Taas kävi kaupassa nolosti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mie menin aamusella jo kauppaan, ja ostin mitä ostin. Myös 2 siideriä, jotka piti saunajuomaksi ostaa.
No mie oon kassalla ja latoan ostoksia hihnalle.
Kassa ottaa jo osasta hintoja ja sit sanoo:
- Mie en voi myydä sulle näitä siidereitä.
Mie suu auki, että Täh?
- Niin, että en voi myydä...
jonka jälkeen mie pahaan tapaani keskeytän, ja tokaisen:
- No en mie kyllä tästä syntymähumalasta selviä ikinä tän selvemmäksi, ja oon mie ennenkin saanut ostaa.

Voi kun minua sit nolotti, kun kassa selvensi:
- En mie sillä... vaan sillä että kello on 8.50 ja alkoholijuomaa saa myydä vasta klo 9 jälkeen aamulla. Sun pitää ootella 10 minuuttia.

No niin janoinen en ajatellut saunan jälkeen olla, että olisin kehdannut jäädä kahta siideriä odottelemaan kuitenkaan... :xmas:

Kassatäti olisi heti voinut sanoa, että en voi myydä näitä koska kello ei ole vielä yhdeksän. Ei sitä ihan oikeasti tavallinen ihminen tajua, että aamulla käydessään kaupassa ei voikaan ostaa just sitä saunasiideriä.

Hyvä kuitenkin, että lakia noudatetaan. Meidän lähikaupassa on kello kaljaosastolla...

Voi ei, tuo on niin huvittava sääntö kuin olla ja voi. Mihinköhän tuo perustuu, sitä mie oon aina ihmetellyt. Miulle ei itelle oo koskaan käyny noin, mutta pari kertaa kaupan kassalla on sattunu eteen asiakas /asiakaspariskunta, joille on käyny ja molemmilla kerroilla kyseessä on ollu just vaan pari olutta tai siideriä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Voi ei, tuo on niin huvittava sääntö kuin olla ja voi. Mihinköhän tuo perustuu, sitä mie oon aina ihmetellyt.

Siihen, että aiemmin aamun ensimmäinen asiakas osti aina kaljaa. Eikä se ollut mikään siisti pariskunta ostamassa kahta saunabisseä.

nuoresta äidistä tuli mieleen, että minulta kysyttiin kerran papereita, kun ostin VIKING LOTTOA. Jossa ikäraja siis 15. Ja ikää minulla kuitenkin 22 vuotta. Ilmeisesti säilyn sitten hyvin.....

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Kerro mistä sulla noin paljon voimia?:DMä haluan kans,noin aikaisin kauppassa ja muutenkin 10lasta :D :hug:

Kuule, kummasti saa voimia kun huoettä kahvi on lopussa... ja leipääkin pitää alkaa leipomaan, jos ei mene kauppaan :D
Ja sinne kauppaan kun oli mukava mennä, mies on lomalla ja pääsin ilman ensimmäistäkään pilttiä matkaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Voi ei, tuo on niin huvittava sääntö kuin olla ja voi. Mihinköhän tuo perustuu, sitä mie oon aina ihmetellyt.

Siihen, että aiemmin aamun ensimmäinen asiakas osti aina kaljaa. Eikä se ollut mikään siisti pariskunta ostamassa kahta saunabisseä.

Ahas, niin piti ihan sitten tollanen sääntö väsätä :laugh: . Onko se sitten parempi, että ne ekat kaljat ostetaan vasta yhdeksältä sen "ei niin siistin pariskunnan toimesta". Järkkyikös kaupan kassatoimihenkilöiden mieli pahastikin siitä, että päivän ensimmäinen asiakas tuli ostamaan bisseä ja vielä vahvasti vanhalle viinalle lemuten ja ei niin fressinä :D ?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Kerro mistä sulla noin paljon voimia?:DMä haluan kans,noin aikaisin kauppassa ja muutenkin 10lasta :D :hug:

Kuule, kummasti saa voimia kun huoettä kahvi on lopussa... ja leipääkin pitää alkaa leipomaan, jos ei mene kauppaan :D
Ja sinne kauppaan kun oli mukava mennä, mies on lomalla ja pääsin ilman ensimmäistäkään pilttiä matkaan ;)

Kyllä sä oot kuitenkin todella vahvaa ihminen :D :hug:

Yhteistyössä