Kylmät jalat,turvonneet,mustelmat?!

Mantatyttö82

Aktiivinen jäsen
11.03.2005
1 806
0
36
Aattelin täältä vähän kysellä, että olisko jollain samankaltaisia oireita kuin mulla ja onko saanut jotain diagnoosia siihen.

Mulla on lapsesta asti ollut tosi kylmät jalat ja on edelleenkin. Mutta nyt oon saanut ihmeellisiä mustelmia jalkoihin ja ne on kyllä tulleet ihan yllättäen, enkä muista että olisin mihinkään törmäillyt :/ Äidilläni on pahat suonikohjut jaloissa ja minä varmasti perin myös sellaiset, koska jalkojeni verisuonet ovat tulleet pintaan ja yleensähän suonikohjut ovat perinnöllisiä.

Jalkojani siis palelee, ei kuumota ja niitä särkee. Nyt on ollut näitä särkyjä monena päivänä ja suonetkin jotenkin pinnassa :/ En varmaan muuten pelkäis mitään veritulppaa tai muita kauheuksia, mutta kun mulla on sellainen tausta että meiltä kuoli vauva kohtuun 2004 ja siinä oli syynä istukassa olleet veritukokset. Sen synnytyksen jälk.multa otettiin verikokeet, mutta sen mukaan kaikki oli ok. Lääkäri epäili verenhyytymishäiriötä, mutta ei sitä ainakaan näkynyt verikokeesta...ihme kyllä.

Meillä on poika pian 1-vuotta ja häntä odottaessani minun piti käyttää klexane-nimistä piikillä laitettavaa verenohennuslääkettä ja ilmeisesti siitä oli apua, koska poika syntyi elävänä ja terveenä ja raskaus sujui normaalisti. Mulla on ollut tämän kohtukuoleman lisäks 2 alkuraskauden keskenmenoa ja lääkäri ei osannut sanoa mistä nämä johtuvat ja onko näillä ja kohtukuolamalla jokin yhteinen syy, mutta tuosta tukoksesta lääkäri sanoi että ehkä minun veri muuttuu liian paksuksi aina raskausaikana...mutta sekään ei ole varmaa....syy on siis hiukan epäselvä.

Varasin ajan lääkärille, mutta sain ajan vain yleislääkärille. Minkähän alan lääkäri osaisi hoitaa tällaista asiaa? Onko teillä jollain samankaltaisia vaivoja?

Yhteistyössä