aikuinen ihminen jotain välipalaa eikä valittais. Varsin joustamaton akka... Kaavoihin kangistunut prinsessa, sanon minä!

Alkuperäinen kirjoittaja Vierain:
Joskus asiat vain vaativat joustoa puolin ja toisin. Mie olen tenhyt sairaanhoitajana yötyötä 12 vuotta, ja jos jonnekin on kutsu tullut viimeisen yön jälkeen, olen sitten sen verran aikaisemmin herännyt :) Vuosiin en ole saanut nukuttua enää klo 14 saakka, hyvä jos 12 asti vedän koiranunta, illalla sitten tirsat. Nukun vapaillani univelkoja pois ja vähällä unella pärjään. Yövuoroja teen peräkkäin aina 4 tai 5. Mutta, kukin tavallaan.

Ja kyllä minua ärsyttää suunnattomasti, kun sukulaisissa on näitä pienten vanhempia, joiden koko maailma pysähtyy päiväunien ajaksi. Kai edes kerran voi tehdä poikkeuksen, ja yrittää säätää sitä unta, jos on tiettyyn aikaan sovittu meno. Vai särkyykö lapsi siitä? Ei nuo meidän neljä tenavaa ole koskaan kellolleen nukkuneet, varmaan äitiinsä tulleita :) Tai sitten ei mene ollenkaan, sanoo kyläpaikkaan ettei pääse, että lapsi nukkuu. Ruoan kanssa on tosi kurja odotella, jos ei voi aloittaa ennen kuin on kaikki paikalla.

Ärsyyntykää rauhassa ihmisten lasten päiväunista, mua ei päiväuniasiat koske tuon taivaallista nykyään ellei ne ole mun omia! Tuo oli vaan esimerkki siitä miten anoppi ja miehen veljenvaimo suhtautuvat meidän perheen kuvioihin.

Yhteistyössä