Taaperoimettäjille kysymys..

Drama Queen pikana
Mä vähän arvelinkin että ei tällä aiheella tappelulta välty. Mä peesaan Emilyniä vielä siinä, että kun tyttö on sairastellut jonkun verran päiväkodissa aloitettuaan eikä sillon yleensä ruoka maistu, niin imettämisellä pysyy nestetasapaino kunnossa ja tyttö saa ravintoa. Kätevää vai mitä..?
 
vieras
Minä uskon, että imetyksestä on hyötyä isommallakin lapsella. Meillä kahdella lapsesta kolmesta on atooppinen ihottuma. Iho pysyi kunnossa niin pitkään kuin imetin. Kuvittelin, että imettäisin lasta 1-vuotiaaksi. Mutta tuntui, ettei lapsi ollut 1-vuotiaana ollenkaan valmis vierottumaan. Kahdella lapsella (ei samat kaksi, joilla atooppinen ihottuma) oli maitoallergia. Äidinmaitoa lapset sietivät hyvin. Siinä oli myös peruste pitkään imetykseen, vaikka olisin imettänyt muutenkin. Imetyksen lopetin lapsilla 1v 9kk iässä.
 
Imetin tyttöä 1v7kk ikäiseksi. Vieroitus tapahtui hienosti pikkuhiljaa, vähitellen imetyskertoja pois jättämällä. Nokkamukista joi hienosti 10 kk ikäisestä lähtien, ei tosin lehmänmaitoa (ei huolinut eikä huoli vieläkään) ja siksikään en pitänyt kiirettä imetyksen lopettamisella, että saa maitoa edes jossain muodossa.
Viimeisenä jäi pois iltaimetys, parina iltana nosteli vähän paidanhelmaa mutta ei suuremmin kaivannut mamman perään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
Ei sada ainakaan täältä!Siis melkein kaksvuotiaita?1v7kk ikäsenä meidän likka taaplas Riikassa koko päivän eläintarhassa ja kaupungilla.Välillä syötiin OIKEETA ruokaa ja otettiin pillimehua!Voi helv...!!!
Meidän neiti ihmetteli Pattajan menoa ja KohChangin rauhaa sekä HuaHinin ihmeitä ja Aythauan historiallisia monimentteja 11 kuisena ja haukkasi välillä kanaa katukeittiöstä ja pillimehuja ja erimakuisia pillimaitoja, mutta illalla otti silti tissihömpsyn yli 2-vuotiaaksi.
Meillä on osannu kaikki juoda mukista ½-vuotiaana eikä niillä oikein pulloja ole ollukaan, tämä nuorimmainen ei tainnu kertaakaan juoda pullosta kotona ja mäkin olin useamman kerran yön poissa, jopa 4 yötä, mutta tosiaan imetys jatkui iltaisin 2v 2viikkoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
Ei sada ainakaan täältä!Siis melkein kaksvuotiaita?1v7kk ikäsenä meidän likka taaplas Riikassa koko päivän eläintarhassa ja kaupungilla.Välillä syötiin OIKEETA ruokaa ja otettiin pillimehua!Voi helv...!!!
Meidän neiti ihmetteli Pattajan menoa ja KohChangin rauhaa sekä HuaHinin ihmeitä ja Aythauan historiallisia monimentteja 11 kuisena ja haukkasi välillä kanaa katukeittiöstä ja pillimehuja ja erimakuisia pillimaitoja, mutta illalla otti silti tissihömpsyn yli 2-vuotiaaksi.
Meillä on osannu kaikki juoda mukista ½-vuotiaana eikä niillä oikein pulloja ole ollukaan, tämä nuorimmainen ei tainnu kertaakaan juoda pullosta kotona ja mäkin olin useamman kerran yön poissa, jopa 4 yötä, mutta tosiaan imetys jatkui iltaisin 2v 2viikkoa.
Miksi jatkui?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meidän neiti ihmetteli Pattajan menoa ja KohChangin rauhaa sekä HuaHinin ihmeitä ja Aythauan historiallisia monimentteja 11 kuisena ja haukkasi välillä kanaa katukeittiöstä ja pillimehuja ja erimakuisia pillimaitoja, mutta illalla otti silti tissihömpsyn yli 2-vuotiaaksi.
Meillä on osannu kaikki juoda mukista ½-vuotiaana eikä niillä oikein pulloja ole ollukaan, tämä nuorimmainen ei tainnu kertaakaan juoda pullosta kotona ja mäkin olin useamman kerran yön poissa, jopa 4 yötä, mutta tosiaan imetys jatkui iltaisin 2v 2viikkoa.
Miksi jatkui?
Koska ajatus vierottamisesta tuntui rasittavalta :)
Tissitainnutus oli helppo tapa nukuttaa ja toisaalta tissin voi työntää tulpaksi suuhun, kun ei just jaksanu muuten viihdyttää. Ihan vaan laiskuutta ja saamatoomuutta, kun se oli kivaa :D

