Taas arvosteltiin kuopuksen nimeä.

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
En ymmärrä miksi otan niin itseeni kun lapseni nimeä ihmetellään äänen. Tai no, oikeastaan tiedän. Koska rakastan lastani ja nimi on valittu rakkaudella. Tuntuu että nimen arvostelu on sama kuin lapseni arvostelu. Järki kyllä sanoo että ei toisten puheista kannata välittää, mutta silti tulee tosi paha mieli. :(

Minua saa arvostella vaikka mistä. En yleensä ota itseeni. Mutta lasten ollessa kyseessä en kestä negatiivista puhetta. Se ei hamita jos joku esim. valittaa esikoisen olevan vilkas, koska hän ON vilkas. Mutta nimen arvostelu on minusta sama kuin arvostelisi lapsen ulkonäköä tms.

Pidän lapseni nimestä, sehän on pääasia, mutta arvostelu loukkaa silti vaikka en haluaisi.

Eipä muuta, tällainen vuodatus vain tällä kertaa... :|

*muoks. Ehkä yksi syy miksi asia harmittaa on että ventovieraat yleensä kehuvat nimeä, apteekin täti tai lääkärin vastaanottovirkailija yms. Mutta ne jotka arvostelevat ovat yleensä tuttuja tai läheisiä.

mä en jaksa ihmetellä ääneen, mutta mieheni monesti sanoo että miksi pitää panna lapselle outo nimi kun tietää että siitä tulee sanomista, ehkä kiusaamista? ei tää maailma muutu sillä et laitetaan mitä erikoisempi nimi ja toivotaan suvaitsevaisuutta..

Arvostele takaisin. Totea sille tavisnimisen lapsen äidille joka arvostelee että emmehän me kaikki voi tykätä persoonattomista massanimistä, tiedäthän niistä joita mahtuu kolmetoista tusinaan ja jotka eivät erotu taustatapetista kun ovat niin värittömiä. Vaniljaa ja beigeä.

Typerää, mutta saattaa toimia, etenkin jos joku tuttu on jatkuvasti arvostelemassa lapsesi nimeä. Joskus hyökkäys on paras puolustus.

Alkuperäinen kirjoittaja perus:
mä en jaksa ihmetellä ääneen, mutta mieheni monesti sanoo että miksi pitää panna lapselle outo nimi kun tietää että siitä tulee sanomista, ehkä kiusaamista? ei tää maailma muutu sillä et laitetaan mitä erikoisempi nimi ja toivotaan suvaitsevaisuutta..

No mutta toisen mielestä toinen nimi on erikoinen, toisen mielestä toinen. Ihmiset näkee asiat niin eri tavalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Mun on ihan pakko sanoa, että kannattiko sitten laittaa erikoinen nimi?!

No minusta nimi ei ole erikoinen. Kaksi suomalaista naisen nimeä väliviivalla. Molemmat yleisiä. Ei eroa minusta mitenkään vaikkapa Marja-Tertusta.

Mikä nimi?? tyyliin Hilkka-Anastacia?

No mun on ihan pakko sanoa, että oli nimi mikä oli, on todella epäkohteliasta ja ajattelematonta arvostella sitä!! Nimestä voi olla montaa mieltä, mutta mölyt kannattaisi pitää mahassaan. Ihmetyttää, miten aikuisetkaan ihmiset eivät osaa käyttäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja KVG:

Tää on yhtä tyhmää ku sanoisi koulukiusatulle että mitäs oot koulukiusattu tai mitäs oot läski tai mitäs sul on hörökorvat..

Nimeä lapsi ei ole valinnut ja minä en vain ymmärrä miksi pitää ottaa ehdoin tahdoin se riski että lapsi joutuu silmätikuksi vaikka tai nimi joutuu arvostelijoiden hampaisiin.

Jos ei kestä arvosteluja, mieti vähän pidemmälle ap.

Mun mielestä pitäis olla joku tolkku niissä nimien antamisissakin.
Ensin kastetaan ihme nimi ja sitten ruikuttaa ensin vanhemmat ja lopuksi lapsi kärsii nimestään loppu ikänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja kisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:

No minusta nimi ei ole erikoinen. Kaksi suomalaista naisen nimeä väliviivalla. Molemmat yleisiä. Ei eroa minusta mitenkään vaikkapa Marja-Tertusta.

Mikä nimi?? tyyliin Hilkka-Anastacia?

Mistä lähtien Anastacia on ollut yleinen suomalainen naisen nimi??

Millä tavalla arvosteltiin? Ymmärrän, jos jotain nimeä hämmästellään tai ihmetellään, mutta tosi harvoin kai kukaan ilkeästi kommentoi. Meidän pojalla on ei-niin-yleinen nimi, enkä ole koskaan kokenut arvostelua. Oma isäni sanoi joskus, että ristiäisissä hän oli ollut hieman ihmeissään, mutta huomannut sitten, että löytyyhän tuota numeä muiltakin, ja että ihan hyvä nimihän se. Ajan kanssa tottui.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Mun mielestä pitäis olla joku tolkku niissä nimien antamisissakin.
Ensin kastetaan ihme nimi ja sitten ruikuttaa ensin vanhemmat ja lopuksi lapsi kärsii nimestään loppu ikänsä.

Ei siitä loppu ikää tarvi kärsiä, sen kun vaihtaa halutessaan isompana.
Kuka määrittelee mikä on outo nimi?

Yhteistyössä