Meillä samanikäinen, ja ulkoilut menee niin, et muutama minitsi keinussa, muutama lasku pulkkamäessä ja lopun tunnin ajan poika kävelee ympäriinsä ja minä seuraan. En mä oleta että lasta kiinnostais töröttää pihalla kun ei muakaan kiinnosta. Olen vaan tyytyväinen että kävelee niin on mullakin jotakin tekemistä.

Harmi että teillä on tuollainen ympäristö, joka ei ole turvallinen. Varmasti kurja nähdä kaikki toi vaiva jos kumpikaan ei oikein nauti. Onko siinä lähellä edes päiväkotia, jonka pihalle mennä iltaisin ja viikonloppuisin?
Meillä on onneksi metsäpolkuja ja pyöräteitä tässä lähellä. Onhan se niilläkin kärsivällisesti opastettava, että vaan toisessa reunassa kävellään, mut eipä ulkoillessa muutakaan tekemistä juuri ole. Usein lapsi vaan kävelis ja kävelis vaikka on selvästi väsynyt, ja silloin laitan hänet pulkkaan ja vedän kotiin. Pulkassa onkin hyvä kirkua ja kiukutella ja pötkötellä samalla. ;D Kaikki mummot ja muut vastaantulijat on tietenkin jo aika päivää moikkailtu ja porisutettu, esitelty heille pulkan vetonarua ja männynkäpyjä ja muita ihmeitä, joten se tuo vaihtelua tuohon kävelyyn. Kyllähän nää päivät näinkin kuluu.
Kun lapsi kasvaa, niin sittenhän tääkin ongelma helpottuu, kun lapsella on jotain oikeaa leikkiä, ja voi tehdä lumilinnaa tai leikkiä hiekkiksellä, pelata sählyä ym.