taaperon huoneessa pakastinarkku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras

Meillä on kaksi makkaria, joista toisessa on pakastearkku. Tuosta huoneesta tehdään nyt taaperolle oma huone. Pakastin on pakko jättää sinne, muuta paikkaa sille ei ole, ja se on jatkuvasti täynnä, joten hävittääkään sitä ei voi, enkä halua.
Nyt kaipaisinkin hyviä "naamiointivinkkejä" tuolle pakastimelle, jotta se saisi edes vähän olla rauhassa, ilman että sitä pienet kädet koko ajan availisi tai vaikka piirtäisi. Yhtenä ideana minulla oli ommella päälle joku kangas, toisena mietein, että jos sen ympärille tekisi puusäleistä ns. arkun, jonka sisällä tuo pakastin sitten olisi. Pakastin ei ole jokapäiväisessä käytössä, eikä aina ihan joka viikkoisessakaan, eli koko aikaa sinne ei tarvitse päästä käsiksi.
Onko teillä muilla vastaavaa tilannetta, että pakastin olisi jossain muualla, kuin mihin se kuuluu? Miten olette ratkaisseet ongelman? Tai onko ideoita, miten hoitaisin tuon?

Mä siirtäisin sen kyllä muualle.

- miten kotivakuutus suhtautuu jos lapsi ottaa töpselin pois tms?
- palovaara jo sinänäänkin puhumattakaan jos sitä alkaa verhoilemaan (ilmankierto estyy-kuumenee)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
pois lastenhuoneesta pakastin! on vaara että lapset avaavat sen ja joutuvat sisälle!

Mulle tuli kans tää mieleen: lapsi oppii pian siirtämää tuolia ja kiipeämään sitä pitkin pakastinarkkuun. Ja ei sitä arkkua tosiaan saa millään peittää.

Meillä taaperolla huone olohuoneen yhteydessä, huone siis jaettu kahtia. Pakaste on nurkassa taaperon puolella, ja siinä on lapsilukko (sellainen teipattava jossa on repun solkea muistuttava solki, ihan prismasta hankittu) eli ei saa sitä auki.
Hurinaa en ole huomannut, on suht uusi pakaste, ja ihan sama se on missä se pakaste syttyy palamaan, siksi on palovaroittimet.
Mitään peittämistä ei saa tehdä koska siten se palovaara on iso.

En alkais arkkupakastinta kokonaan peittämään millään, ettei laite ylikuumenene. Itse tekisin paneeleista arkun koruisen aidan, jonka voisi maalata lapsen suosikkivärein. Lisäksi voisi koristella esim. sisustustarroilla. Helpoin ratkaisu olisi siirtää aikuiset nukkumaan tuohon huoneeseen, jos tilaa parisängylle ja vaatteille on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pois lastenhuoneesta pakastin! on vaara että lapset avaavat sen ja joutuvat sisälle!

Mulle tuli kans tää mieleen: lapsi oppii pian siirtämää tuolia ja kiipeämään sitä pitkin pakastinarkkuun. Ja ei sitä arkkua tosiaan saa millään peittää.

kyllä noissa pakastearkuissa ( ainakin joissakin ) on lukitus avaimella..mut ehkä en lastenhuoneeseen laittais kuitenkaan

Toki sen siirtäisin muualle, jos siihen olisi mahdollisuus. Mutta kun se nyt vaan ihan oikeasti EI MAHDU mihinkään muualle, eikä meidän parisänky siihen makkariin. Toki tuollainen irtolukko (samanlainen kuin jääkaapissa on) laitetaan.
Nuo panelit olisikin hyvä idea. Sen tiedän, ettei saa kokonaan peittää, tietysti sinne jätetään vaadittavat ilmareijät ;)

Piirrä ja leikkaa paperista kivoja kuvioita. (Tai leikkaa lehdistä valmiita kuvia) Päällystä ne kontaktimuovilla siten että muovi tulee 1-1,5cm paperin yli ja teippaa kiinni pakastimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja gf:

lapsia yleensä vahdittaan,oletko koskaan kuullut?ja miten ne vois joutuu sinne?jos on esim yli puolillaan tavaraa :)

No yhtä hyvin ne sinne pakastimeen sitten hyppää, jos se on keittiössä tai jossain muualla.. Ei mun mielestä siis kovinkaan hyvä peruste, eikä sen vaarallisempi tuollakaan, kuin muuallakaan kotona. Ihan yhtä hyvin se lapsi saa vaikka lampustaan vaarallisen.
Kiitos hyvistä ehdotuksista! :)

lapsia yleensä vahdittaan,oletko koskaan kuullut?ja miten ne vois joutuu sinne?jos on esim yli puolillaan tavaraa :)

Et ole koskaan kuullut että lapsi voi herätä yöllä? Puhumattakaan siitä että tämän palstan mukaan on ok jättää lapsi kotiin kun käy itse kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:

Et ole koskaan kuullut että lapsi voi herätä yöllä? Puhumattakaan siitä että tämän palstan mukaan on ok jättää lapsi kotiin kun käy itse kaupassa.

Herää yöllä ja menee pakastimeen? Jou!

Pakastimeen lukko ja jotain sisustustarroja tai vaan kuvia liimaat kylkeen kiinni. Kaappipakastin? Ei hurina häiritse jos siihen vaan tottuu. Itse en pystyis nukkumaan samassa huoneessa, en voi edes kellon tikitystä kuunnella, mut tottumis kysymyksiä äänet.

Yhteistyössä