taaperoiden äidit

  • Viestiketjun aloittaja asa
  • Ensimmäinen viesti
asa
milloin otatte käyttöön ohuet pipot kypärälakkien päälle? entä millaisella ilmalla jo ilman kypärälakkia?

siis esim,. tälläiset http://www.wilmis.com/kimperi-joustofroteepipo-mustaharmaa-p-780.html
 
Eilen oli 1v9kk:n ikäisellä kuopuksella puuvillakypärämyssy ja puuvillapipo päässä kun ulkona oltiin, aurinko paistoi ja melkein 10 astetta lämmintä. Kun yli kymmenen asteen menee, laitan vain korvien yli menevän pipon ja suojaan kaulan kaulurilla
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Eilen oli 1v9kk:n ikäisellä kuopuksella puuvillakypärämyssy ja puuvillapipo päässä kun ulkona oltiin, aurinko paistoi ja melkein 10 astetta lämmintä. Kun yli kymmenen asteen menee, laitan vain korvien yli menevän pipon ja suojaan kaulan kaulurilla
eli kun yli 10 astetta niin voi huoletta jättää kypärämyssyn pois? ja laittaa vaikka kauluri
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Eilen oli 1v9kk:n ikäisellä kuopuksella puuvillakypärämyssy ja puuvillapipo päässä kun ulkona oltiin, aurinko paistoi ja melkein 10 astetta lämmintä. Kun yli kymmenen asteen menee, laitan vain korvien yli menevän pipon ja suojaan kaulan kaulurilla
eli kun yli 10 astetta niin voi huoletta jättää kypärämyssyn pois? ja laittaa vaikka kauluri
Kyllä mun mielestäni =)
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Eilen oli 1v9kk:n ikäisellä kuopuksella puuvillakypärämyssy ja puuvillapipo päässä kun ulkona oltiin, aurinko paistoi ja melkein 10 astetta lämmintä. Kun yli kymmenen asteen menee, laitan vain korvien yli menevän pipon ja suojaan kaulan kaulurilla
eli kun yli 10 astetta niin voi huoletta jättää kypärämyssyn pois? ja laittaa vaikka kauluri
No musta se riippuu niin lapsesta. Karaistuneemmilla ja isommilla lapsilla voi jättää jo aiemmin, mut jostkut on aika herkkiä kylmälle ja tuulelle. Naapurin 1v5kk oli jo pakkaskeleillä kaula paljaana korville yltävä pipo päässä, kun meidän taaperolla oli kypärämyssy ja paksu hattu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko tuo mun likittämä pipo muuten sellanen hyvä näille keleille? ohut?
Meillä on Kimperin se ohuempi malli ja on musta riittävä. Kylmemmillä (+5-10) keleillä vaan kypärämyssy alle. Vielä kylmemmille keleille paksumpi.
onko tuo mun linkittämä paljo paksumpi pipo sitten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko tuo mun likittämä pipo muuten sellanen hyvä näille keleille? ohut?
Meillä on Kimperin se ohuempi malli ja on musta riittävä. Kylmemmillä (+5-10) keleillä vaan kypärämyssy alle. Vielä kylmemmille keleille paksumpi.
onko tuo mun linkittämä paljo paksumpi pipo sitten?
Onhan se kaksinkertaista froteeta, mut ei se nyt älyttömän paksu ole. Tällänen on meillä:
http://kimperi.com/product_info.php?cPath=29_14_57&products_id=158

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no onko tuo m koko hyvä 1v ja 6kk ikäiselle? =)
No se on vaikea arvioida kun ei tiedä kuinka isopäinen kaveri on kyseessä :) Meillä M koko ostettiin n. 1v 6kk ikäiselle, suht pieni päinen. Sama hattu menee edelleen 2v 6kk ;)
ihan normaali päinen :D Ei mikään iso pää :)
 
ap
niin ja onko tuo min linkittämä frotee pipo liian kuuma kunhan kevät lämpenee? että pitäskö tilata suosiolla tuo ohuempi vai meneekö tuo frotee pipo lämpimälläkin ilman kypärämyssyä tietty
 
vieras
Hmm... Ei meidän juuri kolme päivää sitten 2v täyttänyt ole mitenkään jatkuvasti käyttäyt kypärälakkia talvellakaan. Tosi meillä oli kylmemmillä keleillä lämmin tinttu-hattu, mutta ihan pipolla on menyt jo vauvanakin, ei aina kypärämyssyä. Keleistä riippuen.

Nyt ei tulisi enää mieleenkään laittaa kypärälakkia. Täällä on +10 ja on joo lunta jossain, mutta tossa missä lapset leikkii niin ei ole. Eilen laitettiin kevätpuvutkin kaikille, isommat saa pitää jo lenkkareitakin jos eivät mene hankeen. Pienemmällä on noi loskakelin kengät.
 
huh mitä hintoja te maksatte noin helpoista pipoista. Kyllähän jokainen nyt tuollaisen osaa hurauttaa. Meillä on monta tuon mallista pipo, ja itse on tehtyjä, tulee ehkä euro hintaa pipolle, kun kankaat ostat itse, tai ilmaiseksi jos kierrätät vaikka jonkun oman paidan tms.
 
korvatulehdukset ja vti on estettävissä
Kevätsää on tosi rakaa. Mieluummin niin, että lapsella on vähän liian lämmin kuin välillä kylmä. Villainen kypärämyssy on siksi hyvä yhä, että se ottaa itseensä liian kosteuden, toisin kuin puuvillainen.

Villahousut jalkaan, jos lapsi tykkää istuksia maassa!!!
 
Minä kans ajatellu jompaa kumpaa nuista pipoista mutten osaa päättää.
Entäs jos ottais molemmat ja kylmemmällä toinen ja lämpimämmällä toinen? Eikö tuota puuvillaa voi käyttää vaikka kesälläkin varjossa?
 

Yhteistyössä