Taas näitä ainaisia mieshuolia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Joku varmaan muistaa, kun kyseinen miespuolinen ystäväni "hävisi" kun hänelle tuli joku perhekriisi.
No tilanne on nyt tämä:
Tietyt tapahtumat ja sanomiset ovat saaneet minut todella kiinnostumaan tästä miehestä. Hän on siis tällä hetkellä hyvä ystäväni. Ongelma on, etten tiedä mitä hän todella minusta ajattelee. Olemme lähes päivittäin yhteydessä. Näimme ja hän kertoi, ettei häntä haittaa välimatkamme (on kyllä vain alle 100km) ja että se ei ole niin pitkä että olisi ongelma. Pallo on kuulemma minulla näemmekö jatkossa.
Lähtiessään hän silitti minua niskasta, olisi halunnut halata mutta jostain syystä en reagoinut siihen? Nyt kaduttaa..
Laitoin hänelle näkemisen jälkeen viestin, jossa kerroin että arvostan sitä että hän on jaksanut kiukutteluani vaikeina aikoina ja että hän on tämän meidän tuntemisen ajan ollu mulle yks mun elämän tärkeimmistä ihmisistä. Lisäksi kerroin että oon arvostanu kaikkea mitä hän on mulle sanonu, vaikka en aina ookkaan osannu reagoida oikein. Lisäksi kerroin kuinka iloinen olen siitä, että hän on olemassa. Hän vastasi tähän: "Ei meistä kukaan aina ymmärrä toista, oon myös iloinen että oot olemassa ja oot just sä <3"
Tämän jälkeen ajattelin että annan miehen olla rauhassa ja katsoa matsia (:D) mutta laitoin vielä nukkumaan mennessä viestin, jossa kerroin et mun on vaikea näyttää mun tunteita ja että on mulle tärkeä. Lisäsin vielä loppuun että nähdään pian. Mies vastasi: "Samoin. Nähdään!"
Hyvä ystäväni sanoo, etten menetä mitään jos yritän lähestyä häntä. Minun mielestäni saatan menettää kyllä aika paljon: todella hyvän ystävän. Pelkään myös, että hän vain kiltteyttään sanoo minulle tiettyjä asioita.
Ollaan nähty joku 5 kertaa, olen ollut hänen luonaan yötä. Silloin minulla oli paha mieli, mies silitteli ja halaili minua. Koki kuitenkin tarpeelliseksi sanoa, että "toivottavasti sua ei haittaa, mä teen näin kaikille mun kavereille"?!?! Oon melko varma, että poltan näppini jos yritän jotain. En vaan myöskään pysty unohtamaankaan..
Joten miten mä saisin omat tunteeni alas, koska jos vaan pidän hänestä liikaa niin kidutan itseäni ystävänä. En myöskään haluaisi katkaista välejä kokonaan.

Tota.. sulle olisi ihan ok, jos esim. seurustelisitte että tää mies nukkuisi naispuolisten kavereidensa kanssa, silittelisi ja halailisi heitä?
Aika kusipäältä tuo minusta vaikuttaa, klassinen pelimies.
Ei jatkoon.

Tota.. sulle olisi ihan ok, jos esim. seurustelisitte että tää mies nukkuisi naispuolisten kavereidensa kanssa, silittelisi ja halailisi heitä?
Aika kusipäältä tuo minusta vaikuttaa, klassinen pelimies.
Ei jatkoon.

Noh siis, en välttämättä nyt tarttuisi tuohon hirveästi. Olen varma ettei mies toimisi noin jos seurustelisi kenen tahansa kanssa. Uskon, että hän sanoi noin koska ei halunnut että ahdistun hänen koskemisestaan.

Ei. vaan hän teki hyvin selväksi että teidän välillänne olevat asiat on pidettävä kaverillisina.

Voi toki olla niinkin. Tilanne vaan oli vähän sellainen, että koen että miehen piti selitellä tekojaan. Koska aiempi poikaystäväni oli juuri tuona päivänä uhkaillut ja pahoinpidellyt mua niin mies halusi lohduttaa. Muttei varmaan myöskään halunnut että ahdistun siitä tai luulisin mitään. Tuo oli ehkä vain hyvä esimerkki siitä, kun mies lähes päivittäin selittää sitä kuinka hyvä ystävä hänelle olen. Mutta ehkä hän toitottaa sitä just siks että ymmärtäisin enkä kuvittelisi liikoja..

Sä kuvittelet omassa päässä ihan liikaa. Kannattaisko iskee jäitä hattuun ja laskee jalat maahan?toitottaa, että oot ystävä, mitä et ymmärrä tossa? Oot sille vaan ystävä ja halailee yms. siks kun oot helposti saatavilla ja varmaan paniskin, mutta veikkaan, että sen jälkeen tuskin pitää sua ystävänä, saati haluis etes nähä sua sen jälkeen. Pelimies on pelimies, sieltä otetaan, mistä helposti saadaan.

Pidä se ystävänä, etkö oppinut mitään tyhmästä exästäsi. Onko miehistä sun mielestä iloa suhdemielessä, kyllä ne on paljon parempia ystävinä, kavereina.
Eli älä pilaa ystävyyttä haikailemalla suhdetta, suhteet tuo pelkkää surua ja murhetta, ystävä taas voi tuoda lohtua ja jelppiä jos tarvitset apua.

Pidä se ystävänä, etkö oppinut mitään tyhmästä exästäsi. Onko miehistä sun mielestä iloa suhdemielessä, kyllä ne on paljon parempia ystävinä, kavereina.
Eli älä pilaa ystävyyttä haikailemalla suhdetta, suhteet tuo pelkkää surua ja murhetta, ystävä taas voi tuoda lohtua ja jelppiä jos tarvitset apua.

Järjellä ajateltuna näinhän se on. Mutta tunteet vaan sanoo toista. Voispa niitä määräillä jotenki :)

Järjellä ajateltuna näinhän se on. Mutta tunteet vaan sanoo toista. Voispa niitä määräillä jotenki :)
Mutta ei voi, niinhän se on.
Musta tuntuu että exäsi jäljiltä takerrut ystävällisten eleiden tekijään kuin hukkuva oljenkorteen, eli anna pölyn laskeutua. Ehket olekaan oikeasti edes ihastunut, olet vain häkeltynyt ja shokissa exäsi jäljiltä.
Suhteesta heti seuraavaan hyppääminen ei ole muutenkaan hyvä idea.
Maltti on valttia. Keskity nyt muihin asioihin kuin rakkaus-sekoiluihin ja ole kiitolinen ystävästä.
Mutta tiedän että teet juuri päinvastoin mitä neuvotaan ja järki käskee, ihmisen luonne on sellainen.

Yhteistyössä