taas kerran, oisko kellään superhyvää mokkapalojen ohjetta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmä nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mokkapalat

6 munaa
6 dl sokeria
300 g margariinia
3 dl maitoa
2 tl vanilja-tai vanilliinisokeria
3 tl leivinjauhetta
3 rkl kaakaojauhetta
8 dl vehnäjauhoja

Kuorrutus:
4 dl (227 g) tomusokeria
2 rkl kaakaojauhetta
2 tl vanilja-sokeria
50 g sulatettua margariinia
n. 4 rkl kahvijuomaa

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Lisää sulatettu rasva. Sekoita kuivat aineet ja lisää seos taikinaan siivilän läpi vuorotellen maidon kanssa. Paista 20-30 min 200 asteessa.

Sekoita kuorrutuksen kuivat aineet kulhossa. Lisää rasva ja kuumaa kahvia vähitellen kunnes saat sopivan notkean seoksen. Kaada kuorrutus vähän jäähtyneen pohjan päälle ja levitä tasaiseksi kerrokseksi. Anna kuorrutuksen jähmettyä - tarjoile.


(kaakaojauhe mieluiten sitä leivontakaakaota..tulee suklaisempi..ja kuorrutus vähintään 1,5kertasena)
 
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=558823

tuolta ketjusta löytyy.

Itse teen A shadieeyahin ohjeella, hyvä paksu pohja, kuorrutus tuplana.


Kerkisitkin itse tulla antamaan ohjeesi, se on tosi hyvä<br><br>
 
250g rasvaa
3kkp sokeria

3 kananmunaa

4½kkp vehnäjauhoja
1tl vaniljasokeria
3tl leivinjauhetta
3rkl kaakaojauhetta

1½kkp kylmää maitoa

Vaahdota pehmyt rasva ja sokeri, lisää kananmunat.
Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan vuorotellen maidon kanssa. Paista 250 asteessa. (1 kahvikuppi = 1½dl)

Jäähtyneen levyn päälle:

5dl tomusokeria
6rkl sulaa voita (jäähtynyttä)
7rkl kylmää kahvia
3tl vaniljasokeria
2rkl kaakaojauhetta

Sekoita nesteet kuivien aineiden joukkoon ripeästi, levitä päällynen ja ripottele pinnalle nonparelleja.

Käytän aina tummaa kaakaojauhetta itse. Tuo kuorrute on tosiaan syytä tehdä rivakasti, sillä se vähän jähmettyy, eikä nonparellit pysy päällä. Kuorrute tosiaan jäähtyneen levyn päälle, muuten se imeytyy.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 14:03 äitipeikko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 13:51 Apassin kyynel kirjoitti:
Saitko sä jo sen lauantaisen mokattoman mokkapalan ohjeen?

tuolta kuulemma löytyy
http://lotta.yle.fi/rswebkla.nsf/sivut/kuukauden_kokki_jalki?opendocument&pageid=Content1513308A595

:D
Mä sain sen kyll jo yynä ;)
Pidätkö isotkin bileet?
Siitä muistu mieleen et sunnuntaina sit appi täyttää 60 vee!
 
mokkapalat

2 munaa
2 dl sokeria
4½ dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
1½ dl maitoa
1½ dl sulaa voita/margariinia

Kuorrutus
1 dl kuumaa vahvaa kahvia
§ dl kuumaa sulaa voita/margariinia
4 dl tomusokeria
2 tl vaniljasokeria
2 rkl kaakaojauhetta

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita leivinjauhe, vaniliinisokeri ja vehnäjauhot keskenään ja lisää vaahtoon vuorotellen maidon ja jäähtyneen sulan rasvan kanssa.Kaada taikina reunalliselle uunipellille leivinpaperin päälle. Levitä tasaiseksi. 200 astetta 15 min.

Sekoita päälisen aineet tasaiseksi ja levitä lämpimän tortttu pohjan päälle.


Ja jotain muuta, eli maailman ihanimmat suklaamuhvissit:

150 g suklaata
100 g voita
1 dl sokeria
1 dl vehnäjauhoja
2 rkl kaakaojauhetta
2 munaa

Sulata suklaa vesihauteessa tai mikrossa. Vaahdota pehmeä rasva ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Siivilöi kuivat aineet sekaan. Valuta sekaan sula suklaa. lopuksi lisää munat yksitelleen taikinaan. Nostele taikina muhvinssi vuokiin. 200 astetta 8-10 min.

Itse heitän muhvinssitaikinan sekaan pieniksi pilkottua suklaata vielä ja mokkapala taikinaan laitan kaakaota :p :p
 
Hei!

Suklaisen kuorrutuksen saa hyvän kun käyttää suklaanmakuista tomusokeria!
Se sekoitettuna normaalin tomusokerin kanssa. Se on aika makeaa, ei kannata kauheasti laittaa.


Samoiten mansikanmakuinen tomusokeri on hyvä, myös tosi makeaa jos ei sekoita normaalin tomusokerinkanssa.


TÄSTÄ OHJEESTA TULEE N.4-5cm PAKSU, ihana sellainen. Nimeltään

"VAALEAT RAKKAUDEN PALAT"

* 4 MUNAA
* 4 1,5 SOKERIA
-vaahdoksi

* 8dl VEHNÄJAUHOJA
* 5tl LEIVINJAUHETTA
* 3tl VANILJASOKERIA
* N. 2rkl KAAKAOTA (vaalempaa mitä vähemmän laittaa, tietenkin)
- Sekoitettuna kuppiin

* 270g SULAA MARGARIINIA
* 2,7dl MAITOA
-kaadetaan vaahdon ja jauhojen sekaan

Kannattaa kokeilla, tykätty ohje on...
 
Mulla on aivan taivaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallinen ohje, jota mies tykkää leipoa. :p Voisin kaivaa sen, jos joku haluaa...
Se ei ole ihan niin makea ku perus-mokkapalat, eikä itse asiassa siihen edes tule kahvia, mutta se on ihan samaa sarjaa ja maistuu TAIVAALLISELLE. :saint: :saint:
Rakkaudenpalat-nimellä.
 

Yhteistyössä