No kyllä oli mummolla rankkaa! Kaupassa nähtyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummon vihan kohde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän tuon "mummotyypin" vaikka on niitä miehissäkin ja muissa kuin vanhoissa. Vanhemmissa ihmisissä taitaa olla eniten tai sitten sitten he vain ehtivät paremmin valittaa.

Joillakin ihmisillä tuntuu kaikki vaan olevan niin hirveän vaikeaa jatkuvasti. Kaikki mitä muut ihmiset tekevät, tuntuu olevan jotenkin väärin ja ne joihin kukaan ei voi vaikuttaa, on jotenkin vaan muuten huonosti. Tiedän yhden sellaisen (ei kuitenkaan ollenkaan niin paha kuin ap:n tapaus) ja rasittavinta taitaa olla mummolla itsellään, kun koko elämä on niin hankalaa. Muut ihmiset joutuvat kärsimään tästä onneksi vain satunnaisesti. Enpä tiedä mitä tuollaiselle voisi edes tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän tuon "mummotyypin" vaikka on niitä miehissäkin ja muissa kuin vanhoissa. Vanhemmissa ihmisissä taitaa olla eniten tai sitten sitten he vain ehtivät paremmin valittaa.

Joillakin ihmisillä tuntuu kaikki vaan olevan niin hirveän vaikeaa jatkuvasti. Kaikki mitä muut ihmiset tekevät, tuntuu olevan jotenkin väärin ja ne joihin kukaan ei voi vaikuttaa, on jotenkin vaan muuten huonosti. Tiedän yhden sellaisen (ei kuitenkaan ollenkaan niin paha kuin ap:n tapaus) ja rasittavinta taitaa olla mummolla itsellään, kun koko elämä on niin hankalaa. Muut ihmiset joutuvat kärsimään tästä onneksi vain satunnaisesti. Enpä tiedä mitä tuollaiselle voisi edes tehdä.

Jälkeenpäin harmitti kun en keksinyt sanoa että: "Mutta arvaapa millanen homma on roudata näitä autoon? Tai purkaa kaappeihin kotona?!" :xmas: Kyllä sillä mummolla tuntui olevan suunnattoman vaikeaa niin...

Edellisen kerroin siis ap:lle siksi, että ei hän tehnyt mitään väärin. Kyseinen mummo olisi varmaan ollut kiukkuinen, vaikka ap:lla ei olisi ollut kuin yksi ostos. Ja jos ap ei olisi ollut kaupassa ollenkaan, olisi kassaneidillä ollut vääränväriset hiukset tai tervehtinyt väärin tai kaupan tuotteet olisivat olleet huonoja sekä kassahihna olisi ollut väärän mittainen ja ulkona vääränlainen sää.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
hups, mä oon monesti aatellu et millonhan mulle käy noin. Meiltä on 30km lähimpään kauppaan ja käyn n.2krt kaupassa + kerran kahessa viikossa suurinpiirtein sit ostan ISON satsin tavaraa.. joka kerta tuun kaupasta 2-3 kassillisen kans tavaraa. Niin ja meitä on 4henkeä.

Meil oli tuos jakso et käytännössä mies oli käyny viimeset 2vk kaupassa, ja sit lähin ite. Eli ostin suurinpiirtein puoli kauppaa tyhäksi, ja mua hävetti.. hävetti et jos ihmiset oikeesti tietäs minkäkokoinen perhe meillä on ni niillä jäis suu auki. Mut tosiaan ku harvon käyt ni pitää ostaa sillon samalla ne vaipat + ryynit + korvikkeet jne jne jne.. alle 100? selviää harvoin kaupasta ulos

Meillä 2lasta 2aikuista. Meillä mies käy yleensä pikku ostoksilla ostamassa maidot ja leivät pitkin viikkoa. Sitten minä käyn tekemässä isommat ostokset, eli hamstraan kaapit täyteen kauan säilyvää ja harvemmin tarvittavaa ns. kuivatavaraa.
Lasku on lähes poikkeuksesttä 200euroa! Ja tavaraa on aina vähintäänkin 4kassia! 6pussiakin olen kärryihin saanu mahtumaan ja kaikki isot ostokset ei oo silloin edes pusseissa vaan ilman pussia. Soseita aina 4-5 pahvilevyllistä yhteen kassiin. Puuroryynit, murot, jauhot, limsapullot on tilaa vieviä ja kärry täyttyy hetkessä. Säilykkeitä, keksejä, näkkileipää, makaroneja, riisejä, perunapusseja, pakkaseen kasviksia, perunoita eri muodossa, litran jäätelöpaketteja yms vararuokaa pakkaseen odottamaan.

