Taaperolla aina kylmät kädet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pieni mies

Vieras
Olen nyt huomannut, että pojallamme on aina jääkylmät kädet. Vaikka on sisällä ja lämmin. Neuvolassa en huomannut kysyä tästä, mutta 1,5 vuotistarkastus oli ok. Onko teillä vastaavaa? Itselläni on kyllä myös kylmät jalat aina, et johtuukohan vain huonosta verenkierrosta??

Meillä tyttö on myös kylmäkinttu ja -käpälä (kuten isänsäkin).
Nyt jo näillä loppusyksyn keleillä päiväunilla vaunuissa villasukat + talvikengät sekä tuplatumput ja silti raajat on jääkylmät, kun otan unilta.

Sisälläkin raajat on useimmiten viileät, mutta ei se neitiä näy haittaavan. Lienee yksilöllinen ominaisuus. Toiset ovat kuumaveriköitä, toiset viluisempia.

Oletko testannut, josko vaatteiden lisääminen pojallenne auttaisi ? Siis kyllähän jotkut ovat lämminverisiä ja jotkut taas kylmäverisiä, mutta jos lapsella kädet on aina kylmät, niin eihän hänellä silloin voi olla mukava olo. Itse olen ajatellut asian niin, että lämminveriseen verrattuna kylmäverinen vaan tarvii enemmän vaatteita ylleen, jotta olo olisi mukava.

Mieheni on lämminverinen ja voi tepastella sisällä paljain varpain, kun samaan aikaan minä vedän jalkaani puuvillasukat JA villasukat. Ja molemmilla on kädet lämpimänä ! :)))

Meillä auttaa se, kun lisään vähän vaatetta pojalle. Joksikin aikaa siis laitan pitkät kalsarit sekä päällihousut tai 2 paitaa päällekkäin. Sit taas vähennetään kun lämpiää.

Yhteistyössä