Taas ärsyttää koiraIHMISET! Onko ihan pakko kusettaa ja paskottaa koirat ihmisten postilaatikoille?!

  • Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"pikkukoira"
Mä en sit tiedä missäpäin ne torvelot koiranomistajat on, koska meillä on talon vieressä pitkä suora, toisella puolen rivarit ja toisella puolen penkka, jonka jälkeen autotie. Ja kaikki pissat ja mahd. kakkat löytyy sieltä autotien puoleiselta penkalta, ei ihmisten pihoilta tai postilaatikoiden juurilta. Kakat minustakin voisi korjata joo, mutta pissaa on vähän hankalampi korjata, ja kun sitä lunta on aurattu metri vähintään siihen tien reunaan niin eihän koira pääse siitä tieltä muualle kuseksimaan.

Ja asutaan keskustassa, eli ei täällä ole mettää ja mantuu, pururadallekkaan ei voi mennä kun siellä on ladut. Se on vähän niin tai näin niin ei sen koiran kanssa täällä oikeen mihinkään pääse, etteikö jotakuta häirittis.
 
---
Jos näen jonkun jättävän koiransa paskat keräämättä tieltä, niin kerään itse, seuraan ulkoiluttajaa ja nakkaan paskat sen omalle pihalle. Ei kai ne sielläkään haittaa, jos ei ulkoiluttajaa siellä tielläkään? :saint:
Niin kyllä mä voin ne mun roskikseen kotona huolia jos joku ne sinne kantaa :) Minä en kanna.
Tää esimerkki kyllä menee vähän väärin muutoin koska me asutaan kerrostalossa <3
 
---
[QUOTE="vieras";27899859]Niin, entäs jos? Tai entäs jos pidät pienen muovipussin taskussa, laitat sen käteesi ja siten heität sen paskan kauemmas, sitten käännät pussin nurin, solmit ja laitat vaikka taskuun. Kyllä se sieltä kotona roskiin muistuu. Olen asunut ulkomailla, ja siellä koiran paskojen keräämättä jättämisestä sai sakot. Sellainen systeemi pitäs olla täälläkin.[/QUOTE]

Totta, tämä ei ole ollenkaan hullumpi idea, mutta toisaalta ei poista sitä etteikö ne kakat silti jää jonnekin keräämättä tai poista sitä etteikö niitä roskiksia voisi olla noin 500% nykyistä enemmän.
 
---
Jos puotan sun postiluukusta sisään, niin voit pistää sit roskikseesi? :)
Muuten hyvä, mut rappukäytävän ovi on lukossa. Ja sä selvität mun sukunimen mistä?

Mites olis toi meidän ulkoroskis? Ai niin, mut sekin on lukitussa katoksessa ettei ainakaan kukaan muu voisi laittaa sinne kakkapussia. Ja tietenkin jos koirani kakkaa sinun postilaatikon kohdille ja keräisin kakan pussiin, niin sinun roskistasihan ei saisi käyttää, eikö?
 
Onneksi asutaan maalla. Narttukoirat ei muutenkaan kykene postilaatikoihin kuseskelemaan. Ymmärrän, että kaupungeissa jätökset kerätään, mutta sitä en tajua miksi taajamien ulkopuolella pitäisi ne kerätä jos ei keskelle tietä koira tarpeita tee. Maantuva luonnonvara. On minulle joskus joku tullut huutamaan keskellä metsääkin, että kerää koirasi paskat pois. Itse muistaakseen samainen ihminen oli puunjuurella kusella, joten arvostan todella korkealle nämä ihmiset!
 
  • Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
vierass
Mä olen aikuinen ja keräisin kyllä koirani paskat tieltä, jos mulla koira olisi. Aikuisena ottaisin vastuuni lemmikkini tekosista. Mites sinä..?
kerään aina koirani paskat. enkä kyttäile kuka paskottaa koiraansa kenties mun pihan reunalle, kerää niitä paskoja pussiin, seuraa koiranomistajaa hänen kotiinsa ja tunge niitä paskoja postiluukusta alas. meilläpäin tuota jo kutsuttaisiin hieman sairaaksi. Eikä niin hiemankaan.
 
"vieras"
Samalla logiikalla roskat saa heitellä minne vaan, jos roskista ei ole lähettyvillä. Muiden syy, kun eivät ole laittaneet roskista just siihen paikkaan. Ja jos se muita vaivaa, niin valittakaa kunnalle, ettei ole tarpeeksi roskiksia.
 
