Taaperoimettäjä Iltalehdessä, lehdessä kuva kuinka 4-vuotias lapsi seisoo ja imee äidin rintaa

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä en kyllä ymmärrä, kun niin moni tulee vallan huonovointisesti nähdessään paljaan tissin/rinnan, tai miksi sitä nyt ikinä haluaakaan kutsua.
Mahtaa nykyajan maailmassa olla vaikea kulkea, kun paljasta pintaa näkee vallan kauppareissuillakin lehtien kansissa, mainoksissa, sitä näkee netissä, teeveessä, joka puolella.
Ja huonovointiseksi vain itse itsensä tuntee, voi voi.....
 
"mamma"
[QUOTE="vieras";26283752]Onhan se myös arvostelua, jos listataan syitä, miksi pitäisi imettää pitkään. Sehän tarkoittaa, että jos et imetä, olet evännyt lapseltasi nämä edut. Lapsesi on jäänyt näistä paitsi.

Kysyn nyt sinulta tuon kysymykseni:
Minä imetin "vain" 6 kuukautta. Ja koko senkin ajan jouduin antamaan vastiketta lisäksi. Mitä te taaperoimetyksen kannattajat ajattelette minusta? Tekeekö se minusta huonon äidin? Millä tavalla tämä tulee teidän mielestänne näkymään lapsessani tulevaisuudessa?[/QUOTE]

Ei tee sinusta huonoa äitiä ja varmaan lapsestasi kasvaa hieno ja tasapainoinen aikuinen, oikeasti.
Mutta kerro minulle miksi ei saisi kannustaa niitä ketkä imettävät pitkään ja kertoa kaikille äideille imetyksen hyödyistä? Ja miksi ei saisi imettää vaikka kouluikäistä?
Itse et imettänyt pitkään ja se oli teidän tienne, en halua ruotia sitä yhtään. Mutta minusta on hienoa että mahdollisimman moni imettää mahdollisimman pitkään, oli se pituus sitten mikä tahansa kunkin äidin ja lapsen kohdalla.
 
"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26283700]Minä imetin "vain" 6 kuukautta. Ja koko senkin ajan jouduin antamaan vastiketta lisäksi. Mitä te taaperoimetyksen kannattajat ajattelette minusta? Tekeekö se minusta huonon äidin? Millä tavalla tämä tulee teidän mielestänne näkymään lapsessani tulevaisuudessa?[/QUOTE]

Mitä tuosta nyt pitäisi ajatella, en yleensä kauheasti pohdi muita ihmisiä yksittäistapauksina :) Totta kai lapselle olisi ollut parempi saada rintamaitoa ja rintaa pidempään. Tuskin se tekee sinusta kuitenkaan enempää huonoa äitiä kuin jokin muu lapselle ei-maailman-paras-ratkaisu/tulos. En ajattele sinusta tämän perusteella muuta, kuin että tuo on tyypillistä tässä ajassa ja paikassa. On myös aivan mahdotonta tarkkaan nimetä, että miten ja missä se lapsesi tulevaisuudessa näkyy. Riskejähän se nostaa, mm infektioille, diabetekselle ja ylipainolle. Sitten riippuu myös muista tekijöistä, että kuinka paljon nämä riskit realisoituvat.

Ei pitkä (= tai siis oikeasti ihmiselle normaalipituinen, 3-7 vuotta) imetys ole tae tai pakko tai mitään, mutta sen poisjättämisestä on haittoja, jotka näkyvät silloin kuin katsellaan populaatioita laajemmin. Se vaikuttaa myös äiti-lapsisuhteen kehitykseen ja lapsen tuleviin ihmissuhteisiin, yhdessä muiden vauvanhoitotapojen ja varhaiskasvatuksen kanssa. Siinä syy miksi itse kampanjoin sen puolesta: Uskon normipituisen imetyksen normiksi palauttamisella olevan paljon hyötyjä, ei vain yksilöille, mutta yhteiskunnalle kokonaisuudessaan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä