Taas ärsyttää koiraIHMISET! Onko ihan pakko kusettaa ja paskottaa koirat ihmisten postilaatikoille?!

• Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"hihih"
Jo on taas ongelma...
Onneksi ei sentään kenelläkään ole vielä henki mennyt tän asian takia. Tai onhan se tieten vaarallista jos verenpaine nousee liian korkealle.

Kyllä, minulla on koira. Käymme enimmäkseen metsälenkeillä, en siellä kerää paskoja. Joskus silloin harvoin kun käymme pyörätielenkillä, kerään paskat (jos tekee tienreunaan. Ojan pohjalta tai metsänrajasta en) En myöskään anna tehdä mitään tarpeitaan kenenkään pihoille tai postilaatikoille.

Onneks mulla on koira joka paskoo tasan niin kauas tien vierestä mitä remmi antaa periks. Ja onneks olin kaukaa viisas, ja opetin sille pentuna jopa käskyn millon saa paskoa (jelppii kummasti kaupunkialueella lenkkeilyä).

Ja onneksi meidän postilaatikot on rappukäytävän sisällä ;)

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27900176]Pikkukoirien omistajat on pahimpia. Fifit saa kusta ja paskoa mihin tahtoo, eikä suurimman osan jätöksiä kerätä. Toki pikkukoirien omistajissakin on fiksuja, mutta huomattavasti enempi fiksuja löytyy isompien koirien omistajista.[/QUOTE]

mammojen pikku fifithän sontii timantteja. ;)

........
Minulla on kaksi melko isoa koiraa, asumme keskustan lähellä. Kerään koirieni pökäleet kaikkialta muualta paitsi metsästä. Eikä tuota ongelmaa kanniskella koiranpaska pusseja pidempääkään matkaa, jos ei roskiksia ole.En laita pusseja taskuun, vaan ihan kädessä kannan kunnes roskis löytyy.Koiria talutan muutenkin samassa kädessä molempia, siellä tien reunan puolella. Paskoja kerätessä koirani osaaat pysyä paikallaan ihan sillä "odota" käskyllä.Ja pissojakaan en anna koirien tehdä mihin vaan, ei ole vaikeaa sekään.

ei ole näkyny
MÄ oli eilen lumitöissä meidän pihalla ja joku akka paskotti koiraansa meidän portin pieleen, nainen huomasi minut ja jatkoi vaan matkaansa, minä kimpaantuneena noukin ne paskat lapioon ja huusin sille eukolle että - Hei sulta jäi jotain ja heitin kikkareet rouvan luo.. nyt on eukko vaihtanu lenkki reittiä :D :D :D

Sinäkin voit tehdä asiasta aloitteen, jos et tiennyt. Se voisi koiranomistajien velvollisuus saada kunnilta lisää roskiksia, kun sitä pussia ei jakseta kantaa seuraavaa risteystä pidemmälle.
eikös se ole jo yleisissä järjestyssäännöissä ettei koirilla ole asiaa viheralueille tai lasten leikkipaikoille, tosin ei se jästipäitä hidasta.
Toinen ärsyttävä on kun jonkun halvatun idiootin pitää kusettaa se koiransa suoraan rapun eteen tai paskottaa.väisteleppä siinä sitten.
Piti lainata sitä pappa ja leikkipuisto viestiä

Viimeksi muokattu:
koiran omistaja
Ihan sama ällöttää. En anna oman koirani pissiä postilaatikoihin tms. Jos tekee jätöksen tien reunaan niin ihan jollain oksan palalla tökin ojan pohjalle tai jos on jonkun piha-alueen reunassa - kerään pussiin. Ei ole vaikeaa - lasten kulkua mietin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole näkyny;27904423:
MÄ oli eilen lumitöissä meidän pihalla ja joku akka paskotti koiraansa meidän portin pieleen, nainen huomasi minut ja jatkoi vaan matkaansa, minä kimpaantuneena noukin ne paskat lapioon ja huusin sille eukolle että - Hei sulta jäi jotain ja heitin kikkareet rouvan luo.. nyt on eukko vaihtanu lenkki reittiä :D :D :D
:D

......
Järjestyssäännöissä ei ole kieltoa yleisistä viheralueista (mm.puistot),mutta sensijaan lasten leikkikentille koiria ei saa viedä, eikä tori alueelle, nämä on mainittu.

Mua kans ärsyttää. Asutaan rivitalossa. Eikö ne koirat voi olla kusematta niin kauan että pääsee pois tuosta kulkuväylältä, vaan pitää paskoa toisten pihoille??

Ja muutenkin tekee mieli myrkyttää tuo naapurin räkyttävä pikkupiski. Hiton TYHMIÄ elukoita nuo koirat kun pitää räkyttää aina sillon kun omistaja ei oo kotona. Jos ne on niin VIISAITA niin miksi eivät tajua olla hiljaa??

"vieras"
Ei kaikki koiranomistajat ole tuollaisia. Kyllä täälläkin näkee koiranpaskoja KESKELLÄ katua ja on se kyllä karmean näköistä, kun täälläkin päin alkaa lenkkipolut ja metsä lähes kotiovelta jonne sen koiran voi viedä. En todellakaan anna oman koiran kuseksia tai paskoa kenenkään pihalle, eikä kyllä sitä koskaan ole tehnykään. Koira menee metsässäkin mahdollisimman kauas tekemään tarpeensa.
Enemmän täällä häiritsee kyllä ihmisen (!) paskat. Kyllä, asutaan lähes keskellä kaupunkia ja varsinkin kesällä ja syksyllä tuolla on metsiköt täynnä vessapapereita ja ihmisen paskoja.

Järjestyssäännöissä ei ole kieltoa yleisistä viheralueista (mm.puistot),mutta sensijaan lasten leikkikentille koiria ei saa viedä, eikä tori alueelle, nämä on mainittu.
Itseasiassa se onkin järjestyslaki, mutta juu ei olekkaan viheralueista, muistin väärin.

Mutta kuten aiemmin harmaa mainitsi niin
Järjestyslaki korvaa kuntien järjestyssäännöt

Koiran ulkoiluttajan on huolehdittava siitä, ettei koiran uloste jää ympäristöön hoidetulla alueella. Hoidettuja alueita lain mukaan ovat esimerkiksi alueet, joilla nurmikot on leikattu ja joilla on istutuksia tai joilla tiet ovat päällystettyjä.

Tonkun printtaa XD niittaa koirankakka pussiin ja kiikuttaa kakattajan ovelle niin luulis menevän perille...no joo :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
hyvä juttu
Mielestäni hyvä oli eräs joka näki kun ulkoiluttaja jätti koiran paskat tienviereen ja pokkana jatkoi kotiin 100m päähän ok taloonsa.
Kundi otti paskat muovipalalla tai jollakin ( en muista miten ) ja seurasi naista ja koiraa, heitti paskat naisen pihalle;-D! Toivottavasti tätä tapahtuisi useammin niin ehkä tajuaisivat viimein typeryytensä.

hyvä juttu
[QUOTE="hohhoijaa";27906017]mitä se kusi ja paska haittaa, ne maatuu idiootti. kävele lasinsiruun jos niin vituttaa paskapää.[/QUOTE]

Toivottavasti tukehdut paskaan joskus viisastelija typerys. Inhoan tuollaisia joille pitäisi vähän hieroa paskaa naamaan niin tajuaisivat miten ällöä on paskaan astua ja jatkuvasti varoitella paskoista ja kusista lapsia. Koiran paska vilisee loisia joita kulkeutuu sisään kotiin ja koiranpaska sotkee ja haisee.

Sitten moni ihmettelee miksi koirille jätetään myrkkyansoja kun omistajat ensin tahalteen provoisivat esim. palstoilla tai ulkona jättäen paskaa vain jälkeensä.
Ei ole hyvä kierre vai onko.-

Olen myös törmännyt kakkakikkareihin postilaatikolla . En tod yleistä koiranomistajia, fiksujakin näkyy paljon. kun näen jonkun keräävän kakat pussiin, tulee arvostuksen tunne !! :)
Eli kiitos niille keräävät jätökset, varsinkin näin talvella kun ne näkyy niin hyvin. Kesällä taas eri juttu,, hiukan ;) Koirat pääsee pusikoihin paremmin.

Yhteistyössä