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Koska ajatus vierottamisesta tuntui rasittavalta :)
Tissitainnutus oli helppo tapa nukuttaa ja toisaalta tissin voi työntää tulpaksi suuhun, kun ei just jaksanu muuten viihdyttää. Ihan vaan laiskuutta ja saamatoomuutta, kun se oli kivaa :D
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meidän neiti ihmetteli Pattajan menoa ja KohChangin rauhaa sekä HuaHinin ihmeitä ja Aythauan historiallisia monimentteja 11 kuisena ja haukkasi välillä kanaa katukeittiöstä ja pillimehuja ja erimakuisia pillimaitoja, mutta illalla otti silti tissihömpsyn yli 2-vuotiaaksi.
Meillä on osannu kaikki juoda mukista ½-vuotiaana eikä niillä oikein pulloja ole ollukaan, tämä nuorimmainen ei tainnu kertaakaan juoda pullosta kotona ja mäkin olin useamman kerran yön poissa, jopa 4 yötä, mutta tosiaan imetys jatkui iltaisin 2v 2viikkoa.
Miksi jatkui?
Koska ajatus vierottamisesta tuntui rasittavalta :)
Tissitainnutus oli helppo tapa nukuttaa ja toisaalta tissin voi työntää tulpaksi suuhun, kun ei just jaksanu muuten viihdyttää. Ihan vaan laiskuutta ja saamatoomuutta, kun se oli kivaa :D
Tuon syyn itsekin ymmärrän : laiskuus ja saamattomuus on toinen minäni! Ja tuohan se varmaan onkin se oikea syy yleisestikin eikä mitkään who : n suositukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miksi jatkui?
Koska ajatus vierottamisesta tuntui rasittavalta :)
Tissitainnutus oli helppo tapa nukuttaa ja toisaalta tissin voi työntää tulpaksi suuhun, kun ei just jaksanu muuten viihdyttää. Ihan vaan laiskuutta ja saamatoomuutta, kun se oli kivaa :D
Tuon syyn itsekin ymmärrän : laiskuus ja saamattomuus on toinen minäni! Ja tuohan se varmaan onkin se oikea syy yleisestikin eikä mitkään who : n suositukset.

Toinen puoli asiasta on, etten keksiny yhtään syytä miksi pitäis lopettaa. Ja tähän sit voi vetää ne WHO:n suosituksetski, miksi lopettaa, kun suosituskin on 2 vuotta.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailulla:
Imettääkö teistä kukaan useampia lapsia kerralla? Minä imetän kolmea.
Kertokaa myös mitä mieltä olette useamman lapsen imettämisestä? Meille se sopii erittäin hyvn, maitoa riittää ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Mikäpä siinä jos se onnistuu. Kaksplussassa tai vauvalehdessä oli kerran juttua kolmea imettävästä.
 
Tumpula
Mä imetin esikoista 14,5 kk. Lopetettiin kun oltiin molemmat siihen valmiita.
Tytön kanssa on nyt ensimmäinen viikko menossa ilman imetystä, ikää tytöllä on kohta 17 kk. Tuli vaan sellainen tunne että nyt riitti. Sinapin avulla vieroitettiin täälläkin. :D
 
Vierailulla
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailulla:
Imettääkö teistä kukaan useampia lapsia kerralla? Minä imetän kolmea.
Kertokaa myös mitä mieltä olette useamman lapsen imettämisestä? Meille se sopii erittäin hyvn, maitoa riittää ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Mikäpä siinä jos se onnistuu. Kaksplussassa tai vauvalehdessä oli kerran juttua kolmea imettävästä.
Lisää mielipiteitä? :)
 

Yhteistyössä