"vieras"
Meillä on koira ja voin sanoa, että ÄRSYTTÄÄ myös! Olen itse tarkka, ettei koira kuse ja pasko ihmisten kulkureiteille, mutta samaa ei todellakaan voi sanoa kaikista koiraihmisistä. Esim. meidän (rivari)kodin kulkureitti kadulta on jonkun hemmetin rakin huussi, sillä saan viikottain lapioida kulkureitiltä kakkakikkareita. Ottaa tosi paljon päähän. Pari kertaa olen jopa astunut niiden paskojen päälle epähuomiossa. Tosi kivaa väistellä omalla tontilla muiden rakkien paskoja!!!
 
Itsekin olen koiranomistaja enkä todellakaan pissata koiraa toisten postilaatikoille tai jätä kakkoja keräämättä tienpientareelta. Ja aikuinen, terve koira kyllä pystyy pidättämään sekä pissaa että kakkaa kunnes ollaa pikkuisen syrjemmällä.

Toivoisin kyllä että niitä kakkaroskiksia olisi vähän tiheämpään, tuntuu että ovat vain vähenemään päin. Mm. Prahassa on muuten käteviä, ilmaisia koiran kakkapusseja, niissä tulee mukana pieni kartonkinen "lapio", jolla voi heittää ne kakat joko pusikkoon tai sinne pussiin. Saisipa noita Suomestakin :)
 
---
[QUOTE="vieras";27899923]Samalla logiikalla roskat saa heitellä minne vaan, jos roskista ei ole lähettyvillä. Muiden syy, kun eivät ole laittaneet roskista just siihen paikkaan. Ja jos se muita vaivaa, niin valittakaa kunnalle, ettei ole tarpeeksi roskiksia.[/QUOTE]

On tässä se ero, että kakka maatuu.

Eikä tosiaan tarvii olla roskiksen just siinä kohdilla, mutta kohtuullisen matkan päässä pitäisi olla. Vai sinäkö haluaisit tunkea kakkapusseja taskuusi ja odotella roskiksen löytymistä? Kun tietenkään ihmisten omiin piharoskiksiin ei saa laittaa, joka on aivan älytöntä.
 
"vieras"
Mä kyllä kerään koiran kakat suurimmaksi osaksi pois. Jos mettään tai ojan pohjalle tekee, niin sitten en. Koska siellä on niin paljon lunta, että uppoan sinne ja uskoisin, ettei kukaan muukaan sinne välttämättä halua mennä. Joten ne ei siellä haittaa, ei ainakaan edes näy tielle.

Kyllä täälläpäin on niitäkin koiranomistajia, ketkä koiran kakat kerää, mutta ne on niitä pikkukoirien omistajia. Enemmänhän ne isot paskakasat häiritsee. Mutta enpä ole koskaan nähnyt keskikokoisen tai ison koiran omistajan noukkivan paskoja pussiin.

Itsellänikin on pieni koira ja aina kun tekee kakat tielle tai sellaiseen paikkaan mistä voin hyvin laittaa pussiin, niin sen toki teen. Meilläpäin on roskiksia ihan hyvin. Esim. rivareiden roskiksia ja ihan kiitettävästi omakotiasujat on laittanut tarran roskikseen, että saa laittaa kakkapussit. Ja sitten on vielä näitä yleisiä lajittelupisteitä, bussipysäkeiden ja kioskien roskiksia.

Jotenkin kuulostaa tekosyyltä, ettei olisi roskiksia mihin pussin voisi laittaa. Täälläpäin ainakin on, mutta silti saa varoa mihin astuu kun koirankakkoja on tiet ja tienreunat täynnä. Itse oon asunut esim. keskustassa, lähellä keskustaa ja kaupungin laitamilla ja en ole kokenut tätä ongelmana. Välillä toki joutuu kävelemään kymmeniä metrejä, joskus sata, mutta mitä sitten.
 
On tässä se ero, että kakka maatuu.

Eikä tosiaan tarvii olla roskiksen just siinä kohdilla, mutta kohtuullisen matkan päässä pitäisi olla. Vai sinäkö haluaisit tunkea kakkapusseja taskuusi ja odotella roskiksen löytymistä? Kun tietenkään ihmisten omiin piharoskiksiin ei saa laittaa, joka on aivan älytöntä.
Meidän piharoskikseen saa. Laitoin sellaiset tarrat oikein roskikseen, niitä saa eläinkaupoista.
 
"vieras"
On tässä se ero, että kakka maatuu.

Eikä tosiaan tarvii olla roskiksen just siinä kohdilla, mutta kohtuullisen matkan päässä pitäisi olla. Vai sinäkö haluaisit tunkea kakkapusseja taskuusi ja odotella roskiksen löytymistä? Kun tietenkään ihmisten omiin piharoskiksiin ei saa laittaa, joka on aivan älytöntä.
Ymmärrätkö sentään sen, että ne kävelytiet on muidenkin kuin koiranomistajien käytössä? Siellä kävellään, pulkkaillaan, lapset kävelee ja potkii lumikokkareita. Pissat ei nyt niin paljon haittaa, mutta ne paskat... Ei ne ole kivan näköisiä, vaan tosi likasta ja inhottavaa katella kikkaretta ja pökälettä toisensa jälkeen.
 
