Taaperoimettäjille kysymys..

Esikoista 1 v 2 kk, loppui kun eräänä aamuna tuli kiire, en ehtinyt imettämään, seuraavana aamuna ei edes enää pyytänyt ja siitä se sitten loppuikin.

Kuopusta 1 v 10 kk, eräänä iltana nukahti jo iltasadun aikana, seuraavana iltana luin vähän pidemmän iltasadun ja siitä se jäi.

Hyvin kivuttomia kummallekin osapuolelle siis nuo "vieroitukset".
 
Armiliina
Imetin kuopusta 1v10kk ikäiseksi.

Vieroittaminen oli tosi helppoa, laitoin nänneihin laastarit, eikä sen jälkeen tissitelty. Lohduksi tyttö halusi aluksi katsoa niitä muumilaastareita. Parin viikon kuluttua tuskin muisti koko tisuttelua... :)
 
Välillä 1,5 ja 1 v 9 kk olen kaikkia imettänyt. Varsinaista vierotusta ei edes tarvittu koska kun lakkasin antamasta tissiä niin eivät paria kertaa lukuunottamatta edes perään kyselleet. Helposti siis sujunut meillä tähän mennessä.
 
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
 
1v 3kk neiti on jo useamman kuukauden ajan juonut muutakin maitoa rintamaidon ohella. Loppukesästä yritin lopetella imetystä ja tovin aikaa se olikin vain 1krt/vrk eli aamuisin aina, kun neiti heräsi aamuyöstä tai muuten aikaiseen, niin otin viereen ja siinä samalla tissittelyt.

Nyt homma on alkanut taas mennä leikiksi, eli välillä roikkuisi rinnassa koko ajan ja meinaa leikkiä muutenkin ja ollessaan hoidossa oli hamuillut hoitotädin tissiäkin aamulla :D Joten ajattelin nyt taas lopettaa päiväimetykset ja yritän niitä aamujakin saada loppumaan, etenkin kun neiti lähtee nyt reissuun isin kanssa jouluksi, niin olisi taas tottunut tissittömyyteen, pikkuhiljaa on siis menty ja tuttipulloa korvikkeena tarvittaessa joskus illalla ja varhain aamulla, jos olen ollut muualla. Muutoin kun juo nokkamukista..
 
vieras
Esikoinen oli 1v8kk kun vieroitin. Onnistu tosi helposti kun oli just joulukuu ja sanoin että joulupukki ei tuo lahjoja vauvoille jotka viel imee. Muuten tyttö tuohon asti imi yöt ja päivät 2:n tunnin välein. Oli pakko vieroittaa kun pikkukakkosen la. läheni.
 
Armiliina
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D

Ole huoleti, ei kaikkien tarvitse kaikkea ymmärtää. :)
 
Jos siis yli 1v lasketaan taaperoimetykseksi niin kuopusta imetin 1v3kk. Vieroitus onnistui oikeastaan ihan itsestään, lapsi söi hyvin ja joi jo tavalllista maitoa. Imi kyllä kun tarjottiin mutta ei mitenkään itse ollut aktiivisemmin rinnalle tunkemassa loppuaikana. Itseasiassa meni siihen että aloin itsekin unohdella imetyksen ja katsottiin että nyt taitaa olla jo aika lopetella. :D

Aloitin myös työt lapsen ollessa 1v ja hoitovastuu siiirtyi pääosin miehelle joten kai sekin jotenkin vaikutti. Ja tietty se kun lasta alettiin totuttamaan omaan sänkyyn nukahtamiseen, ennen nukahti aina tissille ja nyt tukin vaki-imetyshetki poistui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
Ei se sen isommaksi muutu yhtäkkiä 1vee synttäreillä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D

No joo. Kyllähän meillä maitoa on mukista juotu kohta vuoden verran. Siis ihan lehmänmaitoa. Eikä siinä mitään, kaikilla saa olla mielipiteensä, täällä vaan oli joskus yks ketju jossa mm. mut haukuttiin pedofiili-lehmäksi.
:saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
Ei se sen isommaksi muutu yhtäkkiä 1vee synttäreillä :whistle:
Ei muutukkaan, mutta MUN MIELESTÄ on hassua katella kun tissillä makaa lapsi joka osaa jo puhua!!!!! :whistle:
Eikä tosiaan mun tarvii kaikkee ymmärtääkkään, ilmaisin vaan oman mielipiteeni asiaan (vaikkei sitä kaivatukkaan....)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
Mutta toisaalta: Annetaanhan tuttipullostakin maitoa reilusti yli 1-vuotiaille.
Meidän nuorin on nyt 1v5kk ja ei mulla oo ainakaan mikään kiire vierottaa sitä pullosta.