Meillä ei todellakaan suunnitella viikon ruokalistaa etukäteen ja osteta sen perusteella vain viikon ruokia. Vaan kaikkia elintarvikkeita löytyy (pakkasesta/säilykkeinä/kuivana) ja teen sitten niistä mitä mieleen tulee, ja mitä tarvikkeita kaapeista löytyy.
Ja kissanhiekat ja vaipat ne vasta tilaa viekin kärryssä, joten kärry on aina kuin vuori kun minä pääsen kauppaan. Nolottaa vähän :D

näinpä.. ja tosiaan ku matkaa on kauppaan ni on pakko olla pakkasessa leipää, vierasvaraksi pullaa, lapsille (2v ja 7kk) vaippoja, perunoita/kasviksia, maitoa menee yllättävän paljon (ostan 6-8purkkia kerralla). Maitotuotteita (kuten ruokakermat, vaahtoutuvat kastikkeet mitkä säilyy pidempään). Siihen kuormaan ku sit viel istuttaa vauvan istumaan ja yrittää saaha 2v:n pysymään aisoissa, ni varmasti on näös.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jälkeenpäin harmitti kun en keksinyt sanoa että: "Mutta arvaapa millanen homma on roudata näitä autoon? Tai purkaa kaappeihin kotona?!" :xmas: Kyllä sillä mummolla tuntui olevan suunnattoman vaikeaa niin...

Kun mietin mitä tuollaiselle ihmistyypille voi sanoa, niin aion itse testata seuraavan kerran tätä: Yhdyn valittajan valituksiin, ja tuskailen myös kuinka on niiiin hirveästi tavaraa ja kuinka tässä meneekin niiiin kamalan kauan ja miten ne lapsetkin syövät niin kamalasti ja kaikki rahat menee ja muutenkin elämä on ihan hirveää. Ja jos mummo yrittää kuittailla mitäs teit lapsia tai kävisit harvemmin kaupassa, pitää yhtyä mielipiteeseen ja kauhistella, että miten noita lapsia nyt tulikin tehtyä noin paljon, ei olisi pitänyt ja on tää hirveää, kun ei pääse kauppaan useammin. Pistää valitukset vähintään tuplasti paremmaksi. Ja kaupassa on kuuma ja ulkona on kuuma ja kaikki on kamalan raskasta eikä yölläkään saa nukuttua ja valivalivali, niin ettei mummo saa edes suunvuoroa.

Olisi kiva nähdä miten valittajatyyppi reagoi, kun kohtaa jonkun jolla elämä on vielä kamalampaa. Pitää testata:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kun mietin mitä tuollaiselle ihmistyypille voi sanoa, niin aion itse testata seuraavan kerran tätä: Yhdyn valittajan valituksiin, ja tuskailen myös kuinka on niiiin hirveästi tavaraa ja kuinka tässä meneekin niiiin kamalan kauan ja miten ne lapsetkin syövät niin kamalasti ja kaikki rahat menee ja muutenkin elämä on ihan hirveää. Ja jos mummo yrittää kuittailla mitäs teit lapsia tai kävisit harvemmin kaupassa, pitää yhtyä mielipiteeseen ja kauhistella, että miten noita lapsia nyt tulikin tehtyä noin paljon, ei olisi pitänyt ja on tää hirveää, kun ei pääse kauppaan useammin. Pistää valitukset vähintään tuplasti paremmaksi. Ja kaupassa on kuuma ja ulkona on kuuma ja kaikki on kamalan raskasta eikä yölläkään saa nukuttua ja valivalivali, niin ettei mummo saa edes suunvuoroa.

Olisi kiva nähdä miten valittajatyyppi reagoi, kun kohtaa jonkun jolla elämä on vielä kamalampaa. Pitää testata:)

Kokeile ihmeessä, varmasti menee mummelilta jauhot suuhun ja kanssajonottajilla on hauskaa mikäli tilanteen tajuavat :D

sulla hyvät hermot, minä olisin jo sanonut pahasti. ja jos ois mun mies ois varmaan sanonu ihan suorat sanat.
mun äiti kuuluu tuohon valitus mummoihin. koko ajan päivitellään kaikkea. vasta oli valituksen aiheena mun krooninen selkäkipu, kun hän ei ole ikinä sairaslomalla ollu ja pää kainalossa hoidettu työt maatilalla yksinään ja vali vali.

Yhteistyössä