---
Kiva että joidenkin paikkakunnilla on roskiksia. Meillä ei ole ja tosi vähän näkyy noita tarroja roskiksissakaan. Ymmärrän vielä sadan metrin kävelyn kakkapussin kanssa, mutta ehkä asutaan aika erilaisilla paikkakunnilla kun täällä toi välimatka on hieman enemmän roskiksien välillä.
 
en taaskaan ymmärrä
Miksi pitää se koira hankkia, jos ei niitä kakkoja saa korjattua pois tieltä? Ihan turha vinkua, että ei ole roskiksia. Kai te sen tiesitte jo koiraa hankkiessanne. Olisitte ottanut asian huomioon ja miettinyt uudelleen, kannattaako sitä koiraa ottaa, jos ei viitsi kakkapussin kanssa tulla kotiin.
 
---
ei ole kivannäköisiä, mutta taskuun en niitä tunkea. Ojan pohjalle voin niitä työnnellä jos eivät siellä jo ole. Edelleen, kerään varmasti kakat pois ja lähettyvillä on roskiksia joita saa käyttää.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja en taaskaan ymmärrä;27899973:
Miksi pitää se koira hankkia, jos ei niitä kakkoja saa korjattua pois tieltä? Ihan turha vinkua, että ei ole roskiksia. Kai te sen tiesitte jo koiraa hankkiessanne. Olisitte ottanut asian huomioon ja miettinyt uudelleen, kannattaako sitä koiraa ottaa, jos ei viitsi kakkapussin kanssa tulla kotiin.
hahaa, eli kymmenessä vuodessa ei voida olettaa kunnan saavan hankittua roskiksia? :D Silloin kun mä hankin koiran niin ei edes ollut mitään kakansiivoamisvouhotusta.

Yhtä lailla, miksi pitää hankkia lapsi tai pulkkailla sen kanssa, jos ei osaa väistää kakkoja. yhtä lailla se koira saa kävellä siinä tiellä. Turha vinkua jos ei osannut vahtia. Jos tälle linjalle kerran haluat.
 
vierass
Mulla on chihuahua, ja korjaan kyllä pois kakkit. Arvatkaa vaan, korjaako se berhandilaisen omistaja? Oma koira on kirjaimellisesti polvia myöden paskassa välillä.

Ja roskiksia pitäisi tulla lisää, eikä pelkästään koiranomistajia varten. Muita varten myös. Sen sijaan niiden määrä tuntuu vain vähenevän, nykyään on vain "yksityisroskiksia", ja huudot saa jos sinne pussukan pudottaa. Taskussa en ala kyllä mitään kakkapussia kantamaan, hyi! Pudottelen niitä salaa esim. kerrostalojen roskiksiin jos ollaan kaukana kotoa.....
 
noi jest
ei ole kivannäköisiä, mutta taskuun en niitä tunkea. Ojan pohjalle voin niitä työnnellä jos eivät siellä jo ole. Edelleen, kerään varmasti kakat pois ja lähettyvillä on roskiksia joita saa käyttää.
No voihan v....u, pitää se pussi sitten kädessä vaikka, ei kukaan käskee sitä taskuun tunkea. Tai suunnittele reittisi sillä tavalla, että annat paskoa koiran vasta roskiksen lähettyvillä!

En minäkään tälläisiä ihmisiä pysty ymmärtämään!
 
"Vieras"
Ainainen valitus koiranpaskoista, ne sentään maatuu hyvinkin nopeasti, mutta aikuiset ihmiset heittelee ROSKAT pitkin maita ja mantuja?

Asun hyvämaineisella kerrostaloalueella, jossa kalliita omistusasuntoja ja ihmisillä tuntuu olevan yleisenä tapana heittää ojan penkalle roskat, muovit, pullot, tölkit, aina toisinaan huomaa kun auto on taas "siivottu" ja kaikki roskat heitetty MAAHAN. Siinä seuraava sakottamisen aihe.
 
---
No voihan v....u, pitää se pussi sitten kädessä vaikka, ei kukaan käskee sitä taskuun tunkea. Tai suunnittele reittisi sillä tavalla, että annat paskoa koiran vasta roskiksen lähettyvillä!

En minäkään tälläisiä ihmisiä pysty ymmärtämään!
Mulla on ainakin siinä kädessä se koira. Ei riitä enää kädet niille pusseille ja en laita niitä taskuun.

En suunnittele. Jos roskiksia ei tule, en siivoa.
 

Yhteistyössä