 
vieras
Mulla taas on aivan kauheaa kun pelottaa että milloin loppuu imetys.
Kahden aiemman kohdalla jäi aivan itekseen.
Ensimmäinen jätti 11kk ikäisenä ihan itse ja ilma ongelmia.
Toiselta jäi 9kk ikäisenä kun aloin odottaa kolmatta,kait se maidon maku muuttu niin paljon kun alkoi yökkimmää.
Mutta tämä nuorin 11kk on oikea tissi takiainen ja itse olisin kohta jo
valmis lopettamaan mutta tuntuu että olenko huono äiti jos en imetä
paljon yli 1 vuotiaaksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
Ei se sen isommaksi muutu yhtäkkiä 1vee synttäreillä :whistle:
Ei muutukkaan, mutta MUN MIELESTÄ on hassua katella kun tissillä makaa lapsi joka osaa jo puhua!!!!! :whistle:
Eikä tosiaan mun tarvii kaikkee ymmärtääkkään, ilmaisin vaan oman mielipiteeni asiaan (vaikkei sitä kaivatukkaan....)
Ei toi munkaan muksu vielä puhu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
Ei se sen isommaksi muutu yhtäkkiä 1vee synttäreillä :whistle:
Ei muutukkaan, mutta MUN MIELESTÄ on hassua katella kun tissillä makaa lapsi joka osaa jo puhua!!!!! :whistle:
Eikä tosiaan mun tarvii kaikkee ymmärtääkkään, ilmaisin vaan oman mielipiteeni asiaan (vaikkei sitä kaivatukkaan....)
Ei kun kaikki mielipiteet on ok, kunhan ei mee asiattomaks. Ja meillä tota tissittelyä on satunnaisesti, 1-2krt päivässä. Sillon kun tullaan hoidosta kotiin niin se on tytölle tärkee juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla taas on aivan kauheaa kun pelottaa että milloin loppuu imetys.
Kahden aiemman kohdalla jäi aivan itekseen.
Ensimmäinen jätti 11kk ikäisenä ihan itse ja ilma ongelmia.
Toiselta jäi 9kk ikäisenä kun aloin odottaa kolmatta,kait se maidon maku muuttu niin paljon kun alkoi yökkimmää.
Mutta tämä nuorin 11kk on oikea tissi takiainen ja itse olisin kohta jo
valmis lopettamaan mutta tuntuu että olenko huono äiti jos en imetä
paljon yli 1 vuotiaaksi?

Imetys ei ole äitiyden mitta ja pitkään olet kaikkia lapsiasi imettänyt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk....ja mun mielestä yli 1-vuotiatten täytyy juoda maito mukista tai pullosta ei enää tissistä (VAIKKET SITÄ HALUNNUTKAAN KUULLA) Sanoin vaan siks, että musta se EI oo pervoo, mutta jotenkin vaan en myöskään ymmärrä miks niin isoa lasta pitää vielä imettää????

...ja kohta sataa niskaan.... :D
Ei sada ainakaan täältä!Siis melkein kaksvuotiaita?1v7kk ikäsenä meidän likka taaplas Riikassa koko päivän eläintarhassa ja kaupungilla.Välillä syötiin OIKEETA ruokaa ja otettiin pillimehua!Voi helv...!!!
 
vieras
miten saisin 3,5-vuotiaan vieroitettua yösyönneistä? Vähintään kaks kertaa yössä herää vaatimaan tissiä, kävelee omasta huoneestaan meidän sänkyyn. Alkaa pikku hiljaa väsyttää, kun aamuisin pitäisi jaksaa töihin lähteä. En ole raskinut vierottaa vielä, ettei lapselle tule paha mieli. Päivisin juo lasista hoitopaikassa ja samoin kotona iltaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kuopus on nyt 2,5v ja vierotus on menossa ja hyvin sujuu (syönyt siis 1x/pvä ja öisin rintaa 1v:stä lähtien)
ANTEEKS, mutta nyt on pakko varmistaa, että 2½-vuotias ja imetät vielä???? Hui! No joo, onhan noita imetetty kai kouluikään asti, mutta ootteko KAIKKI TAAPEROIMETTÄJÄT sitä mieltä, että imetätte omianne vielä 2½-vuotiaana???

Meillä lapset (2v8kk ja 1v4kk) enkä vois kuvitellakkaan et esikoinen kävelis viereen ja nostais paidan helmaa ja tarttuis kiinni ja lopuks sanois "kiitos äiti tissistä"...

Ootko imettäny muitakin lapsia noin kauan? Ja huom, hei, en oo mitään riitaa tai sensemmosta aiheuttamassa... :D
 

Yhteistyössä