Alkuperäinen kirjoittaja XXX:Täällä alkaa olla jenkkimeininki.. Joka asiasta ilmoitusta ja syytettä. Lasten murtumien tulkinta ei ole helppoa.
Se on totta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja XXX:Täällä alkaa olla jenkkimeininki.. Joka asiasta ilmoitusta ja syytettä. Lasten murtumien tulkinta ei ole helppoa.
Alkuperäinen kirjoittaja XXX:Täällä alkaa olla jenkkimeininki.. Joka asiasta ilmoitusta ja syytettä. Lasten murtumien tulkinta ei ole helppoa. Tuohon kipsiasiaan sen verran että "normaalisti" kipisi on aina 4-6 viikkoa ja kahden viikon välein käydään kuvassa jotta nähdään luutumisen eteneminen.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:Luuston tilanne kannattaa kyllä selvittää, jos murtumia tulee jatkossa helposti. Tuo on tosi ikävää, että ensin aletaan epäilemään pahoinpitelyä...Joskushan toki niin on. Meillä murtuu luut helposti mulla ja ainakin toisella pojalla (toisesta ei vielä tiedä). Me ei olla missään jouduttu epäilyn kohteeksi, kun pojalla oli luustosairautensa tiedossa ennen ekaa murtumaa. Mun murtumista lapsena kukaan ei taas mitään epäillyt, vaikka sairaus ei ollut tiedossakaan.
Mihin pitäisi ottaa yhteyttä? Jotenkin meni niin luotto noihin TK lääkäreihin että tuntuu ottavatkohan tosissaan jos menen sinne pyytämään sitä mittausta.
En ole ajatellut tätä ennen, mutta minulla itsellä on murtunut todella monta kertaa milloin mikäkin luu..
Alkuperäinen kirjoittaja XXX:Täällä alkaa olla jenkkimeininki.. Joka asiasta ilmoitusta ja syytettä. Lasten murtumien tulkinta ei ole helppoa. Tuohon kipsiasiaan sen verran että "normaalisti" kipisi on aina 4-6 viikkoa ja kahden viikon välein käydään kuvassa jotta nähdään luutumisen eteneminen.
Alkuperäinen kirjoittaja jormala:Samantapainen juttu kävi täällä, kävelin murtuneella nilkalla viikon, kun lääkäri sanoi että se oli vain venähtänyt. Käveleminen kouluun ynms teki kipeää ja muistan jokaisen askeleen. Itkua tuli kun koulumatkan kävelin. Viikonpäästä mentiin uudelleen lääkärin puheille ja suostui röntgenit ottamaan ja 6vk kipsi & kepit ja kipsinpoiston jälkeen jalka ei toimi vieläkään kunnolla.
Alkuperäinen kirjoittaja TämäOnKoettu;30665095:OYS salaa potilasvahingot ja muut virheet varsin tehokkaasti, kätevimmin tämä onnistuu sillä, että potilasasiakirjoihin (eli sairauskertomukseen) kaunistellaan tekstit parhain päin. OYS:n mukaan lääkärillä on oikeus itse päättää mitä sinne kirjaa ja mitä jättää kirjaamatta. Omalla kohdallani tekstit ei pidä alkuunkaan paikkaansa, tappelin aikoinaan tapaukseni takia 10 vuotta tuloksetta, koska niitä virheellisiä tekstejä ei mikään taho ole velvoitettu korjaamaan eikä täydentämään ja kaikki instanssit käsittelee tapausta pelkkien potilasasiakirjojen pohjalta. OYS:n näkemys on edelleen se, että kaikki on mennyt kuin oppikirjasta, lopputulos on hyvä ja onnistunut, potilas on hyötynyt ja ainoa ongelma on informaatiokatkos & lääkärin ja potilaan välinen erimielisyys. Todellista lopputulosta ei yksikään lääkäri suostu arvioimaan, vaan vetoaa lääkäriliiton kollegiaalisuusohjeeseen, joka kieltää arvostelemasta kollegan tekemisiä.
Alkuperäinen kirjoittaja TämäUnohtui;30665099:Millä tavalla potilaana olen sitten itse hyötynyt tuosta "hoidosta" on mulle itselleni täysin epäselvää. Kukaan ei ole missään vaiheessa kertonut mulle, missä kohtaa se hyötyminen oikein on. Tosiasiassa tilanne on lähtötilannetta monin verroin huonompi, mutta sillähän ei ole mitään merkitystä, kun kerran OYS:n mukaan hoidosta on ollut hyötyä. Jännää ettei tätä hyötyä kuitenkaan tarvitse edes potilaalle itselleen kertoa....
Jos olisit kertonut mitä todella tapahtui, lastasi olisi tutkittu enemmän. Lapsethan kaatuilevat tämän tästä, eikä esim. putoaminen metristä tuota parivuotiaalle murtumia, saati useita sellaisia.